Bekijk volle/desktop versie : Streetdawah Rotterdam Bloemhof



19-07-2012, 20:12
http://www.youtube.com/watch?v=_56bAK5XJGw&feature=g-all-lik

19-07-2012, 22:08


Ik heb nu vaker de 'streetdawah' gezien..

Ik vraag me wel af waarom jullie kleine kinderen steeds aanspreken...
en dan vervolgens praten jullie helemaal niet relevant over onderwerpen die kleine kinderen niet eens begrijpen waarschijnlijk..

19-07-2012, 22:24
dit is geen dawah dit is gewoon een verhaal vertellen, om dawah te doen dien je kennis te hebben daarnaast noemen zij het streetdawah even verzonnen... straks krijgen we ook nog discotheekdawah...etc. in 14 minuten tijd praten over de islam zonder maar 1 keer een aya uit de koran erbij te halen of een ahadith.

2
PROFIJT – KENNIS KOMT VOOR UITSPRAAK EN HANDELING
Imaam Mohammed Ibn Ismaa’iel Al-Boekhaarie zegt (o.256H) in zijn Sahieh (1/92), "Hoofdstuk: Kennis komt
voor uitspraak en handeling, zoals Allaah – de Meest Verhevene – zegt: “Dus heb kennis dat niemand het
recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah, en vraag vergiffenis voor je zondes.” (Soerat
Mohammed (47), 7) Dus Hij begon met kennis vóór uitspraak en handeling."
Imaam ‘Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz (rahiemahoellaah) (o.1420H) zegt in Ad-Da’wah illa Allaah wa AkhlaaqoedDoe’aat (p.38); "Dus kennis is een essentiële verplichting in het uitnodigen naar Allaah. Dus pas ervoor op om
uit te nodigen naar Allaah in onwetendheid, en pas ervoor op om te spreken over Allaah zonder kennis.
Voorwaar, onwetendheid vernietigt, het bouwt niet, en het veroorzaakt verderf, geen hervorming en correctie.
Dus o dienaar van Allaah, vrees Allaah en pas ervoor op om te spreken over Allaah zonder kennis, en nodig niet
naar iets uit behalve na er kennis over opgedaan te hebben en inzicht verkregen te hebben over wat Allaah en
Zijn Boodschapper gezegd hebben. Dus het is aan de student van kennis en de uitnodiger om kennis en inzicht te
hebben in hetgeen waar zij naar uitnodigen, en de bewijzen ervan te kennen."
Al-'Allaamah Saalih Ibn Fauwzaan al-Fauwzaan zegt: “Dus de onwetende is niet geschikt om een uitnodiger te
zijn. Allaah de Meest Verhevene, zegt tegen Zijn Profeet (sallahoe alayhie was sallem): “Zeg (O Mohammed):
“Dit is mijn weg, ik nodig uit naar Allaah met zekere kennis (Basierah). Ik, en degenen die mij volgen

Basierah is kennis. En het is zeker dat de uitnodiger tegenover
diegenen komt te staan die geleerden van de dwaling zijn, diegenen die hem aan zullen vallen met twijfels en
lege argumenten om de waarheid te weerleggen. Allaah, de Meest Verhevene, zegt: “En redetwist met hen op
de juiste manier.” (Soerat An-Nahl (16), 125)
Verder zei de Profeet (sallahoe alayhie was sallem): tegen Moe’aadh (radiallaahoe `anhoe) : “Jij gaat naar een
volk van de Mensen van het Boek.” Overgeleverd door al-Boekhaarie (nr. 7372) en Moeslim nr. 29) van
‘Abdoellaah Ibn ‘Abbaas. Dus als de uitnodiger niet bewapend is met voldoende kennis, dan zal hij al in de
eerste fase verslagen worden, en hij zal aan het begin van de weg gestopt worden.”

19-07-2012, 22:24
http://www.sincerehearts.nl/boeken/pdf/UitnodigersaandePoortenvanhetHellevuur.pdf

19-07-2012, 22:30


Soebhaan Allaah waarom zijn jullie altijd zo negatief? Moge Allaah jullie leiden.
Altijd dient er wat fout te zijn of is er negativiteit, wees eens positief, het zijn je broeders.
Soebhaan Allaah

19-07-2012, 22:35

Citaat door AbuYazid:
Soebhaan Allaah waarom zijn jullie altijd zo negatief? Moge Allaah jullie leiden.
Altijd dient er wat fout te zijn of is er negativiteit, wees eens positief, het zijn je broeders.
Soebhaan Allaah
Negatief!!!

Dit zijn niet regels die ik heb gemaakt of verzonnen deze regels zijn van Allah Subhana Wa'tala wat betreft het verrichten van Dawah. of moeten we deze regels schrappen omdat jij het corrigeren beschouwd als negatief

19-07-2012, 22:38
Hoe kan jij weten dat zij geen geleerden zijn broeder? WAllaahoe a3lam, zij kunnen geleerden zijn.

19-07-2012, 22:44

Citaat door AbuYazid:
Soebhaan Allaah waarom zijn jullie altijd zo negatief? Moge Allaah jullie leiden.
Altijd dient er wat fout te zijn of is er negativiteit, wees eens positief, het zijn je broeders.
Soebhaan Allaah
Ik ben positief juist over de broeders van Shariah4BE/NL.
Walakeen dat neemt niet weg dat ik bepaalde zaken raar vind of niet eens ben..

En het is me opgevallen dat er niet een bepaalde verbetering is in die zaken. Ondanks dat zelfs de geleerden waar ze zelf na verwijzen ze die naseeha hebben gegeven..


En zoals ik zowizo zei.. ik vind het niet van logica en wijsheid getuigen als je een kwartier lang tegen 3 kinderen van 12 ofzo gaat spreken op zo'n manier.

19-07-2012, 22:50

Citaat door AbuYazid:
Hoe kan jij weten dat zij geen geleerden zijn broeder? WAllaahoe a3lam, zij kunnen geleerden zijn.
geleerde zijn het zeker niet...maar het ging hier om kennis en daar heb ik op gereageert aan de hand van wat ik hoor in de video en dat is het feit dat ik in 14 min tijd geen enkele keer iets heb gehoord wat bewijs dat men die kennis heeft omdat de koran en de ahadith er totaal niet wordt bijgehaald... maar kennis over hoeveel verkrachtigen er in belgie plaatsvinden per dag..etc die kennis is belangrijker om te delen

19-07-2012, 22:57
kinderen is onze toekomst

22-07-2012, 05:09

Citaat door UtrechtseJihad:
Ik heb nu vaker de 'streetdawah' gezien..

Ik vraag me wel af waarom jullie kleine kinderen steeds aanspreken...
en dan vervolgens praten jullie helemaal niet relevant over onderwerpen die kleine kinderen niet eens begrijpen waarschijnlijk..
Utrechtse Jihad

wat doe jij?

hou op met je gepraat.

Het enige dat ik hiervan van jouw kant zie is kritiek, ipv dat je begrijpt dat deze jongeren hun best doen, ook al kun jij dat niet inzien.

Is het beter dat de kinderen verder praten over voetbal of school dan over Islam? Hoe onbelangrijk jij het onderwerp ook vindt?

Subhanallah, wat een gekken hier, dat zich moslim noemt, maar tegen de dawah zijn!

22-07-2012, 05:11

Citaat door UtrechtseJihad:
Ik ben positief juist over de broeders van Shariah4BE/NL.
Walakeen dat neemt niet weg dat ik bepaalde zaken raar vind of niet eens ben..

En het is me opgevallen dat er niet een bepaalde verbetering is in die zaken. Ondanks dat zelfs de geleerden waar ze zelf na verwijzen ze die naseeha hebben gegeven..


En zoals ik zowizo zei.. ik vind het niet van logica en wijsheid getuigen als je een kwartier lang tegen 3 kinderen van 12 ofzo gaat spreken op zo'n manier.
wallah broeder

ga naar ze toe, je hebt hun email adres, adviseer ze ipv achter je pc te zitten.

Wat zij doen is nog altijd 100 keer beter dan wat jij nu komt doen hier, beetje kritiek geven achter je pc.

Haal eerst die balk uit je eigen oog !

22-07-2012, 05:13



Citaat door Houdaifa:
dit is geen dawah dit is gewoon een verhaal vertellen, om dawah te doen dien je kennis te hebben daarnaast noemen zij het streetdawah even verzonnen... straks krijgen we ook nog discotheekdawah...etc. in 14 minuten tijd praten over de islam zonder maar 1 keer een aya uit de koran erbij te halen of een ahadith.

salam alaykum

houdaifa

aangezien jij een geleerde bent, bismillah, ga naar ze toe, adviseer ze en help mee met de dawah.

Of haat jij deze moslimbroeders teveel om ze profijtvolle kennis te geven?

22-07-2012, 05:14

Citaat door Houdaifa:
geleerde zijn het zeker niet...maar het ging hier om kennis en daar heb ik op gereageert aan de hand van wat ik hoor in de video en dat is het feit dat ik in 14 min tijd geen enkele keer iets heb gehoord wat bewijs dat men die kennis heeft omdat de koran en de ahadith er totaal niet wordt bijgehaald... maar kennis over hoeveel verkrachtigen er in belgie plaatsvinden per dag..etc die kennis is belangrijker om te delen
Houdaifa

ooit gehoord van fiqh al waqia?

is niet nodig om de kinderen uit te leggen over de harde werkelijkheid van de systemen van de kuffaar?