Bekijk volle/desktop versie : Hadith gezocht.



28-07-2012, 20:43
Ik heb net een een lezing gehoord dat De profeet heeft gezegt:
Als je bezig bent met handelen (in 3eyna), met met het volgen van de staarten van jullie koeien en je bent bezig met het verbouwen van het land en je verlaat de jihaad fi sabilillah, Allah zal je vernederen tot jij terugkeert naar je religie.

Iemand hier de gehele hadith van met overlevering?

30-07-2012, 13:27


En ik zoek ook die ene dat de Profeet zegt:
Jullie hebben pas echt Imaan bereikt wanneer jullie liefde hebben voor alle gelovigen en haat hebben voor alle ongelovigen.

30-07-2012, 13:45
Over die hadith heb ik niks kunnen vinden, maar hij is ook een beetje vaag.
Die tweede lijkt me sterk. Wij moslims horen juist een goede voorbeeld te laten zien aan de ongelovigen, denk aan goedheid aan de buren.

Je kan op deze site zoeken naar ahadeeth, het is wel in het engels.
http://sunnah.com/

30-07-2012, 13:52

Citaat door sjonita:
Over die hadith heb ik niks kunnen vinden, maar hij is ook een beetje vaag.
Die tweede lijkt me sterk. Wij moslims horen juist een goede voorbeeld te laten zien aan de ongelovigen, denk aan goedheid aan de buren.

Je kan op deze site zoeken naar ahadeeth, het is wel in het engels.
http://sunnah.com/
Barak Allahu fieki ik ga even zoeken.
Niks sterks aan, mensen hebben het er nooit over maar er zijn genoeg van zulke ahadieth.

30-07-2012, 14:11



Citaat door indoboy:
Barak Allahu fieki ik ga even zoeken.
Niks sterks aan, mensen hebben het er nooit over maar er zijn genoeg van zulke ahadieth.
Wa feek barakAllah.

Ik denk dat die ahadeeth dan gaan over een specifieke groep ongelovigen. Heb je misschien een voorbeeld?

30-07-2012, 14:18
Ik heb even gekeken op die site en heb al voorbeeld over het vriendelijk zijn tegen de ongelovigen.

Asma‘ said My mother came to me seeking some act of kindness from me during the treaty of the Quraish (at Hudaibiyyah). While she hated Islam and she was a polytheist. I said Apostle of Allah (), my mother has come to me while she hates Islam and she is a disbeliever. May I do an act of kindness to her? He replied Yes, do an act of kindness to her.

Reference: Sunan Abi Dawud 1668
In-book reference: Book 9, Hadith 113
English translation: Book 9, Hadith 1664

30-07-2012, 14:30

Citaat door sjonita:
Ik heb even gekeken op die site en heb al voorbeeld over het vriendelijk zijn tegen de ongelovigen.

Asma‘ said My mother came to me seeking some act of kindness from me during the treaty of the Quraish (at Hudaibiyyah). While she hated Islam and she was a polytheist. I said Apostle of Allah (), my mother has come to me while she hates Islam and she is a disbeliever. May I do an act of kindness to her? He replied Yes, do an act of kindness to her.

Reference: Sunan Abi Dawud 1668
In-book reference: Book 9, Hadith 113
English translation: Book 9, Hadith 1664
Ja ik weet ook wel over vriendelijkheid tegenover ongelovigen, maar die zoek ik niet.

30-07-2012, 14:34

Citaat door indoboy:
Ja ik weet ook wel over vriendelijkheid tegenover ongelovigen, maar die zoek ik niet.
Ja, maar je kan een ongelovige niet tegelijk haten en vriendelijk behandelen.

30-07-2012, 14:37

Citaat door sjonita:
Ja, maar je kan een ongelovige niet tegelijk haten en vriendelijk behandelen.
Tuurlijk wel.

30-07-2012, 14:48

Citaat door indoboy:
Tuurlijk wel.
In ieder geval veel succes met je zoektocht.

30-07-2012, 16:02
(10) Narrated Abdullah ibn Umar: I heard the Apostle of Allah, (peace_be_upon_him) say: When you enter into the inah transaction, hold the tails of oxen, are pleased with agriculture, and give up conducting jihad (struggle in the way of Allah). Allah will make disgrace prevail over you, and will not withdraw it until you return to your original religion. (Book #23, Hadith #3455)

Deze hadith is te vinden in Abu Dawud.

30-07-2012, 17:29

Citaat door AbdurAlWadud:
(10) Narrated Abdullah ibn Umar: I heard the Apostle of Allah, (peace_be_upon_him) say: When you enter into the inah transaction, hold the tails of oxen, are pleased with agriculture, and give up conducting jihad (struggle in the way of Allah). Allah will make disgrace prevail over you, and will not withdraw it until you return to your original religion. (Book #23, Hadith #3455)

Deze hadith is te vinden in Abu Dawud.
Barak Allahu fiek agi.

04-08-2012, 22:56


“The declaration of faith, ‘There is no god but Allāh’, requires you to love only for the sake of Allāh, to hate only for the sake of Allāh, to ally yourself only for the sake of Allāh, to declare enmity only for the sake of Allāh; it requires you to love what Allāh loves and to hate what Allāh hates. It also requires you to ally yourself to the Muslims wherever you find them and to oppose the disbelievers even if they are your closest kin.” (Al-Ihtijaj bi’l-Qadar, p.62)

Heb iets wat erop lijkt gevonden, het is geen hadith maar een uitspraak van een geleerde.

04-08-2012, 23:10
Er is wel een hadith waarin staat dat je houdt omwille van Allah en haat omwille van Allah soubhana wa ta3la, maar ja dat staat niet gelijk aan die "overlevering". Ik zou zeggen kijk naar de pilaren van imaan, dan weet je dat kan uitlsuiten dat je de ongelovige moet haten om dan echt imaan bereikt te hebben.