Bekijk volle/desktop versie : Welke surats ken jij? doe mee en inschaAllah worden het er meer!



07-08-2012, 20:52
Selaam o3laykom

InschaAllah verkeren jullie in goede gezondheid en worden jullie vasten geaccepteerd. Ik ben zelf druk bezig met surats uit mijn hoofd te leren. ken al enkele korten en inschaAllah zullen het er meer worden. Het leek me leuk om hier met elkaar over te spreken en elkaar inschaAllah uit dagen met de wil van Allah subhan wa ta3la om meer surats te leren.

Op het moment ken ik:

Al fatih
al nas
Al falaq
Al iqlaas
al masad.

Ik begin inschaAllah morgen met An nasr.

Hoe vinden jullie het om surats uit je hoofd te leren? en hoe doen jullie het?

wa 3laykom selaam

09-08-2012, 01:25


Asalamu alaikum,

Op dit moment ken ik tot sura 76 ( al insan) uit mn hoofd. Houd ervan om te luisteren naar de reciteur en tegelijkertijd meelezen, zo leer ik het beste. Succes

09-08-2012, 01:31

Citaat door argaz:
Asalamu alaikum,

Op dit moment ken ik tot sura 76 ( al insan) uit mn hoofd. Houd ervan om te luisteren naar de reciteur en tegelijkertijd meelezen, zo leer ik het beste. Succes
MashaAllah! Moge Allah subhan wa ta3la je hiervoor belonen inschaAllah!

Dit is inderdaad ook de manier hoe ik ze uit mijn hoofd probeer te leren. Ik heb het boek djoez amma aangeschaft Daarnaast koop ik steeds de surats op mijn iphone. Ik beluister ze en daarnaast probeer ik het direct te lezen. Elhemdoulilah gaat mij dit inderdaad heel goed af.

Hoeveel uur? per week besteed jij hier ongeveer aan? en vind je het lastig om een surat uit je hoofd te leren?

09-08-2012, 09:43
Salam aleikum,

Als je een beetje arabisch kan lezen, scheelt dat wel, leert dan wat makkelijker. Als je graag wilt is het niet zo moelijk, maar je moet geduldig zijn en je gaat de suras vaak moeten herhalen om ze zo goed te kennen. Probeer om de 5 verzen te leren/memoriseren en zo ga je verder met de volgende 5 verzen etc.
Welke iphone app gebruik je?

09-08-2012, 15:17


Selaam o3laykom.

Ik heb hier geen specifiek iphone app voor. De apps die ik heb zijn ook niet ideaal. Ik heb gewoon de koran als cd gekocht op mijn iphone en daarmee probeer ik het inderdaad uit mijn hoofd te leren. En elhemdoulilah het gaat prima tot zover. Je moet inderdaad alleen veel geduld hebben. Wat beluister jij om ze uit je hoofd te leren? Of wat voor middelen gebruik je?

09-08-2012, 16:46
Salam,

Wat ik heb gedaan is allereerst recitaties downloaden van het internet en op mn laptop gezet. Terwijl ik luister naar de recitatie, lees ik mee met de recitatie (quran.com). Op mn iphone heb ik een handige app die Iquran heet. Hier kun je ook recitaties downloaden en meteen ook meelezen.

09-08-2012, 18:46
die heb ik inderdaad ook..... maar ik zelf weet niet echt hoe ik ermee moet werken. ben echt een leek wat betreft technologie en heb het geduld soms ook niet om het uit te zoeken hihi.... Ik hoorde over die app dat er ook een Nederlandse vertaling was weet jij hier iets van?

13-08-2012, 04:34
Als ik het goed begrijp leren jullie de soerat en die passen jullie toe tijdens het gebed?