Bekijk volle/desktop versie : waarom mislukken mijn aardappelsbroodjes altijd



02-08-2012, 13:31
elke keer als ik ze probeer te maken missen lukken ze altijd, tijdens het bakken barsten ze uit en worden ze niet zacht, kan iemand mij vertellen a.u.b wat ik fout doe en waar het aanlegt.

alvast bedankt dames

02-08-2012, 13:36


wil je opschrijven wat je doet dan kunnen we samen kijken wat er fout gaat

gr amani

02-08-2012, 13:48
ardappelbroodjes

Benodigdheden:
3 aardappels
3 eieren
1 glas melk +half glas voor de puree.
1.5 glas suiker
1 glas olie
1 bakpoeder
1 gistzakje
beetje zout.
800 gram meel.




ik gebruik deze recept weet niet van wie die is .

02-08-2012, 14:08
oooh ik dacht ma39ouda dat zijn ook aardappelbroodjes dan hebben we het over twee verschillende dingen astasme7

02-08-2012, 15:02


over welke recept had je het .. ook een soort aardappelbroodjes

02-08-2012, 15:26
Salaam,

Toevallig heb ik gisteren ook voor het eerst aardappelbroodjes gemaakt. Ze waren lekker zacht en niet ontploft.
Ik heb van dit recept het dubbele gedaan maar dat zou niet uitmaken.

4 aardappelen
3 eieren
1 marokkaans theeglas olie
1 marokkaans theeglas suiker
2 zakjes gist (7gr) of 1 blokje verse gist.
500 gram meel

Dit heb ik gemengd met elkaar tot een mooie grote bol (niet kneden) vervolgens heb ik dit een halfuur laten rijzen en daarna strakke bolletjes gemaakt dit ook weer laten rijzen dat ze uitgaan zetten en daarna in de oven.

Ik heb er geen melk bij gedaan, maar de volgende keer dat ik ze ga maken doe ik er denk ik wel 1 glas lauw melk bij.


Dit is hoe ik het nagedaan heb (recept van Destiny)

02-08-2012, 15:49

Citaat door STRALEND_:
Salaam,

Toevallig heb ik gisteren ook voor het eerst aardappelbroodjes gemaakt. Ze waren lekker zacht en niet ontploft.
Ik heb van dit recept het dubbele gedaan maar dat zou niet uitmaken.

4 aardappelen
3 eieren
1 marokkaans theeglas olie
1 marokkaans theeglas suiker
2 zakjes gist (7gr) of 1 blokje verse gist.
500 gram meel

Dit heb ik gemengd met elkaar tot een mooie grote bol (niet kneden) vervolgens heb ik dit een halfuur laten rijzen en daarna strakke bolletjes gemaakt dit ook weer laten rijzen dat ze uitgaan zetten en daarna in de oven.

Ik heb er geen melk bij gedaan, maar de volgende keer dat ik ze ga maken doe ik er denk ik wel 1 glas lauw melk bij.
salaam meid,

dus je hebt voor 1 kilo meel 2 blokjes gist gebruikt??

02-08-2012, 15:49
ik doe er een handje gist in .Ik maak er gelijk bolletjes van of zoals stralend doet is ook goed, laat het een uur rijzen . Het is ook belangrijk dat de deeg plakkerig is bij het kneden dus niet te veel meel . Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb....

02-08-2012, 16:06

Citaat door farhana_farhana:
salaam meid,

dus je hebt voor 1 kilo meel 2 blokjes gist gebruikt??
Ja klopt inderdaad! of 4 zakjes gist dat kan ook

02-08-2012, 16:08
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4344462


Ts, hier staan heel veel tips en vele reacties over de broodjes

02-08-2012, 16:15
ik maak ma39ouda dat zijn aardappel burgertjes

aardappelen koken , uitlekken en schillen. aardapelen kruiden bv 9osbor knoflook komijn en peper en zout
eerst aardappelen prakken natuurlijk

daarna maak je de vulling met kipfilee die kruid je en bak je koud laten worden en door de moulinex tot het een deegachtig mengsel .

daarna doe je deeg en water maak je een mengsel van doe er een eitje bij
vul je aardappelburgertje met kip dan in je deegmengsel en frituren op hoog vuur

eetsmakelijk

sorry voor me spelfouten ik zit in tijd nood lol

02-08-2012, 19:35
choukran meid,......het lijkt me heerlijk, ga het incha allah een keer proberen.

02-08-2012, 19:37


dank jullie wel meiden voor jullie reacties.. zal het een keer proberen of het me wel lukt zo niet dan pech

02-08-2012, 19:45

Citaat door STRALEND_:
Salaam,

Toevallig heb ik gisteren ook voor het eerst aardappelbroodjes gemaakt. Ze waren lekker zacht en niet ontploft.
Ik heb van dit recept het dubbele gedaan maar dat zou niet uitmaken.

4 aardappelen
3 eieren
1 marokkaans theeglas olie
1 marokkaans theeglas suiker
2 zakjes gist (7gr) of 1 blokje verse gist.
500 gram meel

Dit heb ik gemengd met elkaar tot een mooie grote bol (niet kneden) vervolgens heb ik dit een halfuur laten rijzen en daarna strakke bolletjes gemaakt dit ook weer laten rijzen dat ze uitgaan zetten en daarna in de oven.

Ik heb er geen melk bij gedaan, maar de volgende keer dat ik ze ga maken doe ik er denk ik wel 1 glas lauw melk bij.


Dit is hoe ik het nagedaan heb (recept van Destiny)



Salaam meid,

zou je deze reactie van jou ook in de andere topic zetten, waarvan ik hier een link heb gezet, daar zitten ook veel meiden die ze proberen te maken

02-08-2012, 20:48

Citaat door farhana_farhana:
Salaam meid,

zou je deze reactie van jou ook in de andere topic zetten, waarvan ik hier een link heb gezet, daar zitten ook veel meiden die ze proberen te maken
Salaam, ja hoor dat is goed!