Bekijk volle/desktop versie : vraag



04-08-2012, 13:51
assalam allaikom zusters,

Moge allah jullie deze mooie maand al jullie gebeden en vasten accepteren inchallah.

Ik heb een nummer nodig van een imam waar ik mijn vraag kan stellen.

mijn situatie

Ik heb een hele zware tijden meegemaakt met mijn man hamdulilah 3ala koli shay. Ik ben 5 jaar met hem getrouwd en we hebben nog geen kinderen omdat we ook nog geen bruiloft hebben gehad.Wij hebben wel samen gewoond of soms bij zijn ouders. Omdat hij in marokko woont maar hij heeft wel zijn verblijfsvergunning maar die wilt hij niet meer zegt hij. Hij is nu voorgoed terug naar marokko. Hij wil scheiden en moge allah hem van gedachten veranderen inchallah. Ik wil niet scheiden omdat ik geen reden zie om te gaan scheiden. Hij voelt geen rust met mij maar ik wel bij hem. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik heb bepaalde slechte eigenschappen wat hij niet waardeerd van mij.
en dat is dus schreeuwe als hij mij met zijn woorden pijn doet en omdat hij naar marokko wilt gaan dan ga ik schreeuwe dat ik het niet wil. Omdat hij mij vernedert en slaat mij en hij zegt harde woorden tegen mij en toch ga ik hem weer omhelzen.zeg ik dankjewel.

Of ik ga hem omhelzen als hij boos is of als hij mij slaat of als hij mij vernedert en dan zegt hij harde woorden tegen mij zoals ga maar naar een ander die voor jou bruiloft gaat doen of ga maar naar die en die en die. We hebben wel ruzie gehad over mijn verlede er waren meisjes die naar hem belde en dat was begin van de huwelijk en ze hadden mijn msn gestolen en ze deden alles wat ze maar wouden. En dat heeft hij gelezen alle emails wat niet waar was.Daar krijg ik de schuld steeds over omdat hij mij niet vertrouwt hij zei in die tijd dat hij dat hij het gaat vergeten maar elke keer haalt hij het boven water. Maar ja als hij dus boos is dan ga ik toch naar hem toe en omhelzen en wilt dat niet en dan ga ik het toch doen dat is dus mijn slechtste eigenschap en dan denkt hij dat ik gek ben. Ik wil graag volgens de islam leven maar ik vind het wel heel erg moeilijk omdat ik alles alleen moet doen terwijl hij mij daar niet bij helpt. Hij heeft wel eise dat ik bijvoorbeeld mijn kleren moet veranderen zoals een broek moet wijd dat vind ik moeilijk omdat ik gewend ben om normale broek aan te treken die tegenwoordig alle dames dragen. Of laarzen wilt hij niet dat ik het aantrek dan bedoel ik broek in de laarzen. Hamdulilah zulke laarzen draag ik niet meer stap voor stap verander ik maar ik vind het heel erg moeilijk want hij draagt wel spijkerbroek en strakke tshirt als ik hem zo zie dan word ik beetje jaloers omdat vrouwen wel naar hem kijken. En nu is het al 5 jaar voorbij en het is nog steeds niet goed gekomen elke keer komt hij weer terug naar nederland dan blijft hij even en dan gaat hij weer weg en dan ga ik weer achter hem aan naar marokko.

Ik wil graag naar marokko maar ik mag niet van mijn ouders eerst ging ik altijd zonder naar mijn ouders te luisteren elke keer ging ik achter hem aan als hij weer terug gaat naar marokko. Hij heeft gezegd tegen mijn oma als ik naar marokko naar hem toe ga dan gaat hij mij niet binnen laten maar ja zijn ouders die laten me wel binnen maar hamdulilah ik weet niet wat ik moet doen als ik hem bel wilt hij niet opnemen ik bel hem elke dag continu.

Hij is begin van de ramadan vertrokken naar marokko en hij zei dat hij voor zijn werk gaat en dat hij na de ramadan terug zou komen. Maar hellaas heeft hij gelogen en dit elke keer weer ik heb mijn trots niet meer omdat ik weer naar marokko ga om hem weer mijn excuses aan te bieden om hem overtuigen dat hij terug moet komen naar zijn vrouw.

Daarom zou ik graag een imam spreken waar ik mijn verhaal kan doen en vragen of het toch beter is om te scheide eerlijk gezegd ik kan de scheiding niet verdragen omdat ik het moeilijk vind.Omdat ik alles gedaan heb om mijn man hier naar nederland te halen al 2e keer 1e keer is hij wegegaan zonder zijn verblijfsvergunning moest ik weer een nieuwe visum aanvragen. Ik heb veel saber gehad hamdulilah

Heeft iemand ervaring gehad hoe een scheiding loopt? Kan hij zonder mij een scheiding aanvragen?

04-08-2012, 15:09


De verhalen worden gruwelijker en gruwelijker.

04-08-2012, 15:12
Hij wilt je niet. Dat je nog een verblijfsvergunning voor hem regelt na al die vernederingen zegt al genoeg over jouw. Ben je wanhopig? Wat is het?

04-08-2012, 15:32
Dit is inderdaad hopeloos.

04-08-2012, 15:33


Moge allah je leiden en je wakker maken..

04-08-2012, 15:35
Hij wilt je niet. Dat je nog een verblijfsvergunning voor hem regelt na al die vernederingen zegt al genoeg over jouw. Ben je wanhopig? Wat is het?


Sorry meid ik ben niet wanhopig ik heb wel voor hem mijn school stop gezet en werk en vriendinnen. En er was ook een meisje die achter hem aangaat in marokko en ze hebben shor gevonden waar hij werkt en zijn foto me die rotzooi spullen. Hij ziet mij zwart namenlijk en graag zou ik een oplossing willen volgens de islam en ik kan natuurlijk niet zomaar scheiden na alles wat er allemaal gebeurt is ... maar dankje wel voor je antwoord

04-08-2012, 15:58
Komt er nog een vervolg of was dat het?

04-08-2012, 17:46
Nou nou mensen wat een harde antwoorden.

Ik zou als ik jou was gewoon binnen stappen bij een moskee in de buurt en vragen of je met de imamn kan spreken.
Of zoek je een imam die jou kan zeggen of het misschien sihr is?

Ik hoop niet dat ik je ga kwetsen met wat ik nu ga schrijven.

De man die speelt wel met je voeten. Ik lees enkel wel dingen die hij allemaal heeft gedaan, maar je geeft constant jezelf de schuld.
Veel mensen wiens man zegt, ik wil je niet meer. Schreeuwen gelijk om sihr! MAar het is niet altijd sihr, een man die zijn rust niet bij jou vindt. Die tegen je duidelijk zegt Ik wil je niet. Meiden die achter hem aanzitten. Jou enkel wijst op dingen die jij slecht doet? Saraha, wat zou je eigenlijk nog willen horen?
Hij heeft zelfs tegen je oma gezegd, dat hij niet meer binnenlaat.
Vergeet niet, dat als een man 3 x tegen je zegt: ik scheidt van jou, dat hij volgens dien islam ook echt van je gescheiden is.
Dan zou je ook het bed niet meer mogen delen tot jullie fatiha hebben laten doen.

In jou plaats zou ik voor scheiding gaan.
Misschien hebben jullie dan rust en kunnen jullie appart denken wat jullie willen. Want je bent echt hopeloos verliefd op hem en hij speelt heerlijk met je voeten! Dat je niet gelijk achter hem bent aangegaan Applaus voor jezelf! Ik zou hem zelfs niet meer bellen en zien of hij jou eens een keer opbelt! Laat hem maar eens tonen of hij echt van je houdt. Doet hij dat niet, dan moet je echt een punt er achter zetten.

Dat je na 5 jaar nog zegt, van ik heb geen huwelijk gehad. Zou ik niet meer doen.
Vergeet dat, want na 5 jaar, gaat er geen trouw meer komen. Dat is een kinderachtig.

Over de vraag kan hij zonder jou scheiden in Marokko
Tuurlijk kan hij dat, je krijgt uiteraard wel een oproep voor de scheiding! Enkel trouwen met een ander zou hij niet kunnen zonder jou handtekening.

Succes lieve meid en doe salat istigara. Als daar iets negatiefs uitkomt, dan weet je wat te doen

04-08-2012, 22:29

Citaat door zahra_i:
Nou nou mensen wat een harde antwoorden.

Ik zou als ik jou was gewoon binnen stappen bij een moskee in de buurt en vragen of je met de imamn kan spreken.
Of zoek je een imam die jou kan zeggen of het misschien sihr is?

Ik hoop niet dat ik je ga kwetsen met wat ik nu ga schrijven.

De man die speelt wel met je voeten. Ik lees enkel wel dingen die hij allemaal heeft gedaan, maar je geeft constant jezelf de schuld.
Veel mensen wiens man zegt, ik wil je niet meer. Schreeuwen gelijk om sihr! MAar het is niet altijd sihr, een man die zijn rust niet bij jou vindt. Die tegen je duidelijk zegt Ik wil je niet. Meiden die achter hem aanzitten. Jou enkel wijst op dingen die jij slecht doet? Saraha, wat zou je eigenlijk nog willen horen?
Hij heeft zelfs tegen je oma gezegd, dat hij niet meer binnenlaat.
Vergeet niet, dat als een man 3 x tegen je zegt: ik scheidt van jou, dat hij volgens dien islam ook echt van je gescheiden is.
Dan zou je ook het bed niet meer mogen delen tot jullie fatiha hebben laten doen.

In jou plaats zou ik voor scheiding gaan.
Misschien hebben jullie dan rust en kunnen jullie appart denken wat jullie willen. Want je bent echt hopeloos verliefd op hem en hij speelt heerlijk met je voeten! Dat je niet gelijk achter hem bent aangegaan Applaus voor jezelf! Ik zou hem zelfs niet meer bellen en zien of hij jou eens een keer opbelt! Laat hem maar eens tonen of hij echt van je houdt. Doet hij dat niet, dan moet je echt een punt er achter zetten.

Dat je na 5 jaar nog zegt, van ik heb geen huwelijk gehad. Zou ik niet meer doen.
Vergeet dat, want na 5 jaar, gaat er geen trouw meer komen. Dat is een kinderachtig.

Over de vraag kan hij zonder jou scheiden in Marokko
Tuurlijk kan hij dat, je krijgt uiteraard wel een oproep voor de scheiding! Enkel trouwen met een ander zou hij niet kunnen zonder jou handtekening.

Succes lieve meid en doe salat istigara. Als daar iets negatiefs uitkomt, dan weet je wat te doen
Jij tikt dus echt precies hetzelde als topicstarter :S

05-08-2012, 09:51

Citaat door amahoela:
Jij tikt dus echt precies hetzelde als topicstarter :S
Wat bedoel je meid??

Ik hoop niet dat je denkt dat ik haar ben? Want dan heb ik maar een ding te zeggen

AMEHOELA!

05-08-2012, 10:58
salam allaikom zahra-i dzazak allah o ghayran van jou advies.hamdulilah sjokran..