Bekijk volle/desktop versie : Met je broer in 1 huis(GEEN MANNEN IN DEZE TOPIC)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

31-07-2012, 18:21
Kijk, buiten Ramadan om hebben jullie je eigen school/werk en bid je allemaal op je eigen werk of thuis.

Maar tijdens Ramadan zullen jullie met zn allen aan tafel zitten voor salaat el Maghrb.

Dus je verricht het gebed ook gezamenlijk.

Stel dat je je maandelijkse ding heb, ziet je broer dat je niet gaat mee bidden.
Denken jullie, lekker belangrijk, het is mn broer, het is normaal, we zijn allebei oud genoeg. Bij zn vrouw later vindt hij het toch ook normaal.

Of denken sommigen van jullie, o, ik ga soort van heen en weer lopen alsof ik nog het eten moet klaarmaken en daarna ga bidden.

Want een vriendin van mij doet dat tweede altijd, maar ik deed altijd het eerste. Ze zegt dat er een soort van respect/schaamte moet blijven naast het feit dat je gewoon goed met hem kan opschieten??

31-07-2012, 18:23


Dat heb ik meer met mijn vader.. toch een soort van schaamte.. voor mijn broer heb ik dat veel minder.. tegen hem kan ik gerust zeggen dat ik ONGESTELD ben..

31-07-2012, 18:24
Gewoon zeggen dat ik ongesteld ben!

31-07-2012, 18:25
Ik zou voor optie twee gaan...durf het niet eens bij mn broertjes, laat staan als ik een broer zou hebben...

31-07-2012, 18:25


Wat ik altijd vreemd vind is dat zodra een vrouw ongesteld is stiekem moet eten voor haar broers en vader. Maar zodra ze haar " schuld" terug vast dan wordt daar geen geheim van gemaakt. Dan zeggen...ja ze vast vandaag. Dan denk....ja dan weten ze toch ook dat je vast omdat je tijdens ramadan ongesteld bent geweest.

31-07-2012, 18:26
Liep gewoon na boven en kwam 3 min later terug oe saffie

31-07-2012, 18:27
Ik was vandaag lekker aan mijn lunch...komt mijn broertje binnen: Oh ben je ongesteld? ik: yes!!
Hij: chill..je kan gewoon eten..

Waarom zou je je daarvoor schamen?

31-07-2012, 18:27
Waarom zou ik me moeten schamen voor iets wat Allaah subhanahoe wata3alaa heeft bepaald?

ik snap die gekke kronkels bij sommige mgharba echt niet, ook het menstrueren van de vrouw komt van Allaah

31-07-2012, 18:28

Citaat door moslima_09:
Dat heb ik meer met mijn vader.. toch een soort van schaamte.. voor mijn broer heb ik dat veel minder.. tegen hem kan ik gerust zeggen dat ik ONGESTELD ben..


Citaat door Sweetlove007:
Gewoon zeggen dat ik ongesteld ben!


Citaat door kijkschop:
Ik zou voor optie twee gaan...durf het niet eens bij mn broertjes, laat staan als ik een broer zou hebben...
Ok, hoe komt het kijkschop dat jij het niet doet en sweetlove+moslim09 het wel gewoon doen. Is dat het verschil in opvoeding, denken jullie?


Citaat door JETLI:
Wat ik altijd vreemd vind is dat zodra een vrouw ongesteld is stiekem moet eten voor haar broers en vader. Maar zodra ze haar " schuld" terug vast dan wordt daar geen geheim van gemaakt. Dan zeggen...ja ze vast vandaag. Dan denk....ja dan weten ze toch ook dat je vast omdat je tijdens ramadan ongesteld bent geweest.

Dat kan ook vrijwillig vasten zijn. Hoeft niet persé daar vandaan te komen. Bijv. elke maandag en donderdag vasten.


Citaat door kinderoppas:
Liep gewoon na boven en kwam 3 min later terug oe saffie
Hahah, niet qua eten, maar qua het gebed samen verrichten.

31-07-2012, 18:29

Citaat door QueenLife:
Ok, hoe komt het kijkschop dat jij het niet doet en sweetlove+moslim09 het wel gewoon doen. Is dat het verschil in opvoeding, denken jullie?


Dat kan ook vrijwillig vasten zijn. Hoeft niet persé daar vandaan te komen. Bijv. elke maandag en donderdag vasten.


Hahah, niet qua eten, maar qua het gebed samen verrichten.
Moet eerst de wassing doen dus bid boven wel

31-07-2012, 18:30
Dat iets natuurlijk is, hoor ik steeds vaker als argument om geen schaamte te hebben. Sex is ook iets natuurlijks, doe je toch ook niet waar je vader/ broer bij is? Zo is menstruatie ook iets intiems, iets van jezelf. En wat het later inhalen betreft; shawal vasten kan ook na de ramadan. Niemand die stilstaat bij het inhalen vanwege menstruatie. Ik kan heel open met mijn broer praten over allerlei onderwerpen, maar als ik ongesteld ben eet ik toch stiekem. uit respect voor hem, en voor mezelf.

31-07-2012, 18:31
Respect/schaamte?

Die vriendin snapt het niet echt. Wat heeft dat met respect te maken? Ja en, er komt bloed uit jouw vagina.. Hij komt zelf uit een vagina.



En hoezo geen mannen in deze topic. Zij kunnen toch hun mening geven, misschien hebben ze ook een zus.

31-07-2012, 18:33



Citaat door Surfster:
Respect/schaamte?

Die vriendin snapt het niet echt. Wat heeft dat met respect te maken? Ja en, er komt bloed uit jouw vagina.. Hij komt zelf uit een vagina.



En hoezo geen mannen in deze topic. Zij kunnen toch hun mening geven, misschien hebben ze ook een zus.
surfster hou toch eens je snavel en je vingers in bedwang idd ja kut een KUT alles wat die KUT aangaat hoef je toch niet met iedereen te bespreken de madame in deze kan ook gewoon even verdwijnen naar haar kamer

jeh bnadem

31-07-2012, 18:33
Ligt eraan wat voor band je hebt met mn broer...mn broer brengt me zelfs maandverband en pillen tegen de pijn op mn werk als k het niet bij me heb!

31-07-2012, 18:34
Schaamte zit er bij ons van beide kanten in. Mijn broer zal nu nooit vragen waarom ik niet bid of waarom ik eet als hij mij betrapt. En ik zou nooit te koop lopen er mee, maar mocht hij het zien, dan is dat niet erg omdat hij toch ook die schaamte heeft om niet door te vragen.
We praten er niet over en tegelijkertijd is het heel normaal.

Nu herinner ik me ineens iets grappigs hahaha. vroeeger nog in de goede oude tijden toen we nog met z`n allen thuis woonden en nog erg jong waren... moesten we altijd bidden van ons vader, wat heel normaal is... dus op een dag zag mijn vader mij niet bidden en hij vroeg, heb jij al gebeden? Dus ik zeg dan altijd, ik bid niet en dan weet hij voldoende en gaat weg.. en mijn broer hoorde dat een keer, maar hij wist dus niet wat de reden was dat ik dat zei,, dus mijn vader ging naar mijn broer en vroeg hem of hij gebeden had, en mijn broer zei heel brutaal, ik bid niet (hij bidde toen niet en toen hij mij hoorde zeggen en mijn vader mij niks deed, maar gewoon weg liep dacht mijn broer, dan kan ik ook wel de waarheid opbiechten). hahaha. mijn vader was keiboos op hem geworden ahahaha.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8