Bekijk volle/desktop versie : takshita maken!!



Pagina's : [1] 2

09-12-2004, 22:26
hoi..
ik kan behoorlijk goed naaien en ik wil gaan proberen om een takshita te maken..
kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen:

Hoeveel stof moet ik hebben voor mijn lengte en maat? 1,70 m en maatje 34/36?

Heb ik nog extra dingen nodig? zoals touw of wat dan ook bijvoorbeeld versieringen...

Moet ik nog speciale technieken ofzo weten?

Hoe maak ik een riem?

en heeft iemand nog extra tips voor mij???

ik hoop dat iemand gaat reageren!!!


xxx layla

09-12-2004, 23:14



Citaat door laydlayla:
hoi..
ik kan behoorlijk goed naaien en ik wil gaan proberen om een takshita te maken..
kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen:

Hoeveel stof moet ik hebben voor mijn lengte en maat? 1,70 m en maatje 34/36?

Heb ik nog extra dingen nodig? zoals touw of wat dan ook bijvoorbeeld versieringen...

Moet ik nog speciale technieken ofzo weten?

Hoe maak ik een riem?

en heeft iemand nog extra tips voor mij???

ik hoop dat iemand gaat reageren!!!


xxx layla
salaam meid

onderschat het niet...je moet natuurlijk wel weten hoe een takshitha in elkaar zet is best ingewikkeld....in iedergeval moet je 3 meter tot 3.5m stof hebben , is zeker genoeg en natuurlijk ook draad enzo anders wordt het wel moeilijk wa....maar ga eens langs bij iemand die dat doet ik denk dat je daar veel meer aan hebt....in iedergeval heel veel succes ermee

09-12-2004, 23:24

Citaat door al_tetouania:
salaam meid

onderschat het niet...je moet natuurlijk wel weten hoe een takshitha in elkaar zet is best ingewikkeld....in iedergeval moet je 3 meter tot 3.5m stof hebben , is zeker genoeg en natuurlijk ook draad enzo anders wordt het wel moeilijk wa....maar ga eens langs bij iemand die dat doet ik denk dat je daar veel meer aan hebt....in iedergeval heel veel succes ermee
maak je zelf ook takshita's?

10-12-2004, 15:35

Citaat door laydlayla:
maak je zelf ook takshita's?
hahaha...kom ik zo over walla ...nee maar weet je .....ik ben vaak naar de gajath geweest ...vandaar dat ik dat weet...

en jij wilt serieus wat beginnen??
thalla

10-12-2004, 16:46


ja... het lijkt me gewoon heel erg leuk ten eerste en ten tweede kan ik dan hele originele takshita's voor mezelf maken...
dus 3,5 m stof voor mij is goed? en dan 2 verchillende stoffen he?

thalla

10-12-2004, 18:44
dat hangt er vanaf welke soort tekchita je wilt maken ...bijvoorbeeld EVASER met flinder mouwen dan heb je zeker veel stof nodig elmouhim zoals al tetaounia heeft gezehd is 3,5 meter wel voldoende... lijkt me leuk om bij jou een tekchita te naaien

10-12-2004, 20:19
Ik ga nu uit van een 2-delige lebsa..
Hangt ervan af hoe breed de stof is.. de meeste stoffen zijn 1.40m breed.. dan zou jij 3 tot 3.5m nodig hebben.. Ik heb weleens een stof gekocht die 1.15m breed was, en toen moest ik 4m kopen.. En ik ben maar 1.63m lang

E zoals al boven staat, hangt er ook van af wat het model is.. Met zeer/ uitlopende mouwen of sleepje heb je altijd ietsje meer stof nodig..


Het lijkt mij het beste dat je eerst kiest welk model je wilt, alvorens je de stof gaat kopen..
Want dan weet je pas wat je exact nodig hebt..


Succes

11-12-2004, 08:54

Citaat door swirna:
dat hangt er vanaf welke soort tekchita je wilt maken ...bijvoorbeeld EVASER met flinder mouwen dan heb je zeker veel stof nodig elmouhim zoals al tetaounia heeft gezehd is 3,5 meter wel voldoende... lijkt me leuk om bij jou een tekchita te naaien
Dat lijkt me ook heel leuk!!!!

maar qua model wil ik wel een beetje die nieuwe mode ... ook 2 delig
enik wil die mouwen niet groot maar ook niet klein....
ik heb hier veel modellen die ik mooi vind...
weet iemand misschien hoe ik een plaatje hier moet zetten dan kan ik laten zien wat ik in gedachte heb

11-12-2004, 09:00
http://img48.exs.cx/img48/6420/ve13.jpg
http://img48.exs.cx/img48/6420/ve13.jpg

zo een soort model wil ik ongeveer!! er zijn zoveel mooie modellen hahahah ik zal nog even verder kijken wat ik nog meer mooi vind!

11-12-2004, 14:51
zoals ik zie heb je wel een beetje veel stof nodig omdat het uitlopende mauwen zijn maar qua riem is het een probleem maar dat kan je gewooon in marokko laten maken maar vergeeet niet dezelfde draad mee tenemen zo dat ze de excacte kleur krijgen

11-12-2004, 18:20
zou ik een riem dus niet zelf kunnen maken?,,,
dus moet ik denken aan ongeveer 4 meter per stof?

11-12-2004, 18:22
ik denk dat het moielijk is hooor maar je kan het wel proberen succes

13-12-2004, 19:13


je hoeft voor een riem echt niet naar marokko te gaan , hier word dat ook gemaakt, en de riem word meestal met draad gemaakt, sommige maken het van stof van de taksitha, wat er over blijft.... en layla ga jij nu een takshitha voor je zelf maken?

13-12-2004, 23:01

Citaat door al_tetouania:
je hoeft voor een riem echt niet naar marokko te gaan , hier word dat ook gemaakt, en de riem word meestal met draad gemaakt, sommige maken het van stof van de taksitha, wat er over blijft.... en layla ga jij nu een takshitha voor je zelf maken?
Nou ik ga eerst nog de jurk die ik nu nodig heb voor de bruiloft van mijn vriendin laten maken. En daarna als ik wat meer tijd heb ga ik het wel proberen
want als het nou deze keer gaat mislukken hahah heb ik geen jurk voor die bruiloft maar toch heel erg bedankt voor jullie reactie want ik ga het zeker wel een keer proberen!!!
xxx layla

30-04-2011, 19:51
Selaam 3aleykoem

Succes met het naaien van een jurk als je tips nodig heb laat het me weten.
Ik naai zelf ook takchita's en kaftan's en nog veel meer
een riem ken je zelf ook maken ligt eraan wat voor eentje maar tegenwoordig ken je in nl alles verkrijgen.

Maselaam Umm Djumaanah

Pagina's : [1] 2