Bekijk volle/desktop versie : JEUKENDE VOETTEEENNNNN ( EN HANDEN) helppp!!



19-07-2012, 11:30
ik ben 25 weken zwanger en ik word HELEMAAL GEK vn mijn jeukende voeten, ik heb hier nu sinds 2 weken last van openee!! weet iemand wat dit is en hoe ik ervan af kan komen? ik slaap niet meer 's nachts en heb me huid helemaal opengekrabd... t maakt me gek!

19-07-2012, 13:26


Smeer je zelf in? Vraag je verloskundige om advies? ik heb wel af en toe een jeukende buik, maar ik smeer met altijd in met mama-baby zalf van Zwitsal en bio-oil en ook om striemen te voorkomen..maar jeukende handen en voeten komt bij mij niet bekend voor...

19-07-2012, 13:32
Neem contact met je vk want kan iets met lever te maken hebben dat is wat ik een keer hoorde van iemand Allah halam

19-07-2012, 13:52
ja kan ook zijn dat ze gaan opzetten.. Ik had er ook last van daarna kreeg k echt olifantenpoten en handen k hield heel veel vochtvast.. Dus ik zou het gewoon bespreken met je VK. .EN weet ook tijdens een zwangerschap krijg je lichaam een keiharde knal dus er kunnen rare dingen gebeuren die soms niet eens een verklaring hebben

22-07-2012, 00:37


He meid,

ik zou zo snel mogelijk naar je vk gaan en bloed laten prikken, als je handen en voeten heel erg jeuken is het mogelijk dat je zwangerschapscholestase hebt. Dit kan gevaarlijk zijn voor je baby alaihfed. Misschien hou je heel veel vocht vast kan ook.

22-07-2012, 03:25
Meteen aan de bel trekken!!!!! Jeuk aan voetzolen en handpalmen is een symptoom van zwangerschapscholestase! Dit kan levensgevaarlijk zijn voor je baby, zoek maar op via google.

Bel je verloskundige, door middel van bloedonderzoek kunnen ze kijken of je het hebt.

25-07-2012, 14:28
Dames dank julllie wel!! ik heb nu al ongv 3 weken last ervan en had ongv 2 weken geleden al gemeld bij mijn VK, maar zij reageeerde heel onverschillig alsof het maar een bijverschijnsel is die hoort bij de zwangerschap.

ik heb nu op eigen initiatief bloed laten prikken en ik krijg morgen uitslag inshallah.
vreemd dat je blijkbaar zefl alles moet opzoeken en uitpluizen want de VK heeft het woord zwangerschacholestase niet een keer genoend toen ik haar vertelde van mijn jeuk. jaat staan dat ze me heeft bloed laten prikken ik hoop dat ik goed nieuws krijg inshallah

25-07-2012, 18:05
heftig insahallah is het niets ernstigs!! maar ga er idd wel achterna. Ik neem nooit genoegen met wat een arts/vk zegt altijd zelf ff chekken. Het zijn en blijven ook mensen die fouten kunnen maken

25-07-2012, 18:43
had dit ook en was gelukkig geen cholestase. maaar waar heb je bloed geprikt? niet allsen prikken op gal want dat kan een vertekend beekd geven.