Bekijk volle/desktop versie : Ik vind mijn imaan te zwak...



04-08-2012, 20:44
Alhamdulilah dat ik in een familie ben opgegroeid, die je de waarden van de islam probeert mee te geven. Ik ben een jonge vrouw van 20 en verricht de 4 (inshAllah de 5e er ook bij in mijn leven) zuilen van de islam. Mijn vader heeft me van jongs af aan naar de moskee gestuurd om meer te weten te komen over de islam, in de veronderstelling dat hij mij maar niet genoeg kan bijbrengen omdat een persoon immers nooit genoeg weet. Ik geloof in het bestaan van Allah swt, de Alwetende, de Enige. Ik probeer de vrijdagen naar de moskee te gaan in de mate van het mogelijke, daar niet van. In deze gezegende maand ramadan probeer ik toch net dat ietsje meer te doen door wat vaker de koran te beluisteren en de vertalingen te bekijken. Maar hier heb ik een probleem:

meeste mensen zeggen dat ze rillingen krijgen als ze de Koran horen/ lezen, krijgen zelfs tranen in hun ogen, leven mee. Op tv, als imaam khotba doet, zie je hem huilen, en andere moskeegangers meehuilen... Hier maak ik me zorgen om, want als ik de Koran lees, voel ik niets, doet het me niets. Ik schaam me om hierover te praten want ik weet niet hoe het komt. Ik wil ook hetzelfde gevoel hebben zoals de mensen beweren te hebben, maar ik heb het niet. Als ik de Koran lees, lees ik het, en daarmee is de kous af, zonder extra gevoel, zonder niets. Ik maak me hier zorgen over omdat ik de indruk heb dat mijn imaan vééééééééééééééél te zwak is. Sinds kort ben ik ook begonnen met een hoofddoek te dragen, want hoe je het draait of keert: voor een moslima is het verplicht en ik heb eindelijk die klik gehad alhamdulilah. Maar dat bevrijdend gevoel bij het lezen van de Koran komt maar niet. Ik schaam me hier ook over want degene die wel zulk gevoel ervaren, zouden mij nooit begrijpen, of zeggen dat ik mijn geloof in Allah niet meen of dergelijke... Ik vraag me af of dit normaal is? Zijn er meer mensen die dit voorhebben? Degenen die dit niet hebben, wat adviseren jullie mij?


Moge Allah swt jullie rijkelijk belonen inshAllah