Bekijk volle/desktop versie : Laylut al qadr al geweest?



11-08-2012, 05:20
Salaaaam oalajkoem wie is al zo gelukkig gewwweest om deze nacht mee te hebben gemaakt of is hii volgens jullie nog niet geweest? Ben benieuwd wat jullie tot nu toe denken salaaaam.

11-08-2012, 06:21


Ben ook benieuwd... Keek gisteren naar de opkomende zon en zag duidelijke stralen, dus toen dacht ik van niet (was ook de 22e nacht). Vannacht was de 23e, dus weer kijken insha Allaah. De 21e sliep ik 's morgens dus weet ik het niet.

Voor het geval dat het nog niet is geweest, probeer elke nacht te benutten insha Allaah.

11-08-2012, 06:25
had today wel sterk het gevoel dat het Laylatoel qadr was.. allahoe a3lem. hoopo t stiekem nie heb t niet goed benut door vermoeidheid

11-08-2012, 07:00

Citaat door Al-haq:
had today wel sterk het gevoel dat het Laylatoel qadr was.. allahoe a3lem. hoopo t stiekem nie heb t niet goed benut door vermoeidheid
Als ik moet afgaan op hoe de zon eruitziet was het niet vannacht. Weet het natuurlijk nooit zeker. Ben benieuwd wat de meeste mensen denken als de Ramadan voorbij is. Wie weet. Vandaag zag de zon er weer hetzelfde uit met duidelijke stralen.

Allahoe a3lem.

11-08-2012, 07:04



Citaat door AbdurAlWadud:
Als ik moet afgaan op hoe de zon eruitziet was het niet vannacht. Weet het natuurlijk nooit zeker. Ben benieuwd wat de meeste mensen denken als de Ramadan voorbij is. Wie weet. Vandaag zag de zon er weer hetzelfde uit met duidelijke stralen.

Allahoe a3lem.
kun je het aan de zon opmerken? aan de stilte en de rust dacht ik.. ben ook benieuwd.

11-08-2012, 10:26
Je zou de zon de dag etna moeten bekijken alsof je nmaan kijkt dus je zpu net hoeven weg te kijken en de zon zou op moeten komen zonder stralen... Ik hoop eerlijk gezegd dat het vanacht niet was omdt ik deze ook niey goed benut heb.. Maar hij is toch in de oneven nacht ? Controleren jullie ook de even?

11-08-2012, 13:44
Moge Allah ons op die nacht weghouden van alles wat niet goed voor ons is, en moge we die tijd goed benutten met oprechtheid in het gebed.

11-08-2012, 15:05
Help het huis van Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toon jouw dankbaarheid aan Allah(subhaanahu wa-ta3aalaa) door het geld waarmee Hij jou heeft begunstigd uit te geven voor één van Zijn huizen. Wens je zelf een huis in het Paradijs, dan spreken we jou in het bijzonder aan!
Onze geliefde profeet (salla Allahoe 'alaihi wasallam) heeft namelijk gezegd:Wie omwille van Allah(subhaanahu wa-ta3aalaa) een moskee bouwt; voor hem bouwt Allah het gelijke hieraan in het Paradijs.”(Boekhaari en Moeslim).

En denk niet dat jouw rijkdom afneemt door sadaqa te geven.
Het zorgt juist voor een toename en behoud ervan, zoals onze geliefde profeet (salla Allahoe 'alaihi wasallam) heeft gezegd:"Geld (eigendom) neemt nooit af door (het geven van) sadaqah." (Moeslim.)

Allaah subhaanahu wa-ta3aalaa heeft gezegd :
“...en wat u weggeeft om Allaah’s welbehagen te zoeken:
en welke schatten u ook weggeeft, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zult geen onrecht aangedaan worden.” (Surah Al-Baqara 2:272)

als graag meer weten over Laylut Al qadr dan kijk mee op http://www.smj-moskee.nl

11-08-2012, 19:17

Citaat door hennek:
Je zou de zon de dag etna moeten bekijken alsof je nmaan kijkt dus je zpu net hoeven weg te kijken en de zon zou op moeten komen zonder stralen... Ik hoop eerlijk gezegd dat het vanacht niet was omdt ik deze ook niey goed benut heb.. Maar hij is toch in de oneven nacht ? Controleren jullie ook de even?
In de maankalender begint de volgende dag na maghrib (zonsondergang). Daarom is er een taraweehgebed, op de eerste nacht, voordat er gevast is. De maand Ramadan begint met het zien van de nieuwe maan en dit is 's nachts...

Maar, ja, ik zou ook bij de even nachten me inspannen insha Allaah. Je weet maar nooit (Turken en Arabieren beginnen ook op een verschillende dag vaak).

11-08-2012, 19:28
laylatul qadr kan men nauwelijks zien. Over het algemeen wordt het op de 27ste gebeden omdat dit de hoogst waarschijnlijke dag is. Uiteindelijk kan het elk van de oneven dagen zijn van de laatste 10 dagen van Ramadan. Allahoe a'laam.