Bekijk volle/desktop versie : Wie leeft het echte 'goede leven' ?



28-07-2012, 02:03
Degene met een hoge functie en een goed salaris, maar toch elke dag stress heeft van zijn werk of degene die een bescheiden huisje heeft in 3robiya/rkempoe en elke dag moet zwoegen, maar toch rust heeft in zijn hoofd en tevreden is met wat Allah hem heeft gegeven en rustig kan genieten van een mooi uitzicht.

28-07-2012, 02:04


Ik heb het goed in mijn leven maar wilt niet zeggen dat, dat ook het "goede leven"is

28-07-2012, 02:05
Ik heb een vet salaris en geen stress.

28-07-2012, 02:06

Citaat door Maagd_x:
Ik heb een vet salaris en geen stress.
Ben je niet bang dat je bordeel wordt opgerold?

28-07-2012, 02:07



Citaat door Maagd_x:
Ik heb een vet salaris en geen stress.


Kan, maar je woont in nl neem ik aan. Een land waar het meestal regent en koud is en waar het uitzicht zero is.

28-07-2012, 02:09
Iemand met een hoge functie en stress van het werk kan toch ook tevreden zijn met wat Allah hem gegeven heeft?

Ik zou voor hoge salaris gaan, liever de stress dan berggeiten om je heen.

28-07-2012, 02:10
Ik heb mijn geloof, familie and food wat wil ik nog meer ?

28-07-2012, 02:10

Citaat door sammy_amour:
Ik heb het goed in mijn leven maar wilt niet zeggen dat, dat ook het "goede leven"is

Ik leef ook goed hamdoulilah, maar dat bedoel ik idd niet

28-07-2012, 02:15

Citaat door Uchiha_Berkania:
Kan, maar je woont in nl neem ik aan. Een land waar het meestal regent en koud is en waar het uitzicht zero is.
Ik heb een zonnebank in huis.

28-07-2012, 02:25

Citaat door Uchiha_Berkania:
Degene met een hoge functie en een goed salaris, maar toch elke dag stress heeft van zijn werk of degene die een bescheiden huisje heeft in 3robiya/rkempoe en elke dag moet zwoegen, maar toch rust heeft in zijn hoofd en tevreden is met wat Allah hem heeft gegeven en rustig kan genieten van een mooi uitzicht.
Fout, elke dag stress is geen goede leven:

Degene die weet dat alles in de hand van Allaah is en het accepteert, hoe weinig hij ook is vrijgevig is, hoe geirriteerd hij ook is vriendelijk blijft, en hoe moeilijk zijn situatie ook is geduldig blijft, hij werkt voor zijn leven in het dunya om het eerder goed te hebben voor zij die om hem heen zijn dan zichzelf, maar hij werkt vooral aan zijn leven in al aagira voor zichzelf en voor Allah.

Hij is volkomen tevreden, gelukkig, heeft reden in zijn leven, en is een voorbeeld voor velen om zich heen.

28-07-2012, 02:29
De eenvoudige ambachtman, herder, boer die ver weg leeft van overheidsbemoeienis en niet als loonslaaf voor een ander werkt maar voor zichzelf.

28-07-2012, 02:37

Citaat door Uchiha_Berkania:
Degene met een hoge functie en een goed salaris, maar toch elke dag stress heeft van zijn werk of degene die een bescheiden huisje heeft in 3robiya/rkempoe en elke dag moet zwoegen, maar toch rust heeft in zijn hoofd en tevreden is met wat Allah hem heeft gegeven en rustig kan genieten van een mooi uitzicht.

Degene met een hoge functie en goede salaris kan ook rust in zijn/ haar hoofd voelen doordat hij/zij taqwa kent en geduldig is met of zonder uitzicht. Op deze manier kan je dankzij je salaris de behoeftigen helpen en je daardoor nog beter gaan voelen en nog dankbaarder zijn tegenover Allah subhana wa ta3ala omdat Hij je hiermee gezegend heeft. Niet elke boer die moet zwoegen kent innerlijke rust, hij ziet anderen misschien wel familieleden uit Europa die het beter hebben en kan t misschien niet bevatten waarom zij zo leven en hij zo en misschien elke dag geirriteerd werken. Status is niet altijd gebonden aan innerlijke rust en tevredenheid voelen, je zou wel denken hoe minder luxe hoe gezegender iemand zich voelt als je kijkt naar derde wereld landen die vaak toch gelukkig zijn, terwijl zij die in overvloed leven een depressieve bestaan leiden, maar dan zijn t ook meestal degenen die de Islam niet hebben, tja dan mag je zoveel luxe hebben wat je wilt maar zonder Islam ben je niks en zal je geen gemoedsrust kennen. Maar zij die wel de Islam in hun hart hebben en gezegend zijn met een goede functie en goede salaris hebben vaak ook innerlijke rust..

28-07-2012, 02:46


Ik leef een bitch leven.

28-07-2012, 03:18

Citaat door Galatea:
Ben je niet bang dat je bordeel wordt opgerold?