Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk lenzen/bril ???



Pagina's : [1] 2

11-12-2004, 20:57
uhm help advies graag

draag al een aantal jaren een bril wil overstappen naar lenzen

maar ik weet het niet zeker kan iemand mij advieseren met voor en nadelen

snel graag heb een gierige man en me bril begeeft het bijna

11-12-2004, 21:05


Gierigheid op z'n best waarschijnlijk...

Maar ik raad je de lenzen echt aan!!!
Je mist geen hoeken en gaten zoals bij een bril..
Geen bril die je af moet zetten als je van een koude naar een warme ruimte gaat...
Even goed als het regent waarbij je de ruitenwissers mist

Het nadeel van lenzen:
Je kan er niet mee zwemmen onder water!
Je kan er niet mee slapen(Het 'kan wel' maar met het gevolg uitgedroogde rode ogen)
Eenmaal lenzen en de bril kan weg!

Verder is het ideaal

12-12-2004, 00:57
dames weten jullie ongeveer hoe veel ik dan kwijt ben aan die krengen want zo als jullie al hebben gelezen heb ik gierige man !!!!!
ik heb min 4 by the way

12-12-2004, 01:32
Hoi Oom Youssef,

Qua sterkte maakt niets uit voor lenzen hoe duur ze zijn, maar het gaat erom of je cilinder niet afwijkt. Of heb je een operatie aan je oog ondergaan, een ontsteking vroeger gehad aan je oog. Heb je last van allergieen, of droge ogen. Als deze afwijkt of andere afwijkingen zijn reken dan maar op minimaal 150 euro per stuk. Daar komt nog bij lenzen vloeistof. Heb je harde of zachte lenzen, hoe lang gaan ze mee. Zijn je ogen normaal en is alleen de sterkte dan kun je ook overwegen voor nachtlenzen. Die kun je sinds kort ook krijgen. Deze draag je dus 's nachts en worden je ogen gecorrigeerd en overdag draag je dan geen lenzen of een bril. Als ik het goed had word deze voor ongeveer 30 euro per paar verkocht maar dit weet ik niet zeker meer hoor.

Heb zelf ook een bril, net nieuwe glazen er in gezet. Althans een oude merkbril zonder montuur had ik liggen. Deze is van titanium dus allergie vrij. Zat ook te denken aan lenzen maar ik heb dus afwijkingen aan beide ogen. Daardoor zou ik als ik lenzen wil hebben op 350 euro komen, daar komt nog bij een abonnement (voor oog opmeting om de zoveel tijd, e.d. ) lenzen vloeistof. Dit zou mij dus voor 1 jr. 700 euro kosten. nou dan toch maar een bril!

Ga langs je opticien waar je altijd normaliter toe gaat. En zeg dat je zit te twijfelen aan lenzen of bril maar of je niet weet of het geschikt is voor jouw ogen en wat het verschil zit tussen de prijs van een bril aanschaffen en lenzen die geschikt zijn voor jou! Dat is altijd gratis en je weet wat je er aan hebt! Zonder koopverplichting doen ze dan jou ogen opmeten voor lenzen.

Groeten annemarie

12-12-2004, 10:27


Ik koop mijn lenzen altijd bij het Kruidvat!
5,88 per stuk en ze gaan 3 maanden mee (maar ik vervang ze eerder, voor de zekerheid).
Je moet niks moeilijks hebben (cilinder ofzo) en ook geen -10 of juist plus, want dat hebben ze niet.

12-12-2004, 15:28
Ik heb mijn lenzen 3 paar voor 100 euro gekocht

en het is idd beter dan een bril

ga maar eerst naar de oogarts, wie wet heb je gevoelige ogen, of te droge ogen, en dan kun je best ook andere lenzen halen

12-12-2004, 15:42
je hebt half jaar lenzen voor maar 35 euro, je kunt eventueel ook reserve bestellen, voor het geval dat ze scheuren want dat kan namelijk gebeuren. lenzen raad ik je aan, veel beter dan een bril dat merk je waneer je ze in hebt. aan het eind van de dag vergeet je bijna dat je ze in hebt, begin gaat natuurlijk altijd een beetje moeilijk maar langzamer hand, wen je er aan net als een bril alleen bril is een beetje onhandig. het lijkt soms wel eng om je vingers in je ogen te zetten, maar je ogen raken er aan gewend. om iritatie te voorkomen aan je ogen, moet je ze wel heel goed verzorgen met namelijk bijhorende vloeistof.
ewa voor meer info ga gerust lang de opticieen.
thallaa

12-12-2004, 16:18
ik koop de mijne ook altijd bij de kruidvat voor 5.88. Maar je moet wel eerst je sterkte weten dus dan ga je eerst naar de opticien. Vraag aan hun ik wil me sterkte weten.
dan gaan ze je ogen opmeten GRATIS krijg je een papiertje mee je weet dan je sterkte en dan kun je heel goedkoop je lenzen halen.
Vroeger kocht ik me lenzen ook bij een opticien voor 40 euro per paar dat vond ik een beetje duur als je dezelfde lenzen bij de kruidvat kan halen en er zit helemaal geen verschil tussen die van de opticien alleen de prijs..

thalla, bouchra (K)

12-12-2004, 16:31
Ik weet niet of je zelf wat geld hebt gespaard lieve meid, maar anders had je je ogen kunnen laseren, ben je voorgoed van die brillen en lenzen af.
ik heb namelijk wel gedaan, was wel een dure grap, maar elhamdoelilah ben eindelijk van die rotdingen af. Wanneer ik opsta zie ik gewoon zonder iets in mn ogen..heerlijk....en anders moet je gewoon voor de lenzen gaan, zijn tegenwoordig zo goedkoop..veel succes meid.

12-12-2004, 17:38
Salaam oum Youssef!!

Ik draag ook lenzen van Specsavers! Het zijn echte aanraders! Ze kosten minder dan €90 per 6 maanden. Een paar, die 1 maand mee gaat betaal je € 14, nog wat incl vloeistof!

Het zijn echte kwaliteit lenzen en Specsavers staan bekend om hun kwalitatief goede lezen. Ik draag nu bijna 3 jaar lenzen en nooit rode of ontstoken ogen gehad.

Soms val ik er mee in slaap, en je als je wakker wordt zie je heel wazig.

Verder kun je er alles mee doen. Ik douche er zelfs mee
Bovendien hoef ik geen rekening te houden met speciale mascara voor lensdragers ofso. Let wel op! Als je bijv, mascara op wilt doen, eerste de lenzen in dan de rest

Ga maar naar specsavers en vraag naar de maandlenzen van € 14 nog wat.

Surf voor mee informatie naar: http://www.specsavers.nl


Succes

wassalaam.

12-12-2004, 18:43
dames harstikke bedankt voor jullie tips ik ga eens goed na vragen bij de opticien
trouwens van dat "gierige man." is niet waar heeft me schoonzusje er tussen getypt
hahaha

heel veel groetjes
love you all xxxx

18-12-2004, 22:06
heeey ik had o0k een vraagje, ik zie zelf heel g0ed ( allhamdoelilah ) maar myn zusje van 13 wil graag lenzen dragen haar sterkte is volgens my -2 ofs0w ( heb er niet egt verstand van)....Maar kan ze dan wel lenzen dragen..??

19-12-2004, 12:38


Ik draag ook lenzen en kan niet zonder heb vroeger een bril gedragen maar zoals sommige hier al zeiden kan je niet van buiten naar binnen zonder dat die wazig is of als het regent ....
nou tonk en bouchragirl die lenzen van kruidvat zijn toch niet evengoed als de speciale lenzen van de opticien want die worden speciaal op maat gemaakt en aangepast aan je oogbol. Ik durf niet goedkope lenzen gebruiken, mijn opticien heeft het me afgeraden als mijn ogen niet tegen zulke lenzen kunnen kan er infectie ontstaan en dat kan catastrofale gevolgen hebben voor je ogen .....

groetjes
xxxxxxxxx

19-12-2004, 12:47

Citaat door Lady_Yas:
Ik draag ook lenzen en kan niet zonder heb vroeger een bril gedragen maar zoals sommige hier al zeiden kan je niet van buiten naar binnen zonder dat die wazig is of als het regent ....
nou tonk en bouchragirl die lenzen van kruidvat zijn toch niet evengoed als de speciale lenzen van de opticien want die worden speciaal op maat gemaakt en aangepast aan je oogbol. Ik durf niet goedkope lenzen gebruiken, mijn opticien heeft het me afgeraden als mijn ogen niet tegen zulke lenzen kunnen kan er infectie ontstaan en dat kan catastrofale gevolgen hebben voor je ogen .....

groetjes
xxxxxxxxx
worden de lenzen van de opticien op maat gemaakt? ik krijg ze gewoon in een doos dus niet op maar, mijn lenzen haal ik trouwens bij specsavers voor 14 euro per paar

19-12-2004, 12:51
Ik draag al een jaar lenzen, en het bevalt me prima, ik heb wel nog steeds een bril voor als ik 's avonds in bed tv zit te kijken hoef ik die lenzen niet uit te doen. maar het is echt een aanradertje, maar ik heb eigenlijk ook een vraagje, want ik ben van plan om mijn ogen te laseren, maar ik wil graag info en de prijs en of het wel of vergoed of niet.

Pagina's : [1] 2