Bekijk volle/desktop versie : Een gelukkig gevoel



Pagina's : [1] 2

03-08-2012, 23:49

Citaat:
Geluk is een emotie en geen eind bestemming, het kan zijn dat we alles hebben maar alsnog 'ongelukkig' zijn. Alsnog geen rust in het hart. Waaraan is dit te wijten, is het omdat wij als mens zijnde hebberig zijn of is het omdat je vaak al de dingen in de wereld kunt hebben maar alsnog leeg kunt zijn vanbinnen. Iets dat er ontbreekt, iets dat er niet meer is, iets dat je wilt maar je weet niet wat het is.

Vaak hoor je de vraag "ben je gelukkig?". Dan denk ik bij mezelf "wat is gelukkig zijn? Ik heb het goed hamdoelilah, wil nog vele dingen bereiken en mijn gemoedstoestand kent ups and downs".
[Hamdoelilah ten alle tijden maar wanneer voel jij je je echt gelukkig? Wanneer krijg je een voldaan gevoel en kun je met een glimlach in slaap vallen?]

03-08-2012, 23:54


Tijdens en na het gebed, dat zijn de enige echte momenten dat ik het gevoel heb niks tekort te komen in deze wereld.

03-08-2012, 23:55
Het gevoel dat ik voel dat Allah dicht bij me is, dan pas voel ik me gelukkig en kan ik de hele wereld aan

03-08-2012, 23:58

Citaat door Crash:
Tijdens en na het gebed, dat zijn de enige echte momenten dat ik het gevoel heb niks tekort te komen in deze wereld.

Het gebed zorgt inderdaad altijd voor dat ene gevoel het gevoel dat het allemaal goed zit en gewoon rust.

Citaat door nador_lover:
Het gevoel dat ik voel dat Allah dicht bij me is, dan pas voel ik me gelukkig en kan ik de hele wereld aan
Wil je verder verklaren, ik begrijp het niet zo goed, bedoel je na het gebed?

04-08-2012, 00:04


Na het bidden.van fadjr, daarna ga ik in bed liggen en overdenk ik mijn leven en dan denk ik.ja, ik ben gelukkig Allah oe malek.el hamd.

maar het hangt ook af van waar je geluk van afhangt, wie teveel van et leven verwacht, zal.altijd teleurgesteld worden.

04-08-2012, 00:06
Als ik de zoveelste gezellig avond met mijn vader heb.
Of als hij (niet mijn vader) me een lief berichtje stuurt of een lief gebaar van hem naar mij toe.

04-08-2012, 00:09

Citaat door hayatteke:
Het gebed zorgt inderdaad altijd voor dat ene gevoel het gevoel dat het allemaal goed zit en gewoon rust.

Wil je verder verklaren, ik begrijp het niet zo goed, bedoel je na het gebed?
Nee als ik mij bijvoorbeeld slecht voel, denk ik aan Allah en dat Hij de mensen zal aan pakken die mensen onnodig verdriet doen. Savonds in bed heeft het meer effect op mij. En dan slaap ik beter

04-08-2012, 00:13

Citaat door Gedoezj:
Na het bidden.van fadjr, daarna ga ik in bed liggen en overdenk ik mijn leven en dan denk ik.ja, ik ben gelukkig Allah oe malek.el hamd.

maar het hangt ook af van waar je geluk van afhangt, wie teveel van et leven verwacht, zal.altijd teleurgesteld worden.

Gelijk heb je, grote verwachtingen gaan gepaard met teleurstellingen. Hamdoelilah, moge Allah je nog meer geluk schenken.

Citaat door ZAKENVROUW__:
Als ik de zoveelste gezellig avond met mijn vader heb.
Of als hij (niet mijn vader) me een lief berichtje stuurt of een lief gebaar van hem naar mij toe.

Dat heb ik ook, het eerste deeltje dan

Ooooh how sweet

Moge Allah jullie dichter bij elkaar brengen, ben oprecht blijj voor jou

04-08-2012, 00:14

Citaat door nador_lover:
Nee als ik mij bijvoorbeeld slecht voel, denk ik aan Allah en dat Hij de mensen zal aan pakken die mensen onnodig verdriet doen. Savonds in bed heeft het meer effect op mij. En dan slaap ik beter
Je hebt gelijk, goede instelling.

04-08-2012, 00:14

Citaat door ZAKENVROUW__:
Als ik de zoveelste gezellig avond met mijn vader heb.
Of als hij (niet mijn vader) me een lief berichtje stuurt of een lief gebaar van hem naar mij toe.
Jij begrijpt.

04-08-2012, 00:15
Ik ben gelukkig als ik mensen tevreden stel. Dan kan je vast al raden waar ik ongelukkig van word.. Juist ja. Niet echt fijn. Maar wanneer ik echt voldaan gelukkig ben, is het zien dat ik anderen gelukkig kan maken. Blij kan maken. Al is het maar een lach. Dan, dan kan je mij welmenend gelukkig zien.

04-08-2012, 00:19

Citaat door hayatteke:
Gelijk heb je, grote verwachtingen gaan gepaard met teleurstellingen. Hamdoelilah, moge Allah je nog meer geluk schenken.

Dat heb ik ook, het eerste deeltje dan

Ooooh how sweet

Moge Allah jullie dichter bij elkaar brengen, ben oprecht blijj voor jou
ameen, hetzelfde geldt uiteraard voor jou!

04-08-2012, 00:20



Citaat door Separate.:
Ik ben gelukkig als ik mensen tevreden stel. Dan kan je vast al raden waar ik ongelukkig van word.. Juist ja. Niet echt fijn. Maar wanneer ik echt voldaan gelukkig ben, is het zien dat ik anderen gelukkig kan maken. Blij kan maken. Al is het maar een lach. Dan, dan kan je mij welmenend gelukkig zien.
Herkenbaar, vaak heb ik dat ook dat ik me super gelukkig kan voelen nadat ik iemand heb kunnen helpen ofzo

04-08-2012, 00:20

Citaat door hayatteke:

Dat heb ik ook, het eerste deeltje dan

Ooooh how sweet

Moge Allah jullie dichter bij elkaar brengen, ben oprecht blijj voor jou
Met mijn vader heb ik echt de grootste lol, als hij me weer laat lachen voel ik me echt oplichten van binnen.
Amien, shokran.

04-08-2012, 00:23

Citaat door ZAKENVROUW__:
Met mijn vader heb ik echt de grootste lol, als hij me weer laat lachen voel ik me echt oplichten van binnen.
Amien, shokran.
Haha, heb ik ook met mijn vader.. Hij kan me echt gelukkig maken.


Pagina's : [1] 2