Bekijk volle/desktop versie : Heey dames, een vraagje voor de dames die deze maand zijn uitgerekend..



02-08-2012, 18:39
Heey dames,

Ik zag net een topic dat er ook dames aanwezig zijn die deze maand zijn uitgerekend.
Hoe doen jullie het met de ramadan? Vasten jullie?? Of ben je gaan eten en haal je het later in?
Ik voel me namelijk wel goed ( alleen laatste dagen erg moe) verder hamdoullilah geen klachten.
Dus ik ben aan het vasten, alleen twijfel ik hier heel erg aan..
Sommige vertellen me dat het geen kwaad kan voor de baby, want de baby heeft nog zijn reserves qwa voeding..
En de andere vertellen me dat het niet goed is voor de baby. Ik heb het niet aan de verloskundige gevraagd omdat je dan sowieso te horen krijgt dat het niet goed is. Ik heb liever dat ik nu mee vast dan dat ik alles in me uppie moet inhalen..
Weten jullie hier misschien iets meer over?

Thanks....

02-08-2012, 18:51


ik heb nog 3.5 week en vast nu al 2 weken elhmdoulah, ik heb 1 dag niet gevast omdat ik me echt beroerd voelde en byna flauwviel. maar elhmdoulah nu gaat het wel goed. en je voelt het zelf wel aan wneer je denkt dat het niet meer gaat. . mijn verloskundige zei ook dat het niet goed was, maar subhannallah, de kracht die je hbt lukt het wel, en qua gezondheid gaat het met mij we goed.(geen bloedarmoede,hoge bloeddruk) dus why not.... maar waqfa salha insallah.

02-08-2012, 19:18
Ik heb ook ongeveer 3 en een halve week te gaan en heb ook twee weken gevast. Het geeft me een goed gevoel om te weten dat ik niet de enige ben. Je krijgt inderdaad zoveel kracht van Allah dat ik er geen moeite mee heb. Ik was alleen zo bang dat ik mijn baby wat tekort deed. En ik vind dat je beter met je gezin/ familie mee kan vasten, dan alles alleen later inhalen...

02-08-2012, 19:35

Citaat door sjaloet:
Ik heb ook ongeveer 3 en een halve week te gaan en heb ook twee weken gevast. Het geeft me een goed gevoel om te weten dat ik niet de enige ben. Je krijgt inderdaad zoveel kracht van Allah dat ik er geen moeite mee heb. Ik was alleen zo bang dat ik mijn baby wat tekort deed. En ik vind dat je beter met je gezin/ familie mee kan vasten, dan alles alleen later inhalen...
ja ik had dat ook in het begin, ik twijfelde of het wel goed was, maar wou hou dan ook proberen, na eenmaal geprobeerd te hbben, heb ik niet is opgemerkt aanmezelf of aan me gezondheid. ik had elhmdoulah veel kracht. en kon het gewoon volhouden. je moet gewoon tijdens de uren die je mag eten , goede voeding binnenkrijgen en natuurlijk veel drinken. en insallah komt het goed. het is altijd fijner om met familie te vasten dan helemaal alleen.. ghair insallah.

04-08-2012, 02:40


Hey dames;
Ik ben nu 39+4 zwanger en heb maar 3 dagen kunnen vasten. Ik ben bang dat ik moet bevallen en dan niets gegeten heb en in het ziekenhuis mag je voor de bevalling niets eten. Dus vandaar dat ik ben gestopt. Ik kreeg overigens ook last van mijn maag en moest na elmagreb alles weer overgeven. Mijn man wilde liever ook niet dat ik vastte. Ik haal later alles weer in. Na de bevalling kan ik sowieso niet vasten dus moet toch inhalen! Wel knap van de andere dames die vasten!!

04-08-2012, 10:26
ik had ook nog 3 weken te gaan maar ben uiteindelijk 3 dagen geleden bevallen maar ik heb daarvoor niet gevast
dit omdat ik al last van voorweeen en ontsluiting had, ik haal het later in
ik voelde me wel heel erg schuldig ook voor het feit dat ik het niet geprobeerd had maar nu ben ik weer wat tot rust gekomen omdat ik nu bevallen ben en niet mag vasten

10-08-2012, 14:37
Salaam dames,

Ik heb nog ook 3 weekjes niet eens te gaan.
Ik had het aan m'n verloskundige gevraagd en ze zei als je het aankan gewoon doen
Baby krijgt alles binnen. Ik doe deze week niet mee moet me aan een dieet houden vanwege zwangerschapsdiabetes en als het bloed prikken 2de keer weer goed is begin volgende week doe ik gewoon weer mee insha'Allah.
Dus no worries met de baby zit het goed zolang je jezelf maar goed voelt en kracht hebt voor het geval je opeens moet bevallen.