Bekijk volle/desktop versie : stel je bent verloof/getrouw en je partner komt in een rolstoel terecht of erger.....



Pagina's : [1] 2

10-12-2004, 23:43

Citaat door anawayak:
Je bent verloofd/getrouwd met de liefde van je leven en deze komt door een ziekte/ngeluk in een rolstoel terecht.wat zou jij in zo'n geval doen......?

Persoonlijk zou ik getrouwd blijven of toch gaan trouwen als ik van iemand houd is dat onvoorwaardelijk en we leven in Nederland dus instanties genoeg die kunnen helpen ..............
.

10-12-2004, 23:46


Allah ihfed

Maar ik zou natuurlijk wel bij me man blijven, want juist in de moeilijke tijden heeft ie je hulp en steun nodig.

10-12-2004, 23:47
Oww.....woellah echt een hele goede vraag en ook een moeilijke...kijk wij kunnen nu wel gaan praten van ik hou van hem/haar ik blijf getrouwd enz maar dat is nu makkelijk van ons standpunt..omdat het niet echt is gebeurd maar als het echt zou gebeuren zouden er andere factoren spelen bv hoe gaan we kindjes baren enz.....dus ik zeg de waarheid ik zou het niet echt weten moeilijk te zeggen!

10-12-2004, 23:56

Citaat door Cheb_Anwar:
Oww.....woellah echt een hele goede vraag en ook een moeilijke...kijk wij kunnen nu wel gaan praten van ik hou van hem/haar ik blijf getrouwd enz maar dat is nu makkelijk van ons standpunt..omdat het niet echt is gebeurd maar als het echt zou gebeuren zouden er andere factoren spelen bv hoe gaan we kindjes baren enz.....dus ik zeg de waarheid ik zou het niet echt weten moeilijk te zeggen!
Kom op zeg..dit meen je niet serieus. Ik bedoel als jeecht van je mannetje of vrouwtje houdt ga je haar nie verlaten om zoiets. Kijk daarom moet je van iemand houden het meest om zijn innerlijk en niet alles gaat om het uiterlijk. Ik bedoel er is zoveel hulp en instanties die kunnen helpen beter te worden. Maar allah ghalb en het is mekteb. Missch is het wel een test van God om te kijken of mensen echt bij elkaar blijven of niet.

10-12-2004, 23:57



Citaat door anawayak:
maar zou je je partner steunen.?met hem/haar naar goede oplossingen zoeken ivm kinderen krijgen,huisvesting enz...........als iemand een ziekte en/of handicap krijgt dan is het vaak niet afgelopen.......maar bestaan er mogelijkheden.....
JA precies er zijn verschillende mogelijkheden je moet gewoon niet opggeven

11-12-2004, 00:03
@lady
Kijk meid jij en ik en al die andere kunnen zoals ik net zij makkelijk zeggen NEE IK BLIJF zeggen maar als het echt gebeurt (en hopelijk gebeurt het bij geen van ons) dan verkeer je in een andere situatie kijk natuurlijk hou je van je mannetje of vrouwtje en blijf je bij hem of haar maar stel je voor dat je mannetje of vrouwtje pas 30 is en jij ook en hij is echt verlamd en hij kan nooit lopen en je kan ook geen kinderen krijgen ....kijk eerste paar jaren kan dat wel maar iedereen gaat naar kinderen verlangen en jah ik kan er misschien zo over denken maarja

11-12-2004, 00:33
ja soebhanaAllah er zijn nog mensen die iedereen als gelijke zien!!! en niet omdat iemand een handicap heeft dus minder is!

11-12-2004, 19:13
Mijn liefde voor mijn vrouwtje is dan onvoorwaarlijk en ik zal haar zeker ook blijven steunen . Ik bedoel maar je gaat trouwen met een persoon van wie je zielsveel houdt en waar je echt niet zonder kunt. Je hoort haar te steunen ik goede als zowel slechte tijden. En als het dan mektab is dat ze dan geen kinderen kan krijgen dan is dat natuurlijk heel erg , maar misschien kun je er iets positiefs mee doen en een kindje (arm kindje zonder ouders) uit marokko te adopteren. Dit kindje kun je dan hier een beter leven geven, dan betekent dan misschien dat jouw leventje toch iets waard is in deze wereld. Dat je blij kunt zijn dat je iets positiefs doet.

In het kort dus, mijn liefde voor haar is onvoorwaarlijk

11-12-2004, 19:25
Ik heb de vraag gelezen en het me echt ingebeeld. het eerste wat in me opkwam was allahihfed. maar moest ik me in zo'n situatie bevinden zou ik dat als een kans zien om mijn manneke te laten zien wat hij voor me betekent. op die manier kan het echt tot hem doordringen dat ik echt van hem hou en in hem zo'n moeilijke tijd onmogelijk zou kunnen laten stikken. ik zou hem verzorgen en er alles voor over hebben.
jullie kunnen misschien wel zeggen : jah dat is nu makkelijk gezegd, maar ik weet wat ik zeg en zou het in geen geen geval over mijn hart kunnen krijgen hem zo achter te laten. zet jezelf in die situatie, hoe zou jij je voelen om alles in een klap te verliezen, eerst de mogelijkheid om te lopen en dan de zogenaamde liefde van je leven!!!!!!


nee ik blijf bij hem! 100%

11-12-2004, 20:33
weet je wat me hier op valt
dat jullie als eerst allahfield zeggen
ik bedoel zo erg is het ook niet hoor ik bedoel we moeten accepteren wat allah swt je heb gegeven niet alleen je partner kan het over komen maar ook jij!!!

want zelf heb ik ook beperking maar ik ben heeeeel gelukkig wat allah swt heb gegeven
want dankzij wat ik nu heb kijk ik heel anders op deze doenia en denk ik altijd dat het toch een test is. echte leven moet nog komen!!

11-12-2004, 20:40
Het zou niet eens in mijn opkomen om weg ´te gaan

11-12-2004, 22:16

Citaat door yesmina19:
weet je wat me hier op valt
dat jullie als eerst allahfield zeggen
ik bedoel zo erg is het ook niet hoor ik bedoel we moeten accepteren wat allah swt je heb gegeven niet alleen je partner kan het over komen maar ook jij!!!

want zelf heb ik ook beperking maar ik ben heeeeel gelukkig wat allah swt heb gegeven
want dankzij wat ik nu heb kijk ik heel anders op deze doenia en denk ik altijd dat het toch een test is. echte leven moet nog komen!!
natuurlijk moet je allah ihfed zeggen. niemand wil dat zoiets hem of haar overkomt of iemand van wie je houdt.
maar jah, als het je overkomt, dan moet je alhamdoulilah zeggen en dankbaar zijn. want er zijn altijd ergere dingen in het leven en je moet het van de positieve kant bekijken.



maar ik blijf zeggen allah i hfed

11-12-2004, 22:54



Citaat door 3ROBIE:
Mijn liefde voor mijn vrouwtje is dan onvoorwaarlijk en ik zal haar zeker ook blijven steunen . Ik bedoel maar je gaat trouwen met een persoon van wie je zielsveel houdt en waar je echt niet zonder kunt. Je hoort haar te steunen ik goede als zowel slechte tijden. En als het dan mektab is dat ze dan geen kinderen kan krijgen dan is dat natuurlijk heel erg , maar misschien kun je er iets positiefs mee doen en een kindje (arm kindje zonder ouders) uit marokko te adopteren. Dit kindje kun je dan hier een beter leven geven, dan betekent dan misschien dat jouw leventje toch iets waard is in deze wereld. Dat je blij kunt zijn dat je iets positiefs doet.

In het kort dus, mijn liefde voor haar is onvoorwaarlijk
je zegt dat je liefde onvoorwaardelijk is voor je vrouwtje. Dit is een hele mooie gedachte. Ik denk dat weinig mensen stilstaan bij het feit dat een mens verandert. Als je partner een ongeluk heeft gehad, zal jouw liefde gelijk blijven.
Maar je het gebeurt vaak dat een partner die zo'n ongeluk heeft gehad, erg onzeker wordt en labiel. Ook kan het gebeuren dat je partner extra veel bevestiging nodig heeft dan normaal. Dit kan op irritaties uitlopen.

Ik denk niet dat de liefde voor elkaar helpt bij het volhouden. Ik ben ervan overtuigd dat je van iemand houdt omdat je van Allah houdt. Zonder die liefde
voor Allah zou je het zeker niet volhouden. Want alles wat je doet in je leven
doe je tenslotte voor Allah.....................

11-12-2004, 22:58
Allaaaaaaahyehfed ou safé & toch zou ik by hem blyven. Als ik met iemand trouw dan is dat omdat ik van em hou om wie hy is ok.


Citaat door anawayak:
Je bent verloofd/getrouwd met de liefde van je leven en deze komt door een ziekte/ngeluk in een rolstoel terecht.wat zou jij in zo'n geval doen......?

Persoonlijk zou ik getrouwd blijven of toch gaan trouwen als ik van iemand houd is dat onvoorwaardelijk en we leven in Nederland dus instanties genoeg die kunnen helpen ..............

12-12-2004, 00:40
Bielah jij krygt al m'n respect van de wereld. Kyk voor zulke mensen heb ik nu gewoon bewondering voor tot en met allah ikamel alik bi gheer inshallah !!!


Citaat door dangerouzgirl:
IK BEN HET NIET EENS MET JOU,IK ZIT ZELF SINDS MIJN 12DE IN EEN ROLSTOEL EN IK BEN NOOOIT LABIEL GEWEEST OMDAT IK IN ALLAH(SWT) GELOOF IN ZIJN LOT BEPALING VOOR MIJ,MIJN BEPROEVING EN MIJN MEKTAB.

TEN 2DE HEEFT ALLAH(SWT) MIJ EEN PRACHTIGE MAN GESCHONKEN EN EEN PRACHTIG KIND,TERWIJL DE ARTSEN MIJ VERTELDEN DAT IK DAT NIET ZOU KUNNEN EN VOORAL NIET ZONDER KEIZERSNEDE EN DAT IK MAAR TOT MIJN 22STE ZOU LEVEN EN HEMDOULLAH,IK BEN 28 NU EN GEEN KEIZERSNEDE HEMDOELLILAH...EN IK HEB ECHT GEEN BEVESTIGING NODIG HOOR VAN MIJN PARTNER WAAROM,HIJ HEEFT VOOR MIJ GEKOZEN ZOALS IK BEN EN WE LEVEN NORMAAL ENZ...................

ALLEEN DE MENSEN MOETEN VAAK OPMERKINGEN MAKEN ,WAAROM BEN JIJ MET HAAR GETROUWD JE KUNT BETER KRIJGEN BLA..BLA........OF ZE ZEGGEN VAAK OVER MIJ DIE KROMME(LEYSTER).

mEN MOET ONTHOUDEN DAT JE VAN ALLES KAN OVERKOMEN..OOK IK MISSCHIEN KRIJG IK KANKER,STERF IK DOOR EEN ONGELUK ZOLANG IK OP DEZE WERELD LEEF EN BEN KAN VAN ALLES NOG OP MIJN PAD KOMEN.

IK VOEL MIJ NIET ZIELIG,LABIEL ENZ....IK BEN JUIST BLIJ IK HEB HIERDOOR GELEERD NAAR T INNERLIJK TE KIJKEN DAAR ZIT SCHOONHEID OF LELIJKHEID EN IK HEB GELEERD IEDERE DAG TE WAARDEREN EN ER DANKBAAR VOOR TE ZIJN..DUS IK ZIE T ALS IETS POSITIEFS........

Pagina's : [1] 2