Bekijk volle/desktop versie : 'Meerderheid voor homoseksualiteit in grondwet'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

03-08-2012, 15:37
Politieke partijen willen discriminatie op grond van homoseksualiteit in de grondwet opnemen.





Voor het eerst wil een meerderheid van de politieke partijen dat discriminatie op grond van seksuele geaardheid in artikel 1 van de grondwet wordt verboden. Dat meldt een woordvoerder van homobelangenvereniging COC Nederland vrijdag. Het COC vraagt sinds 2006 voorafgaand aan de verkiezingen aan alle partijen middels een kieswijzer welke 'roze' standpunten zij steunen.

Dit jaar gaven VVD, CDA, PvdA, SP, GroenLinks, D66, PvdD en DPK aan het eens te zijn met de stelling dat een verbod op homodiscriminatie in de grondwet moet worden opgenomen. Bij de vorige verkiezingen waren VVD, CDA en SP nog niet voor. Volgens de COC-woordvoerder is het zowel juridisch als symbolisch van belang dat artikel 1 aangepast wordt. "Artikel 1 wordt wel de vlag op de grondwet genoemd en het zou voor ons mooi zijn als die vlag ook een beetje roze kleurt".


Voor juridische beslissingen zou het volgens het COC een vooruitgang zijn wanneer een rechter expliciet kan verwijzen naar een verbod op discriminatie op basis van seksuele geaardheid in de grondwet. Ook zou de wet uitkomst kunnen bieden voor een verbod op de 'weigerambtenaar', laat de woordvoerder weten. Het COC hoopt dat het nieuwe kabinet de aanpassing van de grondwet verwezenlijkt.


Daarnaast zou de belangenvereniging graag zien dat in het nieuwe regeerakkoord voorlichting over homo- en transseksualiteit op school wordt opgenomen en dat geweld tegen homo's strenger wordt aangepakt.

03-08-2012, 16:11


Dit land begint steeds meer en meer een lachertje te worden. ( merendeels van de wereld trouwens )

Pedofilie, necrofilie, bestialiteit, seksueel masochisten/sadisten, exhibitionisme etc. is hun ogen allemaal verkeerd maar als het op de homo's er aan toe komt vinden ze het de normaalste zaak van de wereld. En verdient hun zieke cultuurtje de norm te worden..

Met de gayparades gaat het nog een stuk verder, die hebben als een soort 'vervangende functie' gediend in dit nieuwe tijdperk. Vroeger waren het de publieke freakcircussen die mensen aantrokken, namelijk: de vrouwen met baarden, dwergen, mensen met zeldzame genetische ziektes, dieren die kunstjes konden doen etc. en nu als 'vervanger' hebben we de gayparades in A'dam en de rest van de wereld als ''leuk dagje uit'' voor het hele gezin.

En we moeten de beruchte gaybars ook niet vergeten. Waar schaarsgekleede volwassen mannen bijeenkomen in hun vrije tijd, om zich als vrouwen te kunnen gedragen..

En je mag er vooral niet op tegen zijn, nee hoor absoluut niet. Wie er dan ook maar in de matigste vormen niet gediend van is, wordt meteen bestempeld als ''extremist'' of ''homofoob''. Die hele gaygedoe begint mij dan ook de strot uit te komen.

03-08-2012, 16:13

Citaat door RaMBaM:
Dit land begint steeds meer en meer een lachertje te worden. ( merendeels van de wereld trouwens )

Pedofilie, necrofilie, bestialiteit, seksueel masochisten/sadisten, exhibitionisme etc. is hun ogen allemaal verkeerd maar als het op de homo's er aan toe komt vinden ze het de normaalste zaak van de wereld. En verdient hun zieke cultuurtje de norm te worden..

Met de gayparades gaat het nog een stuk verder, die hebben als een soort 'vervangende functie' gediend in dit nieuwe tijdperk. Vroeger waren het de publieke freakcircussen die mensen aantrokken, namelijk: de vrouwen met baarden, dwergen, mensen met zeldzame genetische ziektes, dieren die kunstjes konden doen etc. en nu als 'vervanger' hebben we de gayparades in A'dam en de rest van de wereld als ''leuk dagje uit'' voor het hele gezin.

En we moeten de beruchte gaybars ook niet vergeten. Waar schaarsgekleede volwassen mannen bijeenkomen in hun vrije tijd, om zich als vrouwen te kunnen gedragen..

En je mag er vooral niet op tegen zijn, nee hoor absoluut niet. Wie er dan ook maar in de matigste vormen niet gediend van is, wordt meteen bestempeld als ''seksist''. Die hele gaygedoe begint mij dan ook de strot uit te komen.
Het komt gewoon omdat jullie de hele tijd over homo's zeiken. Eigen schuld.

03-08-2012, 16:19

Citaat door oeps:
Het komt gewoon omdat jullie de hele tijd over homo's zeiken. Eigen schuld.
Wie is ''jullie''?

En wat versta je onder zeiken?

Ik, en ieder ander, hebben het als recht er op tegen te zijn als er een gaybar in de buurt geopend wordt. Of als homo's schaarsgekleed zoenend over straat lopen. Sommige ouders hebben er gewoon geen zin in dat hun kinderen blootgesteld worden aan bizarre elementen e.g homo's. Net zoals sommige films 16+ / 18+ zijn , zijn dit soort dingen ook 18+ .

Als je dus homo bent, leuk voor je. Maar hou dat a.u.b voor je en praktiseer dat maar ergens in het geheim, en niet in het openbaar.

03-08-2012, 16:20


Jammer, een Homo kan en wil ik niet respecteren, hoe kan ik nou iemand respecteren die een seksueele afwijking heeft die totaal abnormaal? Als een Homo gerespecteerd wordt dan moet een pedofiel ook gerespecteerd worden.

03-08-2012, 16:21

Citaat door RaMBaM:
Wie is ''jullie''?

En wat versta je onder zeiken?

Ik, en ieder ander, hebben het als recht er op tegen te zijn als er een gaybar in de buurt geopend wordt. Of als homo's schaarsgekleed zoenend over straat lopen. Sommige ouders hebben er gewoon geen zin in dat hun kinderen blootgesteld worden aan bizarre elementen e.g homo's. Net zoals sommige films 16+ / 18+ zijn , zijn dit soort dingen ook ( naar mijn mening ) 18+ .

Als je dus homo bent, leuk voor je. Maar hou dat a.u.b voor je en praktiseer dat maar ergens in het geheim, en niet in het openbaar.
Was het maar alleen een mening. Het probleem is dat moslims de homo's echt fysiek aanvallen. Niet allemaal natuurlijk, ik neem niet aan dat jij zoiets doet. Maar veel Marokkanen zijn er wel heel druk mee.

En dan krijg je dus reacties uit de autochtone gemeenschap, die de homo's logischerwijze willen beschermen tegen tuig.

03-08-2012, 16:23
Het is nooit juist om fysiek geweld te gebruik in deze, dus dat er Marokkanen zijn die fysiek geweld gebruiken tegen Homo's dan is dat niet goed te keuren.

03-08-2012, 16:26

Citaat door Roku:
Het is nooit juist om fysiek geweld te gebruik in deze, dus dat er Marokkanen zijn die fysiek geweld gebruiken tegen Homo's dan is dat niet goed te keuren.
Ik ben blij dat je zo reageert. Er wordt niks gedaan tegen Marokkaans geweld tegen homo's. Dat verwijt ik trouwens de autoriteiten en niet de Marokkanen.

Ik ben voor een harde strafrechtelijke aanpak van dit probleem. De politie zou gericht te werk moeten gaan ter bescherming van belaagde homo's. Inclusief agenten in burger in de bosjes.

03-08-2012, 16:27

Citaat door rijemor:
Je moet geen respect verwachten als je zelf geen respect hebt voor anders-denkenden.
En een homofiel en pedofiel op 1 lijn stellen is ook niet echt het van het.
Ik verwacht ook geen respect van andersdenkende, ik denk dat tegenwoordige het respect voor moslims ook al niet meer bestaat, in ieder geval ik persoonlijk als moslim verwacht van niemand respect (behalve van de moslim zelf). Integendeel ik verwacht van een ieder die zich niet begeeft op Islam dat die vijandschap zal tonen naar mij toe.

03-08-2012, 16:30

Citaat door oeps:
Ik ben blij dat je zo reageert. Er wordt niks gedaan tegen Marokkaans geweld tegen homo's. Dat verwijt ik trouwens de autoriteiten en niet de Marokkanen.

Ik ben voor een harde strafrechtelijke aanpak van dit probleem. De politie zou gericht te werk moeten gaan ter bescherming van belaagde homo's. Inclusief agenten in burger in de bosjes.
Dit geweld (als die er dan wel is) wordt niet door de Islam aangemoedigd, het recht in eigen handen nemen is een gevaarlijk iets wat in feite de Islamitische ummaah kapot heeft gemaakt. Ik neem aan dat zij die geweld gebruiken tegen Homo's in Nederland meestal straatjongeren zijn van Marokkaanse afkomst, die eters moet je gewoon hard aanpakken, stuur ze bijv terug naar Marokko en pak hun paspoort af.

03-08-2012, 16:34

Citaat door Redactie:
Politieke partijen willen discriminatie op grond van homoseksualiteit in de grondwet opnemen.





Voor het eerst wil een meerderheid van de politieke partijen dat discriminatie op grond van seksuele geaardheid in artikel 1 van de grondwet wordt verboden. Dat meldt een woordvoerder van homobelangenvereniging COC Nederland vrijdag. Het COC vraagt sinds 2006 voorafgaand aan de verkiezingen aan alle partijen middels een kieswijzer welke 'roze' standpunten zij steunen.

Dit jaar gaven VVD, CDA, PvdA, SP, GroenLinks, D66, PvdD en DPK aan het eens te zijn met de stelling dat een verbod op homodiscriminatie in de grondwet moet worden opgenomen. Bij de vorige verkiezingen waren VVD, CDA en SP nog niet voor. Volgens de COC-woordvoerder is het zowel juridisch als symbolisch van belang dat artikel 1 aangepast wordt. "Artikel 1 wordt wel de vlag op de grondwet genoemd en het zou voor ons mooi zijn als die vlag ook een beetje roze kleurt".


Voor juridische beslissingen zou het volgens het COC een vooruitgang zijn wanneer een rechter expliciet kan verwijzen naar een verbod op discriminatie op basis van seksuele geaardheid in de grondwet. Ook zou de wet uitkomst kunnen bieden voor een verbod op de 'weigerambtenaar', laat de woordvoerder weten. Het COC hoopt dat het nieuwe kabinet de aanpassing van de grondwet verwezenlijkt.


Daarnaast zou de belangenvereniging graag zien dat in het nieuwe regeerakkoord transseksualiteit op school wordt opgenomen en dat geweld tegen homo's strenger wordt aangepakt.
En dan zijn er nog autochtonen die stug willen volhouden dat wettelijke pedoseksualiteit geen onderdeel van deze maatschappij zal worden! Ja ja...geloof je het zelf...kwestie van tijd...denk 20 a 30 jaar en dan is het zover...
Er zijn geen moralen in dit land: alles kan en alles mag...de vloek rust op jullie!

03-08-2012, 16:36
Discriminatie zal er altijd blijven.. Met zo'n wet zullen ze dat heust niet wegnemen uit de maatschappij.. Het blijven maar regeltjes die anders zullen in de praktijk.

03-08-2012, 16:41



Citaat door RaMBaM:
Dit land begint steeds meer en meer een lachertje te worden. ( merendeels van de wereld trouwens )

Pedofilie, necrofilie, bestialiteit, seksueel masochisten/sadisten, exhibitionisme etc. is hun ogen allemaal verkeerd maar als het op de homo's er aan toe komt vinden ze het de normaalste zaak van de wereld. En verdient hun zieke cultuurtje de norm te worden..

Met de gayparades gaat het nog een stuk verder, die hebben als een soort 'vervangende functie' gediend in dit nieuwe tijdperk. Vroeger waren het de publieke freakcircussen die mensen aantrokken, namelijk: de vrouwen met baarden, dwergen, mensen met zeldzame genetische ziektes, dieren die kunstjes konden doen etc. en nu als 'vervanger' hebben we de gayparades in A'dam en de rest van de wereld als ''leuk dagje uit'' voor het hele gezin.

En we moeten de beruchte gaybars ook niet vergeten. Waar schaarsgekleede volwassen mannen bijeenkomen in hun vrije tijd, om zich als vrouwen te kunnen gedragen..

En je mag er vooral niet op tegen zijn, nee hoor absoluut niet. Wie er dan ook maar in de matigste vormen niet gediend van is, wordt meteen bestempeld als ''seksist''. Die hele gaygedoe begint mij dan ook de strot uit te komen.
Waarom zeggen Joden dit dan niet hard op in de media...waarom worden wij moslims hier altijd op aangekeken wanneer wij dit zeggen?

Waarom komt er geen algemeen Joods geluid tegen homoseksualiteit....jullie verschuilen je achter de Waarheid, maar wel anoniem op een forum je denkwijze uitspreken....

Ik zeg het tegen ieder die het wil weten hoe ik erover denk...op straat, op werk where ever! En geloof me dat is me vaak duur komen te staan.

Moraal van het verhaal is: zeg wat je denkt tegen ieder en verzwijg in het openbaar ook geen onderdelen van je geloof

03-08-2012, 16:47

Citaat door oeps:
Was het maar alleen een mening. Het probleem is dat moslims de homo's echt fysiek aanvallen. Niet allemaal natuurlijk, ik neem niet aan dat jij zoiets doet. Maar veel Marokkanen zijn er wel heel druk mee.

En dan krijg je dus reacties uit de autochtone gemeenschap, die de homo's logischerwijze willen beschermen tegen tuig.
Oeps, jij onderkruiperig Racistje...RaMBaM is toevallig geen moslim, maar een prakitzerende Jood....naar zijn zeggen!
Vraag het hem maar.
Dus ook Joden denken er zo over, alleen laten ze hun denkbeelden enkel middels anonieme kanalen merken of plaatsen waar ze in onderlinge 'veilig' gezelschap verkeren...dat geldt ook over hun zienswijze van de "goy en the gentiles"...ieder niet het Joodse geloofaanhangt of van het Joodse ras is, is volgens de Talmoed een dier en een barbbaar waar tegen gelogen mag worden en/of die bestolen mag worden...

03-08-2012, 16:51

Citaat door dubbelvla:
Zo'n voorspelbare moslim ben jij:

1. je haat joden
2. je haat homo's
3. je haat vrouwen ook?
1. Nee, enkel Zionisten
2. Enkel de daden...niet de mensen
3. Nee

Dus fout!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17