Bekijk volle/desktop versie : Voor zo ver ik het weet



13-08-2012, 03:53
valt laylatul qadr op een dinsdag en in Marokko op een woensdag?

Correct me if I'm wrong, please.

Slaap lekker iedereen alvast.

13-08-2012, 03:55


Guess so.

13-08-2012, 04:20
Sinds wanneer weten wij exact wanneer het Lailatoen qadr is? Dat is toch in 1 van de laatste 10 nachten van de ramadan?

13-08-2012, 04:22

Citaat door Bride2013:
Sinds wanneer weten wij exact wanneer het Lailatoen qadr is? Dat is toch in 1 van de laatste 10 nachten van de ramadan?
Dan schenken ze er aandacht aan in de moskee.

13-08-2012, 11:08


Juist! We weten het nooit!! Het vindt plaats in een oneven nacht wa Allahoe a3lam.

Hoe het ontstaan is dat er op de 27e nacht men massaal naar de moskee gaat en het hebben over al-lajlatoe al-qadr weet ik niet. Wie het weet mag het zeggen.


Citaat door Bride2013:
Sinds wanneer weten wij exact wanneer het Lailatoen qadr is? Dat is toch in 1 van de laatste 10 nachten van de ramadan?

13-08-2012, 14:15
http://an-nasieha.nl/upload/Laylatoel_Qadr.pdf

13-08-2012, 14:42
Dit is ook maar wat ik heb gehoord hier in Marokko toen ik de tv aan deed! Daarom vraag ik het ook, want ik weet namelijk zelf ook wel dat we het pas de laatste tien dagen weten. Oh, we zitten in de laatste tien dagen en het niet altijd duidelijk is.

Niet zo aanvallen.

14-08-2012, 22:19

Citaat door Woman___:
Dit is ook maar wat ik heb gehoord hier in Marokko toen ik de tv aan deed! Daarom vraag ik het ook, want ik weet namelijk zelf ook wel dat we het pas de laatste tien dagen weten. Oh, we zitten in de laatste tien dagen en het niet altijd duidelijk is.

Niet zo aanvallen.
Sorry als ik aanvallend over kwam, dat was niet de bedoeling. Wat ik probeer te zeggen is dat wij nooit met zekerheid kunnen zeggen wanneer laylatoel qadr was. Het is in 1 van de laatste 10 dagen, maar welke, allah oe a3lem, dat weten wij niet. Het is daarom aanbevolen om in de oneven dagen van de laatste 10 dagen van de ramadan extra gebeden te verrichten, omdat in 1 van deze dagen laylatoel qadr zou zijn...