Bekijk volle/desktop versie : mijn dochtertje



Pagina's : [1] 2

23-07-2012, 23:43
Vandaag heb ik mijn kleine kids(2,5 jaar) naar pierebadje in de buurt gebracht. Ze hebben daar ook een kleine speeltuintje. Na lekker hebben gezwommen gingen ze even in het speeltuintje spelen met de oudere zus. Ik zat op het grasveld naar hun te kijken. Opeens kwam mijn kleine dochtertje huilend naar mij toe rennen en riep steeds bang bang. Ik dacht huh van wat is ze opeens bang geworden. Ze wees toen naar een vrouw die bij de glijbaan stond. Ik schaamde me dood. Een paar nl vrouwen die naast we zaten begonnen opeens te lachen. Wat blijkt die vrouw had een ni9aab aan. Helemaal in het zwart gekleed en had nog eens grote bril aan had. Ik moest eerlijk toegeven ik kan begrijpen dat ze bang werd.. Maar vooral door die uitstekende bril.... We zien vaak ni9aab dragende zusters op straat en nog nooit was ze bang geworden.
Steeds als die vrouw dichterbij kwam, kwam ze huilend naar me toe... Ik schaamde me echt dood tegenover de andere moslima's in het park. Ik wilde echt naar die dame toe lopen met mijn dochtertje en uitleggen dat dit gewoon een vrouw was.

Iemand tips hoe dit in de toekomst te vermijden?

23-07-2012, 23:46


Ik heb dit ook een keer meegemaakt. De deurbel ging en de kleintjes deden open terwijl ik in de gang kwam aanlopen.

Bij de deur stond een vrouw met een nigaab en helemaal in het zwart. Op een gegeven moment hoorde je alleen gegil en help monster, monster.
Ik schaamde me ook kapot en verontschuldigde ik me meteen voor die kleintjes terwijl ik ze probeerde te troosten. Maar gelukkig begreep ze het wel. Maar eerlijk ik wist me ook geen houding hoor.

23-07-2012, 23:46
Jouw dochter weet dat gewoon niet. Je moet je daar niet voor schamen. Het zijn maar kleine kinderen die begrijpen dat niet. Je kan wel laten zien op internet hoe zo n vrouw eruit ziet etc en dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn.

23-07-2012, 23:47
hahah ze heeft gelijk
zometeen was het een of andere gast onder die gewaagde :ikweetniet:

23-07-2012, 23:47


je kunt ze toch uitleggen dat ze niet bang hoeft te zyn & dat deze mevrouw alleen een hele grote hoofddoek aanheeft ; & dat zy ook van Allah houd & daarom zo doek draagt ; je moet dat toch aan je kind kunnen uitleggen?

ik zou my daar niet om schamen ; dat zyn kinderen ; je moet ze leren dat soms hun angsten onterecht zyn



23-07-2012, 23:48
Mijn kleine nichtje schrok eens een keer van een neger, dikke vrouw, enge Chinees m.a.w. dit kun je niet vermijden. Kinderen zijn nu zo eenmaal.

23-07-2012, 23:48
Ja, dat had je moeten doen. Je had er heen moeten lopen en je dochter ermee bekend maken. Die vrouw had maar al te graag gewild dat mensen/kinderen niet bang voor haar waren en haar accepteren zoals ze is.
Onze kinderen moeten leren dat de niqaab niks is om bang voor te zijn. Dat het iets is van onze geloof en dat daar onder een gewoon mens zit.

23-07-2012, 23:50

Citaat door Stoertje:
Ja, dat had je moeten doen. Je had er heen moeten lopen en je dochter ermee bekend maken. Die vrouw had maar al te graag gewild dat mensen/kinderen niet bang voor haar waren en haar accepteren zoals ze is.
Onze kinderen moeten leren dat de niqaab niks is om bang voor te zijn. Dat het iets is van onze geloof en dat daar onder een gewoon mens zit.
Inderdaad , had dat echt moeten doen. Inshallah mocht het de volgende keer weer voorkomen dan stap ik gewoon op de dame af en laat me dochter inzien dat ze nergens bang voor hoeft te zijn.

Zo te zien meer dames met zulke ervaringen:-).

23-07-2012, 23:52
Ze is kleine en weet het nog niet.

Als ze wat ouder is zal ze het snappen.
Je kunt het haar ook uitleggen gwn

23-07-2012, 23:53
aaaah maskina

24-07-2012, 00:10
Doet me aan m'n neefje denken, die voor het eerst naar de kdg ging. Hij zag een zwarte kleuter en begon te schreeuwen en riep mama kijk be3oe, be3oe!!!

24-07-2012, 00:13
Ik had dit en keer meegemaakt met mij nichtje in alberheyn .. ''Tante kijk ,pinguin'' Moest wel even lachen.

24-07-2012, 00:24



Citaat door yesminaa:
Doet me aan m'n neefje denken, die voor het eerst naar de kdg ging. Hij zag een zwarte kleuter en begon te schreeuwen en riep mama kijk be3oe, be3oe!!!

24-07-2012, 00:29
Dat blijf je houden met kinderen. En niet om het een of ander, iedereen mag zelf weten hoe hij/zij erbij loopt. Maar zelfs ik schrik af en toe als ik iemand voorbij zie komen die zo gekleed is.

24-07-2012, 00:31
arme zuster

Pagina's : [1] 2