Bekijk volle/desktop versie : Veel mensen willen trouwen, maar zijn ze klaar voor opvoeden van de kids ?



09-08-2012, 18:38
Ik wil jullie graag bewust maken, als je trouwt moet je volwassen worden en ben jij diegene die Allah verplicht heeft gesteld jou kinderen de juiste islamitische opvoeding en voorbeeld in jou gedrag mee te geven.

Als jij gaat trouwen en kinderen neemt, ben jij dan bewust dat jij hieraan kan voldoen ?



Citaat:
Een moeder moet gewoon thuis zijn bij haar kinderen. Altijd.
Een vader moet ook gewoon na werk thuis zijn. Je bent getrouwd en je kinderen hebben een sterke vader figuur nodig. Dus zijn de tijden van met je vrienden wekelijks naar Shisha lounges gaan voorbij.
Je moet sowieso je vrouw steunen in alles wat met het zwangerschap en het baren van de kinderen te maken heeft. Is ze zwanger en heeft ze iets nodig, help haar daar dan mee. Wees niet afstandelijk. Moet je nagaan.
Probeer 4 kilo meel aan je rug of buik vast te binden en loop daar maar mee. Na een paar uurtjes ben je het meer dan zat. Een vrouw draagt een kind 9 maanden in haar buik. Als je daar geen respect voor hebt, dan is er iets mis met je. Dus wees goed voor jullie moeders.

Ik wil graag al mijn tijd spenderen met mijn kinderen. Er bij zijn bij hun momentjes InshaAllah.
Eerste stapjes, eerste woordjes, eerste keer op een fiets, eerste keer op een driewieler, eerste keer naar school.
Steun je kinderen in alles, maar leer ze gelijk dingen af als die slecht zijn. En niet alleen zeggen dit is slecht, klaar.
Nee, beargumenteer al je feiten, zodat het duidelijk voor ze is.

Op de basis school moet je ze al op het moment dat elke dag thuis komen vragen wat ze hebben geleerd. Keur het dan goed of af. Daar, op de basisschool, krijgen ze al die Nederlandse taferelen te zien en jij moet er elke avond zijn om ze die weer af te leren. Help ze altijd met hun huiswerk elke avond. Blijf vragen naar wat ze hebben geleerd.

Elke avond een verhaaltje voorlezen over onze profeet Mohammed Sala Allahoe 3alaihie wasalaam.
Elke dag een uur de Koran lezen en ook al op vroege leeftijd op Arabische les. Ik zal daar ook altijd bij steunen en elke zaterdag en zondag ophalen van hun Arabische lessen.
Sport is heel belangrijk. Ik zou het geweldig vinden als mijn zonen hetzelfde zouden hebben met voetbal als ik. Ik ben een fanatieke voetbal fanaat en dat ga ik InshaAllah hoogstwaarschijnlijk doorgeven. Elke dag naar voetbal brengen en ophalen en al hun wedstrijden bekijken. Ik wil dat mijn dochters op vechtsporten gaan, zodat ze zichzelf kunnen verdedigen later.

Dezelfde regels die je hebt voor Jongens ook toepassen voor de meisjes. Niemand heeft meer vrijheid dan de ander.
Tijdens de puberperiode moet je ze niet meer vrijheid geven. Altijd overal bovenop zitten.
Hou nog altijd hun school en roosters strak in de gaten en blijf vragen hoe hun dagen waren en wat ze hebben geleerd. Je moet een sterke vrouw hebben die je dochters kan leren om keurige moslimas te worden en jij bent er om je zoons te leren om keurige moslims en goeie mannen te worden.

Laat ze op hun 14e al een paar uurtjes in de dag werken en laat ze zelfstandig worden door rekeningen zelf te betalen. Hou hun uitgaven in de gaten. Laat ze klusjes thuis doen waar ze een zakcentje voor kunnen verdienen, maar blijf altijd strak in de gaten houden waaraan ze het uigeven. Probeer ze te leren dat het ontzettend belangrijk is om te sparen.

Geef al je kinderen elke dag, op zn minst tot hun 11e, een kus voor het slapen gaan. je vrouw ook altijd kussen wanneer je de deur uitgaat en wanneer je terug komt.

Ik zal InshaAllah mijn zoons, op zn minst tot hun 20ste, altijd meenemen naar de moskee. Ik wil niet dat ze gaan hangen en ik wil weten waar ze zijn ten alle tijden. En ze horen gewoon met mij in de moskee te zijn.
Ik wil zo vaak mogelijk dat mijn vrouw meegaat, zodat mijn dochters ook mee kunnen gaan.

Zorg ervoor dat ze verstandig worden en manieren hebben. Leer ze alles over bij mensen thuiskomen en stoom ze klaar voor het huwelijk.
Ik kan niet wachten totdat ik naar Marokko kan rijden met een volle bus met kinderen. Is toch wel een reis.
Hou ze altijd dicht bij huis.

Leer je dochter hoe belangrijk het is dat ze zich bedekt vanaf dat ze vrouwelijke vormen begint aan te nemen. Leg het haar ook goed uit en haal er dalil bij. En ook hier komt de moeder aan te pas die haar dochter moet uitleggen hoe belangrijk een hijaab is.

En ja zo kan je doorgaan en doorgaan