Bekijk volle/desktop versie : Rechtsgeleerdheid, Politicologie & Bestuurskunde



30-07-2012, 12:53
Aub even klikken. Verricht een extra goede daad in de Ramadan.



Nou, ik heb de volgende vragen.

Wie van jullie doet een van deze opleidingen? Zoja, kun je je opleiding benoemen met de volgende vragen....


Welke skills zijn hiervoor nodig?
Is het een pittige opleiding?
Is het te doen voor een luie student zoals ik? (UITSTELLER!)
Welke vakken krijg je allemaal?
Hoe zijn de tentamens?
Waar kan ik boeken e.d het best verkrijgen?

Nog tips? Ben echt radeloos. Ik sta even sti. Ben niet naar open dagen geweest, ben een beetje als kip zonder kop aan het kiezen nu. En ik wil geen halfjaartje wachten. Ik wil het liefst alsnog in september naar school.

Ik zou je reactie echt mega waarderen.


WINACTIE! xbeantwoord mijn vragen en maak kans op een leuk cadeaux

30-07-2012, 13:24


Willen jullie geen hassanaats?

30-07-2012, 13:37
Jullie gaan echt naar de hel als je niet reageert.

31-07-2012, 17:46
Heb er een winactie aan toegevoegd.

31-07-2012, 18:44


Politicologie:

Welke skills zijn hiervoor nodig?-> Kritisch nadenken; goed kunnen argumenteren(=goed kunnen debatteren); zowel het nederlands als het engels goed beheersen.

Is het een pittige opleiding?-> het is een pittige opleiding, maar als je er goed voor inzet, is het goed te doen.

Is het te doen voor een luie student zoals ik? (UITSTELLER!) Als je een paper-uitsteller bent, kun je het wel halen ( ben ook zo'n type:hihi Ben je echter het type dat geen ruk uitvoert voor de colleges en de lessen niet bijhoudt, dan kun je het gewoon vergeten. Ten eerste geldt er voor de meeste vakken een aanwezigheidsplicht en dien je je huiswerk ook gewoon te maken en deze in sommige gevallen zelfs van te voren naar de docent te mailen ( zodat hij/zij je participatie bij kan houden). Ten tweede, je moet per vak en per les minimaal 150-200 pagina's aan literatuur lezen en vaak wordt er in de volgende colleges terug gerefereerd naar de vorige colleges (incl. literatuur) en gaat de docent er gewoon van uit dat je weet waar hij het over heeft; en last but not least, het is handig als je al het literatuur al kent voor de tentamens en niet pas 1 dag of enkele dagen van te voren gaat beginnen.

Welke vakken krijg je allemaal?Van alles en nog wat: Bestuur en Beleid; Onderzoeksmethoden; Internationale Betrekkingen; Politieke theorieën, etc.

Hoe zijn de tentamens? Ieder vak tentamineert op zijn eigen manier: voor het ene vak moet je een eindpaper schrijven van 8000 woorden, en voor het andere vak dien je zowel een tentamen als een paper te schrijven. De tentamens zijn best pittig, daarom is het ook verstandig om op tijd te beginnen met leren en niet denken dat je 1 dag van te voren al het literatuur en aantekeningen kunt bestuderen. Trust me, dat gaat niet lukken

Waar kan ik boeken e.d het best verkrijgen? Via studievereniging; via Bol.com; via Marktplaats; De Slegte.