Bekijk volle/desktop versie : Bij ons mag niemand van de mannen met een losbandige vrouw trouwen -



Pagina's : [1] 2 3 4

01-08-2012, 16:07
Dat is erg duidelijk gemaakt. Zelfs al zijn ze verliefd, ze willen geen verwesterde dame zonder hoofddoek en weet ik veel wat nog meer. Daar zijn ze in de familie echt streng in.

De eisen vallen eigelijk reuze mee, maar als ze merken dat ze geen schaamte kent en on-islamitisch bezig is in veel dingen, is het per definitie over. Al is de persoon nog 35 jaar en oud genoeg om zijn keuzes te maken een losbandige vrouw komt er niet binnen. Afkomst maakt niet uit als ze maar moslima is. Maar vaak trouwen ze ook om de schoonheid en hun charme vandaar dat ze het gevaarlijk vinden om ze maar te laten trouwen met wie ze maar willen.

“Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.”
(al-Boekhaari en Moeslim)

Deze overlevering leert ons dat wij de gelovige vrouwen moeten nemen tot onze metgezellen en dat als een vrouw om één van de andere redenen wordt gehuwd, dit huwelijk gedoemd zal zijn te mislukken. Het is waar! Schoonheid en charme zijn moeilijk te weerstaan, maar schoonheid vergaat en garandeert jou haar gehoorzaamheid niet. Haar financiële en wereldse status zijn onderhevig aan veranderingen, terwijl op geloof en godsvrees een stabiel huishouden gebouwd wordt. Het kan ook zo zijn dat door het kiezen van een vrouw om haar geloof, de rest jou sowieso wordt gegeven.

- Is het bij jullie, moslims en moslimas, ook zo het geval?

01-08-2012, 16:09


Die zogenaamde strenge familie's volgen meer de Marokkaanse tradities dan de Islaam.

Zij basseren hun kennis op wat hun voorouders hebben gezegd en zijn er niet vies van om
een Marokkaanse gebruikte islamtisch te noemen. Hun dochters moeten verplicht hele dag
thuis zitten terwijl hun zonen gewoon mogen uitgaan en gewoon naar Ibiza mogen gaan
om even dronken te zitten.

Ik hoop insha allah niet dat ik zo een schoonfamilie krijg als ik een vrouw vind.

01-08-2012, 16:13
Ik wist niet dat de wereld zo naiëf was. Denk je nou echt dat madame losbandig doet waar je bij bent? Juist die meiden die -zo-heilig overkomen zijn de ergste.

01-08-2012, 16:15

Citaat door BoubkerC:
Die zogenaamde strenge familie's volgen meer de Marokkaanse tradities dan de Islaam.

Zij basseren hun kennis op wat hun voorouders hebben gezegd en zijn er niet vies van om
een Marokkaanse gebruikte islamtisch te noemen. Hun dochters moeten verplicht hele dag
thuis zitten terwijl hun zonen gewoon mogen uitgaan en gewoon naar Ibiza mogen gaan
om even dronken te zitten.

Ik hoop insha allah niet dat ik zo een schoonfamilie krijg als ik een vrouw vind.
Zo is mijn familie gelukkig niet. Ik begrijp wat je bedoelt maar zulke dingen gebeuren niet bij ons. Af en toe een domme fout maken oke, maar ze mogen absoluut niet bewust dingen gaan doen. Alcohol en sigaretten en weet ik veel wat nog meer?? Ewa dan komt hij/zij maanden niet buiten!

Ik mag ook kiezen met wie ik wil trouwen als hij maar een goeie man met een goeie islamitische opvoeding. Niet dat hij rookt of mij gaat slaan en weet ik veel wat.
Een vrouw trouwen omdat ze een goed karakter heeft en standvastig is in het geloof is niet een Marokkaanse traditie he!

01-08-2012, 16:17



Citaat door ZAKENVROUW__:
Ik wist niet dat de wereld zo naiëf was. Denk je nou echt dat madame losbandig doet waar je bij bent? Juist die meiden die -zo-heilig overkomen zijn de ergste.
Nee, zo dom zijn mannen ook weer niet he. Ze weten heus wel wie schijnheilig is en wie niet, dat je lees je hier vaak genoeg ook.

01-08-2012, 16:18

Citaat door nador_lover:
Zo is mijn familie gelukkig niet. Ik begrijp wat je bedoelt maar zulke dingen gebeuren niet bij ons. Af en toe een domme fout maken oke, maar ze mogen absoluut niet bewust dingen gaan doen. Alcohol en sigaretten en weet ik veel wat nog meer?? Ewa dan komt hij/zij maanden niet buiten!

Ik mag ook kiezen met wie ik wil trouwen als hij maar een goeie man met een goeie islamitische opvoeding. Niet dat hij rookt of mij gaat slaan en weet ik veel wat.
Een vrouw trouwen omdat ze een goed karakter heeft en standvastig is in het geloof is niet een Marokkaanse traditie he!
Als ik een vrouw trouw dan zoek ik een juiste moeder voor mijn kinderen en de juiste partner aan mijn
zijde als ik wil overleven in deze wereld.

Mijn ouders zijn dan het belangrijkste met het geven van mening over de vrouw. Wat de rest over denkt
boeit me dan niks.

01-08-2012, 16:19

Citaat door nador_lover:
Nee, zo dom zijn mannen ook weer niet he. Ze weten heus wel wie schijnheilig is en wie niet, dat je lees je hier vaak genoeg ook.
Hoe kan het dan dat er getrouwde schijnheilige vrouwen bestaan?

01-08-2012, 16:20

Citaat door BoubkerC:
Als ik een vrouw trouw dan zoek ik een juiste moeder voor mijn kinderen en de juiste partner aan mijn
zijde als ik wil overleven in deze wereld.

Mijn ouders zijn dan het belangrijkste met het geven van mening over de vrouw. Wat de rest over denkt
boeit me dan niks.
Juist, dit dus. Niet dat je een vrouw gaat trouwen die de kinderen naar de creche stuurt en werkt in het buitenland.
Dat willen ze dus voorkomen.

Altijd de mening vragen van je ouders. Vooral je moeder.

01-08-2012, 16:21
Een losbandige dame zal nooit trouwen. En die schijnheilige hoofddoekdragers zijn zelf veel erger, dan ze eruit zien. Onder die boerka en de hoofddoek loopt altijd een duivel. Ze verbergen hun zondes onder hun sluiers. Want dames willen niet opvallen en schijnheilig doen.

01-08-2012, 16:22

Citaat door Just_Hannah:
Hoe kan het dan dat er getrouwde schijnheilige vrouwen bestaan?
Zulke vrouwen zijn na het huwelijk erg schijnheilig geworden. En als ze toch getrouwd zijn met een goeie man, zal hij later achter zijn fouten komen. Vrouwen die te3nent hebben en weet ik veel wat en erg tegen de man ingaan enz enz, zulke huwelijken zijn gedoemd te mislukken.

01-08-2012, 16:23

Citaat door Nadire:
Een losbandige dame zal nooit trouwen. En die schijnheilige hoofddoekdragers zijn zelf veel erger, dan ze eruit zien. Onder die boerka en de hoofddoek loopt altijd een duivel. Ze verbergen hun zondes onder hun sluiers. Want dames willen niet opvallen en schijnheilig doen.
Jij bent dus zwaar onwetend! Dus elke gesluierde dame is een schijnheilige wijf? Jallah verbreed je horizon eens en kijk verder dan je neus lang is

01-08-2012, 16:24

Citaat door nador_lover:
Zulke vrouwen zijn na het huwelijk erg schijnheilig geworden. En als ze toch getrouwd zijn met een goeie man, zal hij later achter zijn fouten komen. Vrouwen die te3nent hebben en weet ik veel wat en erg tegen de man ingaan enz enz, zulke huwelijken zijn gedoemd te mislukken.
Ik weet niet, zoiets ziet gewoon in je of niet. Kan me niet voorstellen dat zoiets pas na een huwelijk onstaat.

01-08-2012, 16:26


Vrouwen met hoofddoek zijn goedkoop en schijnheilig. Hun zijn echt duivelse mensen zij gebruiken het moslim zijn. Hoeveel vrouwen gaan vreemd die zogenaamd moslim zijn en hoofddoek dragen. Rot toch op!!!

01-08-2012, 16:26

Citaat door Just_Hannah:
Ik weet niet, zoiets ziet gewoon in je of niet. Kan me niet voorstellen dat zoiets pas na een huwelijk onstaat.
Ja wij kunnen dat niet weten, de ene vind haar schijnheilig en de andere vind haar een lieve meid.

01-08-2012, 16:28
Haha het zijn zulke vrouwen die dan een masker opdoen. Als je eisen/regels stelt forceer je een beeld op ze en dat zal je later terugbijten.

Pagina's : [1] 2 3 4