Bekijk volle/desktop versie : Wat nieuw kopen voor 2e kind?



06-08-2012, 14:57
Beste mama's en papa's,

Wat hebben jullie allemaal nieuw gekocht voor een 2e kind?
En wat zou je nieuw kopen, als de 2e hetzelfde geslacht is als de 1e?

06-08-2012, 15:38


Nieuw kleding bijkopen. Het kan zijn dat je nog goede kleding hebt van de eerste. babykleding blijft vaak goed en groeien ze vaak snel doorheen. Rompertjes, flessen, spenen, verschoonmat hoes dat soort dingen eigenlijk.

Baby kamer heb je als het goed is en kinderwagen ook. Dat zijn de duurdere uitgaven voor de rest moet je kijken welke kleur je aanhoud en dan kan het zijn dat je sommige dingen veranderd (bijv. klamboe)

06-08-2012, 16:14
Ik heb alleen speentjes/flesjes/monddoekjes erbij gekocht,voor de rest was alles nog goed te gebruiken en na de bevalling heb ik weer zooooooooooveel kleding erbij gekregen subhanaAllah.

06-08-2012, 19:21
ik heb twee zoons en ben zwanger van de derde, wat ik kan gebruiken van de vorige gebruik ik en wat er nog ontbreekt koop ik.
Als iets goed is dan hoef je niet perse een nieuwe te halen alleen maar omdat het de tweede keer is dat je het gaat gebruiken.
maar zoals flesjes, speentje, baby handdoek dat koop ik wel voor elke kind voorderest hergebruik.

07-08-2012, 10:21


Alle kleding had ik weg gegeven aan me zus en schoonzus .. Heb alles nieuw gekocht maar niet veel want kreeg ook veel van mijn andere schoonzus die een dochter van 7 maanden toen had. en de meeste kleertjes dragen ze niet veel omdat ze snel groeien .. Kinderwagen, wieg, schommelstoel , flessen , luiertas. En kreeg veel kleding maar nu is ze weer wat ouder en moet voor groote maatjes gaan..babykamer en maxicosi en ligstoel had ik al.. Oowjaaa luiers alle maten had ik al voor de zwangerschappen gekocht en bewaarde het in de kelder zodra we een actie zagen wat spotgoedkoop was kochten we (alleen merk pampers) en billendoekjes ook. Wat ik nu nog zou willen is van die baby Cook ofso ik ga over twee weekjes met groente fruit en bood beginnen,. Dus z'n stoomapparaat is wel handig voor groentjes denk ik.. Alleen ben ik bang dat het een beetje geld verspilling is? Laat me weten als iemand het heeft wat je ervaring is..