Bekijk volle/desktop versie : weet niet wat te doen



Pagina's : [1] 2

21-07-2012, 00:35
slm iedereen

ik wil hier even mijn hart luchten pfff ik weet niet meer wat te doen en hoe te handelen. Ik zal eens vertellen wat er scheelt/ Mijn schoonmoeder is uit Marokko gekomen, ze is hier al 2 maanden nu en het is iedere dag zwaarder en zwaarder. Ze is nog van plan om te blijven tot na la3id incha allh. En subhana allh sinds ze hier is voel ik me met de dag slechter. Ik heb al prolemen met mijn innerlijk (ik neem antidepressiva) en ben heel introvert. ZIj verwacht van mij dat ik een babbelkous moet zijn zoals haar. En krijg dus vaak commentaar over mijn manier van doen. Maar ik ben gewoon zo. Een heel stil iemand die gewoon haar eigen ding doet ou safi. Nu heeft mijn man ook opeens commentaar op het feit dat ik maar een stille ben. ik weet geen blijf met mezelf. Hoe of wat ik doe, het is nooit goed.
Daarenboven heb ik totaal geen tijd meer vr mezelf, kan niet eens rustig even tv kijken of gewoon even alleen weg. Van het moment dat ik opsta tot ik ga slapen is zij constant bij me. En dat weegt zwaar op mijn geestelijke toestand. Ik heb het gevoel dat ik leef zonder het te beseffen, de tijd vliegt gewoon voorbij en tis net alsof ik er niets aan heb gehad (tis moeilijk uit te leggen). Misschien mag ik niet zo egoistisch zijn en moet ik gewoon sabr hebben. maar het begint me te veel te worden. Ik kan met niemand hierover praten, daarom dat ik er een onderwerp heb over aangemaakt.

21-07-2012, 00:41


Misschien moet je dit eens tegen je schoonma zeggen dat je het moeilijk hebt, maja marokkaanse schoonmoeders kennende maken drama's en zoon kiest altijd kant van zn moeder dus ja of je bent eerlijk en zegt waar je mee zit of je houdt het bij je en wacht tot na eel ied en maakt er het beste van.

meer kun je niet doen meid.

21-07-2012, 00:42
verschrikkelijk! sbar ze gaat na el3ied weg!

21-07-2012, 00:46
Als ik dit zo lees krijg ik bijna angst voor schoonmoeders

21-07-2012, 00:47


gewoon jezelf blijven. als jij altijd al een stille bent dan moet je niet veranderen... in veel gevallen zijn vrouwen beter stil dan dat ze gaan babbelen. Dus jou zwijgen is alleen maar beter, want het vele praten kan jou misschien problemen veroorzaken met die schoonmoeder die overal op lijkt te letten.

Gewoon sabr hebben.. ze gaat toch wel weg,,, en dan zul je dit maandje snel vergeten zijn.
En niet veranderen. blijf jezelf en doe wat je altijd deed en trek je niks aan van mensen die ineens gaan zeggen dat je stil bent. zwijgen is het beste tegenwoordig met zulke mensen.

21-07-2012, 00:49
Gewoon met mij daten, dan ben je van haar af.

21-07-2012, 00:49
Dit is nou een geval van sbar. En dit keer echt terecht!
Kan je haar niet proberen te zien als je eigen moeder. Hoe ga je daarmee om als ze zolang bij je was? Ga je met haar de deur uit? Loop met haar over een markt, wandeling in het park, samen naar de moskee, boodschappen doen, zet haar aan het werk samen met jou (geen zwaar werk). Schillen en snijden van groenten, wasje opvouwen. Vraag haar om een gerecht te maken en zeg erbij dat ze het zo lekker maakt met haar handen. Maak met haar koekjes, zij zittend.. Kijk met haar naar een leuke film. In de ramadan draaien ze altijd films die mijn moeder prachtig vind.
Kijk met haar naar foto's. Alle foto albums op tafel en dan krijg je automatisch wel gesprekken.
Voordat je het weet is het al eleid en inshallah zal je het jammer vinden dat ze weer weggaat.

21-07-2012, 00:55
ja ik weet gewoon sabr, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. ik voel constant de druk van haar (en nu ook mijn man). als ik gewoon al eens niet antwoord op een vraag, krijg ik al direct het verwijt dat ik hen negeer of iets. ik bedoel, ik doe echt mijn best om haar op haar gemak te laten voelen. en dan is het nog steeds niet goed. en ik verkies om mijn mond te houden omdat ik vrees dat ik iets ga zeggen uit woede wardoor ik het gewoon nog erger ga maken. Dat ik ga ontploffen en dat er dingen gaan gezegd worden waar ik mss later spijt van zal hebben.

21-07-2012, 00:58

Citaat door Stoertje:
Dit is nou een geval van sbar. En dit keer echt terecht!
Kan je haar niet proberen te zien als je eigen moeder. Hoe ga je daarmee om als ze zolang bij je was? Ga je met haar de deur uit? Loop met haar over een markt, wandeling in het park, samen naar de moskee, boodschappen doen, zet haar aan het werk samen met jou (geen zwaar werk). Schillen en snijden van groenten, wasje opvouwen. Vraag haar om een gerecht te maken en zeg erbij dat ze het zo lekker maakt met haar handen. Maak met haar koekjes, zij zittend.. Kijk met haar naar een leuke film. In de ramadan draaien ze altijd films die mijn moeder prachtig vind.
Kijk met haar naar foto's. Alle foto albums op tafel en dan krijg je automatisch wel gesprekken.
Voordat je het weet is het al eleid en inshallah zal je het jammer vinden dat ze weer weggaat.
al hetgeen je hierboven hebt gezgd, heb ik al gedaan met haar. geloof me, ik probeer met haar te doen zoals ik met mijn moedre zou doen. Maar er is gewoon een groot mentaliteitsverschil. Mijn moeder weet hoe het leven hier in europa is. voor haar is alles wat we doen raar.

21-07-2012, 01:03
Meskiena ik heb eeeecht met je te doen. Maar ik zou gewoon mezelf zijn en mijn eigen ding doen. Je man moet je eens apart nemen en goed je zegje doen. Hij heeft een vrouw die al maanden zijn moeder in huis neemt en toch gaat ie zeiken op je. Erz ijn zat vrouwen die dat niet doen!!

Veel sbar toegewenst oeff.

21-07-2012, 01:06

Citaat door roudania:
al hetgeen je hierboven hebt gezgd, heb ik al gedaan met haar. geloof me, ik probeer met haar te doen zoals ik met mijn moedre zou doen. Maar er is gewoon een groot mentaliteitsverschil. Mijn moeder weet hoe het leven hier in europa is. voor haar is alles wat we doen raar.
Ik denk dat jij al over de grens heen bent van je best doen en aardig blijven. Wat jij inderdaad nodig hebt is rust en je weer opladen. Want de dingen die ik opnoem kan je zelfs met een Chinese schoonmoeder doen. Foto's, film kijken. Wandelen, koken, moskee bezoeken etc.

Hoe dan ook. Jij irriteert je en je bent daar bovenop nog eens bang dat je dingen gaat zeggen die tegen je gebruikt kunnen worden. Ik kan alleen zeggen sbar hebben en acteer desnoods. Die vrouw woont niet voor altijd bij jullie en gaat op een gegeven moment naar huis en jij en je man blijven achter met het resultaat. Of die nou positief is of negatief. Jij kan kiezen wat het word.

21-07-2012, 01:18
Ik geil op de harde aanpak van Loriene.

21-07-2012, 01:18



Citaat door Stoertje:
Ik denk dat jij al over de grens heen bent van je best doen en aardig blijven. Wat jij inderdaad nodig hebt is rust en je weer opladen. Want de dingen die ik opnoem kan je zelfs met een Chinese schoonmoeder doen. Foto's, film kijken. Wandelen, koken, moskee bezoeken etc.

Hoe dan ook. Jij irriteert je en je bent daar bovenop nog eens bang dat je dingen gaat zeggen die tegen je gebruikt kunnen worden. Ik kan alleen zeggen sbar hebben en acteer desnoods. Die vrouw woont niet voor altijd bij jullie en gaat op een gegeven moment naar huis en jij en je man blijven achter met het resultaat. Of die nou positief is of negatief. Jij kan kiezen wat het word.


ja daar heb je wel gelijk in.

wat ik ook erg vind, ze zou eigenlijk vandaag teruggaan nr marokko. maar omwille wan de hitte en de ramadan, zei ze dat ze liever hier zou vasten. dus heeft mijn man gezegd blijf tot na l3aid. ze zei ok. ik kon natuurlijk niets zeggen, want anders zou ze denken dat ik haar gewoon weg wil. dus hebben we haar vliegticket gewijzigd. en dan zegt ze daarstraks, jah de ramadn is hier toch niet zoals in marokko, hele uitleg. (ik wist natuurlik dat ze zich zo zou voelen, want ramadan hier is niet te vergelijken met marokko). mouhim, ik vond gewoon dat ze dan maar beter had moeten nadenken ipv toe te stemmen om te blijven tot na rmdan. ofwel gewoon haar mond houden (zelfs nadat we al die moeite hebben gedaan om haar ticket te wijzigen naar een andere datum, is ze niet tevreden)

21-07-2012, 01:44

Citaat door roudania:
ja daar heb je wel gelijk in.

wat ik ook erg vind, ze zou eigenlijk vandaag teruggaan nr marokko. maar omwille wan de hitte en de ramadan, zei ze dat ze liever hier zou vasten. dus heeft mijn man gezegd blijf tot na l3aid. ze zei ok. ik kon natuurlijk niets zeggen, want anders zou ze denken dat ik haar gewoon weg wil. dus hebben we haar vliegticket gewijzigd. en dan zegt ze daarstraks, jah de ramadn is hier toch niet zoals in marokko, hele uitleg. (ik wist natuurlik dat ze zich zo zou voelen, want ramadan hier is niet te vergelijken met marokko). mouhim, ik vond gewoon dat ze dan maar beter had moeten nadenken ipv toe te stemmen om te blijven tot na rmdan. ofwel gewoon haar mond houden (zelfs nadat we al die moeite hebben gedaan om haar ticket te wijzigen naar een andere datum, is ze niet tevreden)
Duidelijk dat je je irriteert. En goed van je dat je dan stil bent. Dat is goed van je. Als je niks positiefs te zeggen hebt dan is zwijgen het beste. Houdt het gewoon even vol en doe je best om aardig en leuk te zijn. Bedenk dat je dat ook van je man of zelfs van je huisgenoot/vriendin zal verwachten als jouw moeder bij jullie in huis zat voor die tijd.

Sterkte en zoals iemand eerder zei. Vraag Allah in je gebed om je geduld te schenken en je hart te verlichten.

21-07-2012, 03:10
wat je vooral niet moet doen is jezelf veranderen!! ik heb er ervaring meen op den duur weet je zelf niet meer wie je bent!

Pagina's : [1] 2