Bekijk volle/desktop versie : Vasten in Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-07-2012, 23:49
Makkelijker bestaat haast niet. Iedereen vast, spirituele sfeer, geen xxxxxes of rokende Turken en geen Marokkanen die je nog steeds ziet daten.

Het is doorgaands salaam oealaikoem horen en zeggen van/tegen verheugde gezichten. Man ik heb niet eens honger gehad, hooguit een beetje trek en dorst. Vergeleken met Holland is vasten hier een peulenschil. Ik begrijp de mongooltjes niet die vluchten naar Nederland? We eten hier dik 2 uur eerder dan kaasland? En als je aan de kust woont dan is dat alleen maar lekker.

Owja Mabrouk ramadan broeders en zuster in het mooie geloof.

21-07-2012, 23:51


Allah y barek feek.

21-07-2012, 23:52
Ik sprak mijn dierbare zojuist, en zij zeiden ook dat ´t meeviel. Ik kan dat maar niet plaatsen, ik snak altijd naar wat verxxxxxng in Marokko, het is daar dan ook o´zo warm. Wat ga je doen in Marokko als je vast? Alles maar dan ook écht alles is dicht daar. Slapen, mag niet, want dat hoort niet, alhoewel mensen het anders ervaren. Lijkt mij wel awesome om daar mijn vakantie te houden, maar de Ramadan daar? Dan nog de warrmte erbij?

21-07-2012, 23:54
Ramadan in Marokko is geweldig and way easy! Hier is het geen reet aan. Heb echt spijt dat ik dit jaar niet met de Ramadan daarheen ben gegaan.

21-07-2012, 23:55


Alles is dicht? Alles is open hoor? Behalve Als je die nightclubs gewend ben, dan zeg ik ja je hebt gelijk.

De warmte hier valt reuze mee, je overdrijft in woord en waarschijnlijk ook in daad.

21-07-2012, 23:56

Citaat door Miss_Elwafa:
Ramadan in Marokko is geweldig and way easy! Hier is het geen reet aan. Heb echt spijt dat ik dit jaar niet met de Ramadan daarheen ben gegaan.
Klopt

Van jou kan ik nog herinneren dat je het vorig jaar daar deed.

21-07-2012, 23:58

Citaat door ONBEREIKBAAR_:
Ik sprak mijn dierbare zojuist, en zij zeiden ook dat ´t meeviel. Ik kan dat maar niet plaatsen, ik snak altijd naar wat verxxxxxng in Marokko, het is daar dan ook o´zo warm. Wat ga je doen in Marokko als je vast? Alles maar dan ook écht alles is dicht daar. Slapen, mag niet, want dat hoort niet, alhoewel mensen het anders ervaren. Lijkt mij wel awesome om daar mijn vakantie te houden, maar de Ramadan daar? Dan nog de warrmte erbij?
Warmte valt reuze mee en niet alles is dicht, je hebt genoeg dingen te doen daar. Het dagelijkse leven gaat daar gewoon door hoor, en alles is open. Heb vorig jaar daar gevast en ik heb van alles en nog wat gedaan, de boel verkennen/shoppen/kennis vergaren/uitrusten en heb zelfs gezwommen in vrouwenbad, zonder dat water in mijn mond is gekomen, door alleen in te liggen natuurlijk. Heerlijk! Voor je het weet is het 18h en dan begin je met koken en ga je op maghreb voorbereiden, rond half 8 is het daar maghreb.

21-07-2012, 23:59

Citaat door Orochimaru:
Klopt

Van jou kan ik nog herinneren dat je het vorig jaar daar deed.
Klopt, en het was awesome! En ik was helemaal alleen met mijn ouders daar, en toch had ik mezelf daar vermaakt. Volgend jaar In Sha Allaah ga ik daar vasten! Ik ga echt niet hier blijven en werken.

22-07-2012, 00:00
Totaal mee eens!
Was makkelijk. En het was zo snel half acht...

22-07-2012, 00:00

Citaat door Orochimaru:
Alles is dicht? Alles is open hoor? Behalve Als je die nightclubs gewend ben, dan zeg ik ja je hebt gelijk.

De warmte hier valt reuze mee, je overdrijft in woord en waarschijnlijk ook in daad.
Neuhh, niets is open. In Marokko slapen ze toch ook een paar uurtjes in de middag, dan is alles ook dicht? Althans als ik mag spreken voor mijn omgeving, zo is het heel de dag.

Nein, gister was het 45 graden, vandaag ook zo iets. Is stik warm. Ik begrijp niet waarom je dit persoonlijk maakt, ze'ma ik overdrijf? Dat mag je vinden, wellicht woon je ergens ander en ervaar je het anders, maar spreek dan niet over mij, ik overdrijf niet, en ook helemaal niet in daden.

22-07-2012, 00:01
Ik wil het ook heel graag daar meemaken.
Volgend jaar insha Allah.

22-07-2012, 00:02

Citaat door Miss_Elwafa:
Warmte valt reuze mee en niet alles is dicht, je hebt genoeg dingen te doen daar. Het dagelijkse leven gaat daar gewoon door hoor, en alles is open. Heb vorig jaar daar gevast en ik heb van alles en nog wat gedaan, de boel verkennen/shoppen/kennis vergaren/uitrusten en heb zelfs gezwommen in vrouwenbad, zonder dat water in mijn mond is gekomen, door alleen in te liggen natuurlijk. Heerlijk! Voor je het weet is het 18h en dan begin je met koken en ga je op maghreb voorbereiden, rond half 8 is het daar maghreb.
Nee, het is echt 'n graad of 45/47. Kei warm. Serieus? Wellicht woon je in 'n ander omgeving, maar bij ons is het allemaal dood en leeft het pas in de avond, vind het wel jammer.

22-07-2012, 00:04


Ik vind het ook meevallen alhamdoulillah. We eten niet 2 uur eerder, maar eten later s'ochtends.

22-07-2012, 00:05

Citaat door ONBEREIKBAAR_:
Neuhh, niets is open. In Marokko slapen ze toch ook een paar uurtjes in de middag, dan is alles ook dicht? Althans als ik mag spreken voor mijn omgeving, zo is het heel de dag.

Nein, gister was het 45 graden, vandaag ook zo iets. Is stik warm. Ik begrijp niet waarom je dit persoonlijk maakt, ze'ma ik overdrijf? Dat mag je vinden, wellicht woon je ergens ander en ervaar je het anders, maar spreek dan niet over mij, ik overdrijf niet, en ook helemaal niet in daden.
Ik weet niet waar jij woont in Marokko, maar waar ik woon is alles gewoon open hoor.

22-07-2012, 00:07

Citaat door l7oub.n.izan:
Ik weet niet waar jij woont in Marokko, maar waar ik woon is alles gewoon open hoor.
Open? Wat is dan open? Bij ons is alles dicht, behalve de Marjane. Alles gaat open na het eten, en dan "leeft" alles, en begint de dag pas.

Pagina's : [1] 2 3 4 5