Bekijk volle/desktop versie : khimaar of toch niet?



Pagina's : [1] 2 3 4

06-08-2012, 00:41
Selaam o3laykom lieve broeders en zusters.

BarakAlllahufiekom voor het openen van mijn topic. zoals de titel al luidt ...... khimaar of toch niet? Dit is mijn situatie en graag zou ik jullie advies/ervaring willen horen.

Sinds ong het begin van de ramadan draag ik de abaya en sinds dien heb ik geen broeken meer gedragen dit houdt ik inschaALlah ook zo vol.

ik merk nu met bidden dat als ik buk mijn hoofdoek omhoog gaat waardoor mijn nek te zien is..... ik wil daarom zo ie zo daarvoor een khimaar aanschaffen inschaALlah nu komt mijn vraag:

Aangezien ik de abaya toch al draag met een amira hoofdoek. Is het dan alsnog beter om een khimaar buiten te dragen of is een amira afdoende die komt namelijk tot de helft van mijn borsten iets verder.....

wat vinden jullie? en hoe voelde jullie je toen jullie de abaya/khimaar voor het eerst droegen?

06-08-2012, 00:54


Wa feekie barakAllaah zuster ma sha Allaah moge Allaah je daarvoor belonen. Dat je de abaya bent gaan dragen is de eerste stap wollaahi zuster, ik ben zo trots op jou maa sha Allaah. Als je je nek ziet bij het bidden is het beter op de khimaar te gaan dragen. Eerlijk is eerlijk ik heb echt geen verschil gemerkt toen ik de khimaar ben gaan dragen, ik voel me er juist beter in. Moge Allaah je bijstaan en deze stap voor jou vergemakkelijken.

06-08-2012, 00:59

Citaat door trotsemosliima:
Wa feekie barakAllaah zuster ma sha Allaah moge Allaah je daarvoor belonen. Dat je de abaya bent gaan dragen is de eerste stap wollaahi zuster, ik ben zo trots op jou maa sha Allaah. Als je je nek ziet bij het bidden is het beter op de khimaar te gaan dragen. Eerlijk is eerlijk ik heb echt geen verschil gemerkt toen ik de khimaar ben gaan dragen, ik voel me er juist beter in. Moge Allaah je bijstaan en deze stap voor jou vergemakkelijken.
zijn mijn gebeden ongeldig als tijdens het gebed mijn nek te zien is doordat mijn hoofdoek blijkbaar omhoog kruipt ik heb hier voorlopig ook geen oplossing voor tot ik inschaAllah de khimaar kan kopen......weet jij hier iets van? ik trek hem tijdens het gebed namelijk ook steeds weer omlaag maar is niet echt praktisch.

ik vind het indd nog heel lastig om hem buiten te gaan dragen in de toekomst inschaAllah...bang voor de reacties krijg namelijk al vervelende reacties sinds ik de abaya ben gaan dragen....en zelfs graffiti tekst op mijn flatgebouw wat er stond herhaal ik niet maar het heeft mij wel bang gemaakt......

06-08-2012, 01:03

Citaat door Moslimaa1990:
zijn mijn gebeden ongeldig als tijdens het gebed mijn nek te zien is doordat mijn hoofdoek blijkbaar omhoog kruipt ik heb hier voorlopig ook geen oplossing voor tot ik inschaAllah de khimaar kan kopen......weet jij hier iets van? ik trek hem tijdens het gebed namelijk ook steeds weer omlaag maar is niet echt praktisch.

ik vind het indd nog heel lastig om hem buiten te gaan dragen in de toekomst inschaAllah...bang voor de reacties krijg namelijk al vervelende reacties sinds ik de abaya ben gaan dragen....en zelfs graffiti tekst op mijn flatgebouw wat er stond herhaal ik niet maar het heeft mij wel bang gemaakt......
Zuster of jouw gebeden geaccepteerd worden Allahou a3lam ik kan moeilijk zeggen ze worden wel/niet geaccepteerd. Wollaahi zuster als wij ons druk maken om wat mensen van ons vinden komen we nergens. Als je werkelijk zo bang bent kan je de khimaar alleen aan doen als je gaat bidden en buiten gewoon abaya en amira hoofddoek ghair in sha Allaah.

06-08-2012, 01:04


ma shaa Allaah!

Ukhti, draag de khimaar, wallaahi het is heerlijk Je gaat op een gegeven moment niet meer zonder willen! Je ziet in shaa Allaah geen vormen, met de Amira hoofddoek wel. Het is NIET toegestaan vormen te laten zien. Ma shaa Allaah, je draagt nu je abayah het zou toch prachtig zijn als je daarbij de khimaar draagt. Zolang je vormen ziet, draag je niet de correcte hijaab, en dat is zoooooo zonde want je hebt de stap al genomen je te bedekken. Nu alleen nog de juiste bedekking in shaa Allaah!

Moge Allaah jouw keuze vergemakkelijken en jou kracht geven het te gaan dragen. Moge Allaah jou beschermen. Ameen.

06-08-2012, 01:05

Citaat door Thichith-:
ma shaa Allaah!

Ukhti, draag de khimaar, wallaahi het is heerlijk Je gaat op een gegeven moment niet meer zonder willen! Je ziet in shaa Allaah geen vormen, met de Amira hoofddoek wel. Het is NIET toegestaan vormen te laten zien. Ma shaa Allaah, je draagt nu je abayah het zou toch prachtig zijn als je daarbij de khimaar draagt. Zolang je vormen ziet, draag je niet de correcte hijaab, en dat is zoooooo zonde want je hebt de stap al genomen je te bedekken. Nu alleen nog de juiste bedekking in shaa Allaah!

Moge Allaah jouw keuze vergemakkelijken en jou kracht geven het te gaan dragen. Moge Allaah jou beschermen. Ameen.

06-08-2012, 01:21

Citaat door Thichith-:
ma shaa Allaah!

Ukhti, draag de khimaar, wallaahi het is heerlijk Je gaat op een gegeven moment niet meer zonder willen! Je ziet in shaa Allaah geen vormen, met de Amira hoofddoek wel. Het is NIET toegestaan vormen te laten zien. Ma shaa Allaah, je draagt nu je abayah het zou toch prachtig zijn als je daarbij de khimaar draagt. Zolang je vormen ziet, draag je niet de correcte hijaab, en dat is zoooooo zonde want je hebt de stap al genomen je te bedekken. Nu alleen nog de juiste bedekking in shaa Allaah!

Moge Allaah jouw keuze vergemakkelijken en jou kracht geven het te gaan dragen. Moge Allaah jou beschermen. Ameen.
ameen! inschaAllah zullen er vele volgen.

vind die racistische opmerkingen alleen eng....en nu die woorden op mijn flat :S

06-08-2012, 01:25

Citaat door Moslimaa1990:
ameen! inschaAllah zullen er vele volgen.

vind die racistische opmerkingen alleen eng....en nu die woorden op mijn flat :S
Daar moet je ECHT lak aan hebben. Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak als ik een gewaad draag inshaAllah kom je er uit!


Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

06-08-2012, 01:26

Citaat door Moslimaa1990:
ameen! inschaAllah zullen er vele volgen.

vind die racistische opmerkingen alleen eng....en nu die woorden op mijn flat :S
De enige die wij moeten vrezen is Allaah! Geen mens zal jou wat aan kunnen doen als Hij het niet wilt. Hij zal jou beschermen! Natuurlijk zal je nare opmerkingen krijgen. Maar dat is slechts een beproeving om te kijken of jij genoeg van Allaah houdt om Zijn regels na te leven!

Negeer de opmerkingen, ene oor in andere oor uit. Ik heb wel eens opmerkingen gehad dat ik gewoon moest lachen. Sub7anAllaah, ze zijn niet goed wijs. Allaah heeft ons geleidt, Hij heeft ons gekozen om moslim te mogen zijn, de hijaab te dragen. Ons, uit die miljarden mensen. Dat is een voorrecht, ik heb eerder medelijden met die mensen. Ze zijn onwetend en niet geleid. Zij zijn de echte verliezers!

Wees niet bang! Mocht het erg worden, doe dan bijvoorbeeld aangifte. Ben je bedreigd? Mag ik vragen wat er op je flat stond?

15-12-2013, 07:45
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet sterk genoeg ben geweest de stap te zetten helaas... Al weet ik voor mezelf dat khimaar absoluut beter is!

15-12-2013, 11:30
Een amira hoofddoek die de helft van je boezem bedekt is niet voldoende wa Allaahu e'lem. Als je de khimaar nog een te grote stap vind kan je ook die XXL sjaals dragen die wel over je boezem heen vallen.

15-12-2013, 12:14
you go gurl

het feit dat je twijfelt is het feit dat je diep van binnen al ene keuze heb gemaakt

go for it

15-12-2013, 12:42



Citaat door Bismilllah:
you go gurl

het feit dat je twijfelt is het feit dat je diep van binnen al ene keuze heb gemaakt

go for it
ik wil het zo graag echt als ik me moeder zie fof anderen vind ik het zo mooi mashaAllah maar snap niet waarom ik het nog niet doe

15-12-2013, 12:43

Citaat door oegtmaryam:
Tipje mbt het zien vd nek mbt je Salaat....doe een veiligheids speldje vast aan je hoofddoek en je bv jurk waarin jij bid,aan de achterkant in de nek,glijd het niet steeds weg.....of aan 2 kanten vd schouders,een speldje vastmaken aan je jurk,is toch een oplossing,toch?

Mbt het gaan dragen vd ghimaar,maak hiervoor dagelijks doea,InchAllah binnen de kortste tijd zal jij de ghimaar dagelijks gaan dragen.

Wa Salaam oegt Maryam
barakAllahufiek voor de tips zo simpel dat het dom van me is dat ik ze zelf niet bedacht heb

15-12-2013, 12:45

Citaat door snotdoekje:
Een amira hoofddoek die de helft van je boezem bedekt is niet voldoende wa Allaahu e'lem. Als je de khimaar nog een te grote stap vind kan je ook die XXL sjaals dragen die wel over je boezem heen vallen.
zo een sjaal is voor mij geen optie door omstandigheden (die ik hier niet wil benoemen) maar barakAllahufiek voor de tip

Pagina's : [1] 2 3 4