Bekijk volle/desktop versie : Wat nu?



Pagina's : [1] 2 3

23-07-2012, 18:25
Mijn moeder is heerlijk aan het koken en toen ik langsliep zag ik daar paar lekkere dingen staan en zonder nadenken heb ik hiervan geproefd. Ik heb 2 hapjes genomen waarvan 1 ingeslikt.
Ik zei tegen mijn moeder, dit is lekker. Zei ze is het goed qua zout of moet er nog een beetje bij?
Ik zei proef zelf eens. Juist op het moment dat ze dit wou doen kwam mijn vader binnen en vroeg hij waarmee we bezig waren. Ik heb ondertussen mijn mond gespoeld met water maar ik vraag me af of mijn vasten nog geaccepteerd wordt?

23-07-2012, 18:26


Je moeder was het ook vergeten?
Je kunt gewoon doorvasten.

23-07-2012, 18:27
Inshaallah word jouw vasten geaccepteerd zolang het niet bewust is.

23-07-2012, 18:27
Ja als je het niet met opzet hebt gedaan wordt je vasten geaccepteerd.

23-07-2012, 18:29


zolang het niet bewust was kun je doorvasten

23-07-2012, 18:29
Ja mijn moeder was het ook gewoon vergeten. Ze zat me aan te kijken toen ik die hapjes nam en ze had het niet eens door dat het niet mocht. Gelukkig maar dat mijn vader binnenkwam, anders had ze ook lekker wat binnengespeeld.

23-07-2012, 18:30
Het is toch doorvasten, maar uiteindelijk toch een dag inhalen?
het kan zijn dat ik het mis heb

23-07-2012, 18:35
Should be denounce one whom he saw eating by mistake in Ramadaan?

Some people say that if you see a Muslim drinking or eating out of forgetfulness during the day in Ramadaan, you do not have to tell him, because Allaah has fed him and given him to drink as it says in the hadeeth. Is this correct?

Praise be to Allaah.
Whoever sees a Muslim drinking or eating during the day in Ramadaan, or doing anything else that breaks the fast, has to tell him off, because doing that openly during the day in Ramadaan is wrong. Even if a person has an excuse for doing that, (he should not do it), lest people dare to do openly things that Allaah has forbidden, i.e., openly doing things that break the fast during the day in Ramadaan, claiming that they have forgotten that they are fasting. If the one who does that openly is sincere in his claim to have forgotten, then he does not have to make up the fast, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever forgets that he is fasting and eats or drinks, let him complete his fast, for the One Who fed him and gave him to drink was Allaah.” (Saheeh, agreed upon). Similarly, the traveler should not eat or drink openly among residents who do not know that he is a traveler, rather he should do that in secret so that they will not accuse him of doing something that Allaah has forbidden and so that he will not encourage anyone else to dare to do that. And similarly, the kuffaar should be prevented from openly eating or drinking etc. among the Muslims, so as to prevent anyone taking this matter lightly and because they are not allowed to practise their false religion openly among the Muslims. And Allaah is the Source of strength.


Fataawa al_Shaykh Ibn Baaz, vol. 4, p. 254


http://islamqa.info/en/ref/23423/eating%20during%20fasting

23-07-2012, 18:39
Er staat niet echt in of je vasten geaccepteerd wordt of je het nadien weer moet inhalen?

23-07-2012, 18:42
justguy jij houdt iedereen voor de gek he en iedereen trapt daarin

23-07-2012, 18:44

Citaat door JustaGuy:
Er staat niet echt in of je vasten geaccepteerd wordt of je het nadien weer moet inhalen?
If the one who does that openly is sincere in his claim to have forgotten, then he does not have to make up the fast, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever forgets that he is fasting and eats or drinks, let him complete his fast, for the One Who fed him and gave him to drink was Allaah.” (Saheeh, agreed upon).

23-07-2012, 18:45

Citaat door JustaGuy:
Er staat niet echt in of je vasten geaccepteerd wordt of je het nadien weer moet inhalen?
zie onderstreepte

23-07-2012, 18:45


The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever breaks his fast in Ramadaan by mistake does not have to make it up or offer any expiation.”

Narrated and classed as saheeh by al-Haakim; classed as hasan by al-Albaani in Saheeh al-Jaami’, 6070


ben nl vertaling aan het zoeken, had laatst opgeslagen

23-07-2012, 18:45

Citaat door trico20:
justguy jij houdt iedereen voor de gek he en iedereen trapt daarin
Mij deert hij er niet meer hoor, en ben er haast zeker van de andere ook niet.
Mocht het niet echt zijn, dan is er misschien iemand anders die er nog wat aan heeft.

23-07-2012, 18:46
moslimaatjuh: die zocht ik!
soekran

Pagina's : [1] 2 3