Bekijk volle/desktop versie : Arme Moslim gezinnen in NL & Belgie



Pagina's : [1] 2

30-07-2012, 17:47
Salaam alaikoem allemaal,


Graag wil ik nog even een beroep op jullie doen.

Zijn er mensen die een arm gezin kennen, illegaal of alleenstaande moeder met kinderen die een extraatje kunnen gebruiken in deze Heilige Maand zou men dan contact met ons willen opnemen?

> ramadanactie2012@hotmail.com

Kom je vaak in de moskee, zou je dan navraag willen doen? Of print de flyer uit en leg deze bij de slager, bakkerij etc....



Barakallaho feekoem.





Updates:

Onze vrijwilligster in Amsterdam
Onze mail inbox
Onze vrijwilligers bellen met de voedselbank
Van onze vrijwilligster in Amsterdam
9x pakket voor Stichting in Rotterdam
Update van onze Broeder GeenLeven
Update vanuit Amsterdam
Update vanuit Den Haag
Bedank mail namens een pakketontvangster
Onze mail inbox
Vanuit Den Haag
Voedselpakket Rotterdam
Donatie's & Einde Donatie's
Onze vrijwilligers in Belgie
Contact met voedselbanken NL
Pakket voor Nijmegen
Voor twee Somalische gezinnen
Reactie's van onze vrijwilligers over de gezinnen
Reactie's van onze vrijwilligers over de gezinnen
Voor Stichting Al Ikram in Belgie
Voor alleenstaande moeder met kind
Voor gezin met 3 kinderen
Vanaf 12 augustus stopt de actie

31-07-2012, 13:52


Neem contact op met de voedselbank. Veel mensen die daar komen zijn Moslims, helaas...

Moge Allaah Subhana wa ta'ala jullie belonen voor jullie werk.

31-07-2012, 14:23
Voedselbank geeft geen gegevens helaas en er komen daar heel veel moslims helaas, geef het door deze actie!

And Up!

UPPEN heeft zin mensen heb nu 2 aanvragen binnen alhamdolilah!

31-07-2012, 14:34
Moge Allah jullie hiervoor belonen en jullie zondes doen verminderen! Ameen!

UPPPP!

31-07-2012, 14:46


AMIEN!

Update etc... kan men hier lezen http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4331480

02-08-2012, 11:09
Mensen je kan ons nu ook op Facebook vinden > Ramadan Actie

02-08-2012, 17:01
Alhamdolilah

02-08-2012, 17:04
Die families die jullie helpen he, zijn dat families die een 'extraatje' kennen gebruiken of echt arme mensen die niet in hun levensonderhoud (eten, kleding, enz.) kunne voorzien?

02-08-2012, 17:19

Citaat door SaraSientje:
Die families die jullie helpen he, zijn dat families die een 'extraatje' kennen gebruiken of echt arme mensen die niet in hun levensonderhoud (eten, kleding, enz.) kunne voorzien?
Het laatste familie's die gewoon geld tekort komen voor eten en aan het einde van de maand niets te eten hebben, helaas zijn het er veel.

02-08-2012, 17:22

Citaat door BerberLaDy:
Het laatste familie's die gewoon geld tekort komen voor eten en aan het einde van de maand niets te eten hebben, helaas zijn het er veel.
Oke want vraag me af of ze onder foeqara en masakin vallen. Foeqara kennen half jaar niet rondkomen en masakin een heel jaar niet. Zoiets was dat. Weet je daar iets over misschien (of die families daaronder vallen)?

02-08-2012, 17:26
Dat kunnen wij niet beoordelen maar een gezin die gewoon echt elk dubbeltje moet omdraaien en bisara gedurende de ramadan moet eten komt voor ons in aanmerking om een extraatje te ontvangen.

Uiteraard heb je de echte msakin maar die kun je niet vergelijken met de mensen hier in NL maar in tegenstelling tot het gewone volk kun je ze wel arm noemen.
Gayr Inchallah.

Wat wil je precies weten beste zuster?

02-08-2012, 18:11

Citaat door BerberLaDy:
Dat kunnen wij niet beoordelen maar een gezin die gewoon echt elk dubbeltje moet omdraaien en bisara gedurende de ramadan moet eten komt voor ons in aanmerking om een extraatje te ontvangen.

Uiteraard heb je de echte msakin maar die kun je niet vergelijken met de mensen hier in NL maar in tegenstelling tot het gewone volk kun je ze wel arm noemen.
Gayr Inchallah.

Wat wil je precies weten beste zuster?
Nou dat wou ik dus weten, of ze daaronder vallen. Voor als iemand zakat wil besteden snapje? Zakat mag alleen aan masakin en foeqara gegeven worden en nog paar andere categorieen.

Als ze elke dag bisara kunnen eten hebben ze op zich eten... niet gemeen bedoeld he, want ik snap ook wel dat niemand (van ons verwenden) elke dag bisara wil eten maar islamitisch gezien is het dan niet de armoede van de foeqara en masakin denk ik.

02-08-2012, 23:32



Citaat door SaraSientje:
Nou dat wou ik dus weten, of ze daaronder vallen. Voor als iemand zakat wil besteden snapje? Zakat mag alleen aan masakin en foeqara gegeven worden en nog paar andere categorieen.

Als ze elke dag bisara kunnen eten hebben ze op zich eten... niet gemeen bedoeld he, want ik snap ook wel dat niemand (van ons verwenden) elke dag bisara wil eten maar islamitisch gezien is het dan niet de armoede van de foeqara en masakin denk ik.
Oh op die manier, zakaat zou ik sowieso in Marokko geven daar is echte Armoede al is de situatie van de gezinnen hier wel schrijnend gayr inchallah.

02-08-2012, 23:33
Iemand kwam naar de Boodschapper van Allah en zei: “O Boodschapper van Allah , welke liefdadigheid is het beste?”

De Profeet zei:
“Dat je liefdadigheid geeft terwijl je gezond bent en gehecht aan het leven, vrezend voor armoede, hopend op rijkdom, zonder te wachten op het moment van de doodstrijd, waarop je zal zeggen: “Dit is voor die en die en dit is voor die en die”, terwijl het al aan iemand anders toebehoort.”

02-08-2012, 23:37
moge allah jou steunen in jou goede daad inshallah
ameen

Pagina's : [1] 2