Bekijk volle/desktop versie : Recept met SPOED gezocht! Batbot ook gekend al metlo3 of tashnieft!!



31-07-2012, 15:33
wie kan mij helpen aan het recept voor dit brood. (met smida).

Alvast bedankt!

31-07-2012, 15:40


niemand..??

kan niemand me ook doorlinken naar een topic waar ik dit recept kan vinden..?

31-07-2012, 17:43
dit is mijn recept


batbot (voor 2 grote )

2 grote koffiemokken meel
2,5 grote koffiemokken dunne smida
1 eetlepel droge gist
1 eetlepel suiker
zout
2 eetlepels zonnebloemolie
ongeveer 400 ml lauw water

Bovenstaande kneed je tot een soepel deeg en dat laat je dan even rusten.
Dan verdeel je het deeg door 2 en maak je er 2 mooie bollen van.
Je drukt ze dan uit met veel dunne smida tot platte broden. Als je wilt dat er veel smida aan de buitenkant blijft ziten dan eerst het brood voor je het uitdrukt nat maken met wat water en dan pas er dunne smida op strooien.
Dan laat je het rijzen.
dan voorzichtig optillen en in een voorverwarmde makla leggen op een zacht vuurtje en dan bakken. Als de ene kant mooi lichtbruin is omdraaien en deze ook op een zacht pitje laten bakken.

alvast smakelijk eten is heerlijk als het nog warm is met honing en boter en een glaasje naanaa thee.

Recept is van Oum Yassine.

01-08-2012, 15:29

Citaat door elfjes:
dit is mijn recept


batbot (voor 2 grote )

2 grote koffiemokken meel
2,5 grote koffiemokken dunne smida
1 eetlepel droge gist
1 eetlepel suiker
zout
2 eetlepels zonnebloemolie
ongeveer 400 ml lauw water

Bovenstaande kneed je tot een soepel deeg en dat laat je dan even rusten.
Dan verdeel je het deeg door 2 en maak je er 2 mooie bollen van.
Je drukt ze dan uit met veel dunne smida tot platte broden. Als je wilt dat er veel smida aan de buitenkant blijft ziten dan eerst het brood voor je het uitdrukt nat maken met wat water en dan pas er dunne smida op strooien.
Dan laat je het rijzen.
dan voorzichtig optillen en in een voorverwarmde makla leggen op een zacht vuurtje en dan bakken. Als de ene kant mooi lichtbruin is omdraaien en deze ook op een zacht pitje laten bakken.

alvast smakelijk eten is heerlijk als het nog warm is met honing en boter en een glaasje naanaa thee.

Recept is van Oum Yassine.
dank je!! ik ga het vandaag maken.. !

02-08-2012, 14:19


@salaam is het gelukt?

06-08-2012, 16:20
ja het was heerlijk.. ik ben net 2,5 maanden getrouwd.. mn man was ook super trots!

Shoukran!

06-08-2012, 16:22
Mabrouk dus nog vers hihi

06-08-2012, 16:44

Citaat door majdouline83:
Mabrouk dus nog vers hihi
hahah ja.. zit nog in de periode dat ze noemen "wennen".. ben jij al wat langer getrouwd?

ik eet vanavond namelijk bij mijn schoonouders.. elke keer als ik ga neem ik wat mee... is dit normaal..? sommige mensen vinden dat ik ze daardoor ergens aan laat wennen waardoor ze het altyd van me gaan verwachten..

06-08-2012, 16:53
ik ben zelf bijna 6 jr getrouwd en heb een zoontje van 2 .nee je verwent ze niet echt vind ik ik bedoel je bent er niet elke dag is toch leuk en voor hun ook het is maar een paar keer dat je wat mee neemt en met elaid is het ook leuk als je wat meeneemt dat vind ik je bent 1 dag na me verjaardag getrouwd zie ik haha

06-08-2012, 17:06
hahah.. ja 25 mei.. dan was mijn henna dus op jouw verjaardag.. hahaha sub7anallah!