Bekijk volle/desktop versie : hoe oud was aicha toen ze met onze profeet vzmh trouwde???



12-12-2004, 19:56

Citaat door boechoemaa:
ik zag gister morgen toevallig wat oude beelden van een discussie tussen moslims en niet moslims waarbij hirsciekroeshaar aanwezig was, kafra billah begon over de profeet vzmh ,ze zij dat het niet normaal was dat een man die 40 was met een kind van 9 trouwde ze noemde dat een vorm van pedefolie allahiehfed,waarop een meid antwoorde dat aicha 14 of 15 was toen ze met hem trouwde,en waarop hirchie weer zij"je ontkent dat aicha 9 was omdat je de moedervlekken van de koran niet wilt inzien'' maar wat ik ervan weet is dat ze inderdaad 9 was toen hij haar in huis nam maar hij trouwde pas nadat hij haar had opgevoed en ze 14 of 15 was daarom wilde ik effe weten van jullie of deze stelling juist is, is het niet zo dan zou ik graag gecorigeerd worden .
dankjulliewel alvast broeders en zusters
.

12-12-2004, 20:03


Ik heb die aflevering ook gezien op NMO
3aisha radia allahoe 3anha was 9 jaar toen ze met de profeet vzmh trouwde. Je kan de Profeet vzmh uiteraard geen pedofiel noemen. Hij trouwde met haar om verscheidene redenen. Hij behandelde haar als zijn dochter. Wat dat meisje bedoelde met dat 3aisha radia Allahoe 3anha 14/15 was is omdat ze op die leeftijd pas met de profeet vzmh naar bed ging. Ze wou het zelf en was al vruchtbaar. De profeet vzmh heeft haar niet gedwongen.
Als dit nu zou gebeuren zou je wel kunne spreken van een pedofiel. maar die tijd was een andere tijd met andere normen en waarden.


12-12-2004, 20:07

Citaat door Gmilie:
Ik heb die aflevering ook gezien op NMO
3aisha radia allahoe 3anha was 9 jaar toen ze met de profeet vzmh trouwde. Je kan de Profeet vzmh uiteraard geen pedofiel noemen. Hij trouwde met haar om verscheidene redenen. Hij behandelde haar als zijn dochter. Wat dat meisje bedoelde met dat 3aisha radia Allahoe 3anha 14/15 was is omdat ze op die leeftijd pas met de profeet vzmh naar bed ging. Ze wou het zelf en was al vruchtbaar. De profeet vzmh heeft haar niet gedwongen.
Als dit nu zou gebeuren zou je wel kunne spreken van een pedofiel. maar die tijd was een andere tijd met andere normen en waarden.

de meisjes van toen waren trouwens ook sneller volwassen dan tegenwoordig

12-12-2004, 20:10

Citaat door boechoemaa:
heel erg bedankt broeder allah i3tiek chena incha allah
Amien!

12-12-2004, 20:36



Citaat door aardappel11:
de meisjes van toen waren trouwens ook sneller volwassen dan tegenwoordig
Grappig om dat te weten.

12-12-2004, 21:15
Als ze vruchtbaar was, was ze in die normen en waarden geen kind meer.
En het is sowieso mogelijk dat op 9 jarige leeftijd 'de vrouwlijke' periode wordt bereikt.

Als meisjes ongesteld worden, zie je op tv wel is gezegd worden 'je bent nu een vrouw' zo ging het echt in die tijd. Nu is ben je het pas als je 18 bent. Iedereen ook al ben je niet eens ongesteld geweest.

Pedofiel, is als het meisje nog wordt beschouwd als kind. Maar na je eerste periode word je gezien als vrouw dus Mohammed was geen pedofiel

13-12-2004, 08:56
Dat we daar nog over moeten discussieren, AstagfiroeAllah.