Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Wie is er bekend met Cavitatie techniek?



09-08-2012, 13:30

Citaat:
Cavitatie is een nieuwe manier om met blijvend resultaat vet te verwijderen. Het is een alternatief voor liposuctie, maar zonder een chirurgische ingreep. Het gaat hier echter niet om grote hoeveelheden vet, maar om het verwijderen van vet op kleine lokale zones waar het moeilijk verdwijnt. Door middel van geluidsgolven (40 kHz) worden er tijdens de behandeling golvende bewegingen van compressie en decompressie opgewekt. Door deze zogenaamde cavitatie worden de wanden van vetcellen verzwakt en uiteindelijk afgebroken. Hierdoor komt de inhoud van vetcellen vrij die daarna door het lichaam op een natuurlijke manier wordt afgevoerd en afgebroken. De hoeveelheid vet die vrij komt mag niet te groot zijn, anders is het lichaam niet in staat om het vrijgekomen vet te verwerken, zodat er per behandeling slechts kleine zones behandeld kunnen worden. De behandeling kan worden toegepast op buik, dijen en flanken. Ook voor het aanpakken van hardnekkige cellulite is deze methode geschikt.


Voor de behandeling
Bij het intake gesprek dient te worden nagegaan of de klant in een goede gezondheid verkeert. Contra-indicaties zijn onder andere obesitas, ziekten en afwijkingen van de leverfunctie, diabetis, metalen prothesen nabij het behandelgebieden of stofwisselingsziekten. Bespreek met de klant welk gebied er behandeld gaat worden. Het aantal behandelingen hangt af van de ernst van de vetophopingen en het doel dat de klant voor ogen heeft. Leg de klant goed uit dat het zeker geen alternatief is voor afvallen: het gaat slechts om het verwijderend van kleine, lokale vetophopingen.


De behandeling
Na het aanbrengen van een contactgel wordt het handstuk van het cavitatie-apparaat op de plekken gezet waar het vet verwijderd moet worden. De behandeling is pijnloos, de klant voelt soms wat prikkelingen of warmte. Er wordt geen schade toegebracht aan de bloedvaten, zenuwen, bindweefsel en de huid. Het is aan te bevelen om direct na de behandeling een lymfedrainage en/of een bindweefselmassage uit te voeren. Dit gaat verslapping van de huid tegen. Geef de klant het advies om binnen 6 tot 8 uur na de behandeling te gaan sporten en veel water te drinken.


Na de behandeling
Een koolhydraatarm dieet begeleidt het vetverwijderingsprogramma. De voeding moet veel eiwitten bevatten, maar geen dierlijk vet of enkelvoudige suikers. Ook kunnen er aanvullend voedingssupplementen worden genomen, zoals L-carnitine, soja en omega 3-6 vetzuren.
Wie heeft dit gedaan of heeft er iets over gehoord?
Wat zijn jullie meningen?
Heeft het resultaat gehad?

09-08-2012, 16:08


Beter niet doen zulke dingen hebben vele risico's.

10-08-2012, 08:13
Ik heb het gedaan en zonde van je geld!

10-08-2012, 09:21

Citaat door Menselijk:
Beter niet doen zulke dingen hebben vele risico's.

Weet ik dus niet. Heb nog niet echt iets slechts er over gehoord.

Citaat door samirainoe:
Ik heb het gedaan en zonde van je geld!
Ja, geen resultaat gehad?
Had je je ook aan de 'regels' gehouden, zoals sporten, water drinken enzo?

10-08-2012, 12:44



Citaat door Woe7wer:
Weet ik dus niet. Heb nog niet echt iets slechts er over gehoord.

Ja, geen resultaat gehad?
Had je je ook aan de 'regels' gehouden, zoals sporten, water drinken enzo?
weet je wat het is je moet vetvrij eten gedurende periode dat je het doetdus aantal behandelingen.nou ten eerste als je zo een strenge dieet volgt val je wel vanzelf afhoor komt niet door die cavatatie!

10-08-2012, 12:45
ja ik sport juist heel veel en ben juist meer in mijn bovenlichaam afgevallen en niet waar ik die cavatatie heb gedaan mijn dijen.