Citaat:
Origineel gepost door hanoa
salaam.
ik neem aan dat jij het woord dj verkeerd begrijpt.
met dj, bedoel ik, iemand die de muziek regelt, ervoor zorgt, dat het leuk is op de bruiloft etc.
en wat betreft je citaat...dan neem ik ook aan dat jij helemaal geen muziek draait op je bruiloft..
zal gezellig worden
maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
ma3a salama
Ik begrijp je helemaal, maar kijk ik heb het zelf gezien en vond het helemaal niks, het is gewoon gekte pure gekte en HARAM!
De bewijzen hiervoor vinden we in de koran en Soenna.
Imam Al-Qoertoebie heeft drie ayaat als bewijs genoemd.
De eerste aya vinden we in Soerah al-qamar ayah 62: “Verwonderen jullie je dan over deze recitatie en lachen jullie erom en jullie huilen niet? Verspillen jullie je leven met tijdverdrijf en vermaak (muziek, zingen enz.) (wa entoem saamidoen). Valt neer in aanbidding aan Allah en aanbidt hem alleen”
“Wa entoem saamidoen” betekent luid zingen en muziek maken, hoofd ophouden in arrogantie extreme haat en woede voelen bij het horen van Qor’aan. Ook betekent het: onachtzaam zijn en verwerpen.
De tweede ayah staat in Soerah al-isra’. Nadat iblies geweigerd had voor Adam te buigen vroeg hij uitstel bij Allah de Verhevene tot Yawm al-qiyamah zodat hij mensen kan afleiden van de Rechte weg, Allah de Verhevene zegt dan:
“En “istafziz” (rui hen op/houdt hen voor de gek) degenen die je kan met je stem (zingen, muziek en iedere andere roep voor ongehoorzaamheid aan Allah de Verhevene). Val hen aan met je cavalerie (paarden) en infanterie (voetvolk), wees een deelgenoot van hen in hun rijkdom en kinderen (door hen te verleiden op illegale wijze geld te verdienen en kinderen te verwekken) en maak hen beloften. Maar Shaytan belooft het niets dan bedrog” (Soerah al-isra:64).
Ibn Abbaas heeft ook over deze aya gezegd “istafziz met je stem betekent zingen, muziek en iedere andere roepvoor ongehoorzaamheid aan Allah de Verhevene”
Saliha