Bekijk volle/desktop versie : Terug trekken.



Pagina's : [1] 2

08-08-2012, 15:17

Citaat:
Ik trek me terug. Terug van mensen, terug van vrienden, terug van familie, terug van mezelf.
Het is juist de maand ramadan. Ik zou moeten investeren in mijn sociale banden. Maar ik lijk er de puf niet voor te hebben. Ik heb een vriendin al ruim een maand niet gebeld (zij mij ook niet), maar ik voel me ergens schuldig. Eigenlijk zou ik haar moeten bellen, vragen hoe het met haar gaat, vragen wat ze mee maakt, luisteren naar haar vreugde, luisteren naar haar verdriet, maar ik heb geen zin. Geen zin ook niet om mijn vreugde en mijn verdriet met mensen te delen. Ik trek me terug en it seems that nobody likes to care.
Ik wil weg, weg van hier, weg van mijn dagelijkse sleur. Uitdaging, iets nieuws, iets positiefs. De confrontatie aan.
Ja dat is wat ik wil.

08-08-2012, 15:22


Die dagelijkse sleur ben ik momenteel ook helemaal zat.

08-08-2012, 15:22
Ga de wijde wereld in, leg connecties, maak jezelf maatschappelijk nuttig en die gevoelens van invulling en een nuttig bestaan komen vanzelf.

08-08-2012, 15:26

Citaat door Strange.:
Die dagelijkse sleur ben ik momenteel ook helemaal zat.

InshaAllah komt jou snel weer een mooie uitdaging tegemoet. Ik ben gewoon niet weg gelegd voor 2 maanden vakantie, thuis. Niks doen. Afhankelijk van de plannen van mijn ouders, zussen en broers. Zoveel mensen om rekening mee te houden, geen energie om zelf het initiatief te nemen, weten dat ik toch van iedereen bemoeienis krijg, als ik iets zelf wil ondernemen. Gewoon, alhamdoelilah.

Citaat door Morati:
Ga de wijde wereld in, leg connecties, maak jezelf maatschappelijk nuttig en die gevoelens van invulling en een nuttig bestaan komen vanzelf.
InshaAllah, ik wil het wel. Lijkt alleen iets mij in de weg te staan. Ik sta mezelf in de weg, dat is het probleem. Maar hoe werk ik dat deel van mezelf weg en doe ik gewoon wat ik wil doen?
Ga de wijde wereld in, klinkt makkelijker dan dat het is. Vooral als je in problemen denkt en in obstakels.

08-08-2012, 15:28


1x in de zoveel tijd heb ik dat gevoel. Ik wil dan niemand spreken en wil met rust gelaten worden.

08-08-2012, 15:32

Citaat door Boodschappentas:
1x in de zoveel tijd heb ik dat gevoel. Ik wil dan niemand spreken en wil met rust gelaten worden.
Hoe kom je er weer overheen?

08-08-2012, 15:33

Citaat door Woe7wer:
InshaAllah komt jou snel weer een mooie uitdaging tegemoet. Ik ben gewoon niet weg gelegd voor 2 maanden vakantie, thuis. Niks doen. Afhankelijk van de plannen van mijn ouders, zussen en broers. Zoveel mensen om rekening mee te houden, geen energie om zelf het initiatief te nemen, weten dat ik toch van iedereen bemoeienis krijg, als ik iets zelf wil ondernemen. Gewoon, alhamdoelilah.
In Shaa Allaah ook voor jou.

Helemaal mee eens. Ik zit nu een maand thuis..Elke Pyjama die ik cadeau heb gehad uit Marokko heb ik ondertussen wel aangehad.

Rekening houden hoort er bij, maar het kan inderdaad af en toe vermoeiend zijn. Betreft het zelf initiatief nemen.. i'm feeling ya. Kost gewoon x3 energie met alle bemoeienis bij.

08-08-2012, 15:33

Citaat door Woe7wer:
InshaAllah komt jou snel weer een mooie uitdaging tegemoet. Ik ben gewoon niet weg gelegd voor 2 maanden vakantie, thuis. Niks doen. Afhankelijk van de plannen van mijn ouders, zussen en broers. Zoveel mensen om rekening mee te houden, geen energie om zelf het initiatief te nemen, weten dat ik toch van iedereen bemoeienis krijg, als ik iets zelf wil ondernemen. Gewoon, alhamdoelilah.

InshaAllah, ik wil het wel. Lijkt alleen iets mij in de weg te staan. Ik sta mezelf in de weg, dat is het probleem. Maar hoe werk ik dat deel van mezelf weg en doe ik gewoon wat ik wil doen?
Ga de wijde wereld in, klinkt makkelijker dan dat het is. Vooral als je in problemen denkt en in obstakels.
Denk dan in oplossingen en kansen. Je houdt zelf de rem erop terwijl je niet weet waarom. Doe wat je moet doen en geef zelf de gewenste invulling aan je leven. Niemand anders die het voor je zal doen.

08-08-2012, 15:36
Herkenbaar.

08-08-2012, 15:39

Citaat door Woe7wer:
Ja dat is wat ik wil.
Het is niet erg dat je er even geen zin in hebt. Zolang je maar niet in die sleur blijft zitten.

08-08-2012, 15:43

Citaat door Woe7wer:
Ja dat is wat ik wil.
Ik moest meteen hieraan denken:

“De grootste beloning komt van de grootste beproeving. Wanneer Allah van mensen houdt, beproeft Hij hen en eenieder die het accepteert, verwerft de tevredenheid van Allah en eenieder die klaagt, verdient Zijn Woede.”


08-08-2012, 15:45

Citaat door TrotseBerberse_:
Herkenbaar.
Op wat voor momenten voel jij je gelukkig?

Misschien een rare vraag zo uit het niets, maar stel hem toch. Mocht je niet willen antwoorden, dan heb ik daar alle respect voor.

08-08-2012, 15:47



Citaat door LalaM:
Precies mijn gevoel. Ben even die eentonigheid van de vakantie beu.

Misschien komt het daar inderdaad door, door de vakantie. Heb al sinds 21 juni vakantie. Gewoon al 1,5 maand. En moet nog 3 weken... Pfff. Heb niets nuttigs gedaan.

Citaat door Strange.:
In Shaa Allaah ook voor jou.
Helemaal mee eens. Ik zit nu een maand thuis..Elke Pyjama die ik cadeau heb gehad uit Marokko heb ik ondertussen wel aangehad.
Rekening houden hoort er bij, maar het kan inderdaad af en toe vermoeiend zijn. Betreft het zelf initiatief nemen.. i'm feeling ya. Kost gewoon x3 energie met alle bemoeienis bij.

Soekran
Weet je, ik ben verantwoordelijk voor de was. De afgelopen tijd heb ik alleen mijn pyama's gewassen, opgehangen en gevouwen. Als ik strijk, eerder streek ik nog mijn pantalons of hijaabs, of tuniekjes, nu stijk ik alleen nog de kleren van mijn vader en broers die wel een leven hebben

Citaat door Morati:
Denk dan in oplossingen en kansen. Je houdt zelf de rem erop terwijl je niet weet waarom. Doe wat je moet doen en geef zelf de gewenste invulling aan je leven. Niemand anders die het voor je zal doen.
Je hebt gelijk. Soekran.

08-08-2012, 15:48

Citaat door Woe7wer:
Hoe kom je er weer overheen?
Er is nooit een directe aanleiding, ik trek me terug en ben dan veel aan het lezen (naast m'n dagelijkse verplichtingen) en niet echt spraakzaam. Op een gegeven moment als ik vind dat ik te lang zo'n mood heb gehad dwing ik mezelf om dingen te ondernemen ook al heb ik geen zin. Ik doe het toch en dan verdwijnt het gevoel meestal vanzelf en kan ik er weer tegenaan.

Waar komt jouw gevoel vandaan?

08-08-2012, 15:53

Citaat door Woe7wer:


Soekran
Weet je, ik ben verantwoordelijk voor de was. De afgelopen tijd heb ik alleen mijn pyama's gewassen, opgehangen en gevouwen. Als ik strijk, eerder streek ik nog mijn pantalons of hijaabs, of tuniekjes, nu stijk ik alleen nog de kleren van mijn vader en broers die wel een leven hebben

.


Daar moest ik om lachen. Dan weetje gewoon hoelaat het is als je, je eigen kleren niet meer terug ziet in de was. Als de ramadan voorbij is zal daar denk ik wel verandering in komen. Eerlijk is eerlijk.. je kan nu echt geen leuke dingen doen. Je bent zo energieloos en futloos. Is niet te doen!

Pagina's : [1] 2