Bekijk volle/desktop versie : Uitgehuwelijkt tot ik de ware tegenkwam..



18-07-2012, 10:43
Hallo lieve mensen,

een verhaal geschreven door mij. Het is geen waar gebeurd verhaal maar ik heb lekker me fantasie laten gaan.. hoop dat jullie er wat van vinden.


Ik kan me als de dag van vandaag herinneren hoe een mooi leven ik had, alles was perfect. Ik had lieve maar toch strenge ouders, ze waren redelijk ouderwets maar tegelijkertijd toch modern. Ik had net mijn HBO rechten gehaald, ik had mijn rijbewijs kortom alles wat mijn hartje begeerde totdat mijn ouders met een voorstel kwamen..
Het begon allemaal in oktober op een regenachtige dag. Ik zat met mijn ouders en zusje film te kijken in de woonkamer.

18-07-2012, 15:02


Het begon allemaal in oktober op een regenachtige dag. Ik zat met mijn ouders en zusje film te kijken in de woonkamer. “ Lieverd papa en ik willen met je praten”. Ik keek mijn ouders met grote ogen aan. Wat hadden ze nou weer te melden?
“ Wij als ouders zijn heel trots op jou, je hebt je diploma’s en je rijbewijs eigenlijk ben je kortom een onafhankelijke vrouw”. Nog steeds keek in mijn ouders met grote ogen aan. “ Waar leidt dit gesprek naar toe mama”? “ Lieverd papa en ik hebben een jongen voor jou gevonden en wij vinden tijd dat je met hem moet trouwen”.

Ik wist niet wat ik hoorde! “ Pardon, ik trouw met helemaal niemand”! Boos liep ik de keuken in om een glas water te pakken. “ Schat kom even zitten, luister naar ons”. Mijn zusjes waren een beetje aan het lachen en maakte de hele tijd opmerkingen. Alleen ik kon er niet om lachen. Wat dachten ze wel, dat ik zomaar met iemand ga trouwen die ik nooit heb gezien en niet eens ken?

“ Het is een goede jongen Fahima, wij kennen zijn ouders heel goed en ze willen je graag als schoondochter hebben”. “ Mama ik wil niet trouwen, niet met iemand die ik niet ken”. “ Doe niet zo koppig Fahima en luister naar je moeder”, gilde mijn vader.

19-07-2012, 17:55
UP ga gauw verder!
Je eerste fannetjee meld zich~!

20-07-2012, 09:20
Hi Nassje speciaal voor jou een vervolg..

“ Wij staan erop dat jij gaat trouwen Fahima of jij dat nou wilt of niet”. De tranen sprongen in mijn ogen. Hoe konden mijn ouders mij dit aandoen. “ Ik dacht dat jullie van mij hielden, maar ik heb het helemaal mis”! Mijn vader stond op en liep naar me toe, bang keek ik toe wat er zou gebeuren. “ Hoe durf je zo tegen ons te praten Fahima, waar is jou respect”. “ Papa ik” voordat ik mijn zin kom afmaken voelde ik zijn grote sterke hand op mijn gezicht gedrukt.
Mijn hand ging automatisch naar mijn gezicht. Mijn moeder en zusjes keken geschrokken. “ Faoud ga zitten”, gilde mijn moeder.

Mijn vader liep naar de bank en ging zitten. Hij gunde mij geen blik meer. “ Schat luister even als jij zelf moet kiezen kom je misschien wel met een jongen thuis die jij leuk vind, maar het is een schande voor de familie als wij geen jongen voor jou kiezen”. “ Jullie denken alleen maar aan wat andere ervan zullen vinden, kijk naar Rahiema haar ouders hebben jongen voor haar gezocht en een jaar later waren ze al uit elkaar omdat ze totaal niet bij elkaar paste”. “ Hij was ook geen geschikte jongen, hij had zijn school niet af en werd verwend door zijn ouders daarin tegen is deze jongen goed geschoold heeft een goede baan een eigen huis”.

20-07-2012, 11:47


Upppiiee voor jou nog een vervolg alleen dit keer wat groter!

20-07-2012, 13:25
Hai,

weer een vervolgje

“ Mama ik ben niet uit op een jongen zijn papieren huis inkomen of wat dan ook, ik wil niet afhankelijk zijn van een jongen, ik wil mijn eigen leven opbouwen en niet alleen maar in de keuken staan en het huishouden doen, als ik voor zo een leven wou kiezen had ik nooit mijn HBO gedaan”!
Mijn moeder negeerde wat ik zei en liep naar de keuken. Ik besloot om naar boven te lopen en mezelf op te sluiten voor de rest van de avond. In mijn kamer deed ik mijn oordopjes in en luisterde ik muziek. De gedachte dat ik zou worden uitgehuwelijkt maakte mij misselijk.
Hoe durven ze mij dit aan te doen. Plotseling zag ik de deur opengaan en mijn zusjes liepen naar binnen. “Weg wezen ik wil niemand zien”, gilde ik. Samen vertrokken ze weer richting de deur. Met veel woede viel ik in slaap.

De volgende ochtend werd ik door mijn moeder wakker gemaakt, ik moest haar gaan helpen met boodschappen doen. Mijn vader was inmiddels op werk en mijn zusjes waren afgezet bij mijn tante.
Ik sprong de douch in, onder het douchen begon ik uit het niks te huilen. Ik kon het nog steeds niet begrijpen. Ik zou me een leven met een vreemde man in huis niet kunnen voorstellen. Stel dat ik sta te douchen en hij komt ineens de badkamer binnengelopen?
Ik walgde van het hele idee. Ik draaide de douch dicht en liep met een baddoek om mij heen de kamer binnen. Snel pakte in een broek en een truitje en trok deze aan.

Met wat mascara op en mouse in mijn haren liep ik naar beneden. Mijn moeder zat aan tafel op mij te wachten. “ Zo ben je klaar om te vertrekken Fahima”? “ Ja soort van”. Ik was nog steeds boos op mijn moeder. We zaten in de auto en spraken geen woord tegen elkaar. “ Fahima je moet het mij niet kwalijk nemen dat ik je laat uithuwelijken maar papa en ik willen het beste voor jou”. “ Ja maar mama je moet mij ook begrijpen”. “ Ik snap het ook wel maar papa en ik zijn ook uitgehuwelijkt en wij zijn al 20 jaar bij elkaar en wij hebben 3 prachtige dochters”. Weer sprongen de tranen in mij ogen. “ Wanneer krijg ik hem te zien”, vroeg ik zacht. “ Hij komt vanavond met zijn broer en ouders langs om 7 uur”. Ik kreeg het Spaans benauwd. “ Va va vanavond”? “ Ja schat vanavond mogen jullie elkaar zien, en met elkaar praten, daarna zullen wij een datum gaan vast leggen voor jullie verloving en trouwerij”.

20-07-2012, 21:00
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup vervolg! xx

20-07-2012, 22:57
upupup echt een leuk begin ben heel benieuwd naar hoe het verder zal gaan! Maar meid heb 1 tip het zou wat fijner zijn als je de vervolgjes wat langer maakte in plaats van steeds kleine stukjes.

21-07-2012, 18:54
mashallah prachtig

23-07-2012, 09:00
Hi all,

Sorry dat jullie zolang moesten wachten had een druk weekend
maar hier voor jullie een XL vervolg..

Ik wist geen woord meer uit te brengen en liet het maar allemaal op me afkomen. Ik had toch geen keus meer. We kochten alles voor vanavond, want mijn moeder zou uitgebreid koken voor het bezoek. Nadat alles was gekocht liepen we een winkel in. “ Ik wil dat je er vanavond op je mooist uitziet, je moet een goede indruk maken op die mensen”. “ Ach mam kan ik niet gewoon een spijkerbroek en een truitje aan”? “ Ben je gek geworden, zo kan je niet onder ogen komen voor het eerst voor je schoonfamilie”!
We zagen een mooie Marokkaanse jurk ik was er helemaal weg van. “ Ik vind deze heel mooie Fahima, draag dit vanavond”. Die jurk was zo mooi maar ik vond het niet waard om het vanavond te dragen voor mensen die ik toch niet kende. Verplicht moest ik de jurk passen en wonder boven wonder paste de jurk perfect, net alsof het voor mij was gemaakt. Mijn moeder kreeg tranen in der ogen. “ Je ziet er prachtig uit mijn dochter”. Eigenlijk wou ik er op z’n lelijkst uitzien zodat ze gelijk een afkeer van mij zouden krijgen. Voor ik het wist had mijn moeder de jurk al gekocht. Ik baalde als een stekker maar ik had geen zeggenschap.

We liepen de winkel uit en liepen naar de auto en reden weg. Thuis moest ik schoonmaken en mijn moeder helpen met koken. Mijn zusjes waren inmiddels al thuis en moesten ook helpen. Om 6 uur hoorde ik mijn vader binnen komen. Ik gunde mijn vader geen blik, het was allemaal zijn idee, hij had hier de meeste zeggenspraak in.

Ik liep naar boven en ging douchen en klaarmaken. Ik bleef zolang mogelijk boven totdat ik de bel hoorde gaan. “FAHIMA DOE DE DEUR OPEN”, gilde mijn vader. Met knikkende knieën liep ik de trap af naar de deur toe. Ik deed de deur open en verwelkomde iedereen. Mijn ouders zaten aan tafel te wachten en begroette netjes iedereen. De ouders van mijn ‘ aanstaande bruidegom’ waren er, en nog 3 jongens. Ik had geen idee welke van de drie het zou worden maar ze zagen er alle drie niet uit.

We zaten aan tafel en mijn ouders en zijn ouders waren druk aan het praten. “ Zo Fahima je bent een heel mooi meisje, en je zal vast wel gehoord hebben dat je met 1 van onze zoons gaat trouwen”. “ Ja”, zei ik met een neppe glimlach.“ Wij willen je voorstellen aan Fares”. Fares stak zijn hand uit “ Hallo ik ben Fares”. “ Fahima”.

Fares bekeek mij van top tot teen met zo een blik van jij bent binnenkort van mij. Ik walgde ervan. Mijn ouders waren druk de datums aan het bespreken en ik zat maar wat voor me uit te kijken. Nadat iedereen had gegeten zijn mijn ouders en zijn ouders tot de conclusie gekomen dat ik 20 november zou gaan verloven, en in januari zou gaan trouwen. Mijn ouders wilden alles zo snel mogelijk regelen. Iedereen ging akkoord en even later verlieten ze het huis. In rende naar boven en begon te huilen, ik belde me tante om haar het nieuws te vertellen. “ Niet huilen Fahima, sorry dat ik niks voor je kan doen hoe graag ik het ook wil”. “ Tante Fatima ik wil niet trouwen, niet met hem hij ziet er niet uit en hij keek mij met zo een vieze blik aan”. “ Schat ik weet dat het moeilijk is maar doe het voor je ouders, ik kom morgen langs oke en dan praten we verder”. “ Is goed tante ik hou van je”. “ Ik ook van jou schat”. Nu moest ik dit nog aan mijn vriendinnen vertellen. Ik had ze nog helemaal niks verteld omdat ik me schaamde, maar nu de datum vast stond moest ik het wel vertellen. Allemaal stuurde ik ze een sms met het nieuws, en ik kreeg de ene na het andere telefoontje.

Na dat ik een beetje was afgekoeld liep ik naar beneden. Ik zag dat mijn moeder alles aan het afruimen was en mijn vader zat op de bank naar de tv te kijken. Met knal rode ogen liep ik naar de keuken. Me moeder schrok een beetje en suste dat het goed kwam. “ Het zijn hele lieve mensen Fahima dat heb je zelf gezien”. “ Ja mama, ik moet me er maar bij neerleggen”.
Ik liep naar de woonkamer en ging zitten naast mijn vader. Nog steeds gunde hij mij geen blik. “ Papa je moet niet boos zijn op mij, ik ga er al mee akkoord”. Ik zag een kleine glimlach op mijn vader zijn gezicht. “ Zie je wel Fahima dit is de beste keuze die je kunt maken”. “ Haha ja”, zei ik sarcastisch.

Ik liep weer naar boven en ging in bed liggen tv kijken. Plots trilde mijn telefoon en ik kreeg een sms van een onbekend nummer;
Hallo mijn toekomstige vrouw, wat ben je beeldig kan niet wachten tot wij elkaar het jawoord geven en dan ben je voorgoed van mij. Fares

Ik walgde ervan en verwijderde het sms’je. Ik deed de tv uit en ging slapen. De volgende ochtend werd ik wakker gebeld door iemand. “ Met Fahima”? “ Hallo goedemorgen u spreekt met Sandra de Jong van rechtbank Den Haag” “ Hi goedemorgen”. “ Ik zag dat je had gesolliciteerd voor de functie van strafrechtmedewerkster bij ons en ik wil je graag uitnodigen voor een gesprek”. “ Meent u niet, dank u wel”. “ Kan jij vanmiddag al bij ons op kantoor komen”. “ Ja dat is prima hoelaat verwacht u mij”? “ Doe maar om 2 uur als het kan”. “ Ja dat is goed ik zorg dat ik er ben”. “ Oke tot straks”. “ Bedankt, dag mevrouw”.

Ik stond op en liep naar beneden. Allebei mijn ouders en zusjes waren aan het ontbijten. “ Mama, Papa ik heb straks een sollicitatiegesprek bij de rechtbank”. “ Gefeliciteerd schat, goed je beste doen en inshallah dat je straks die baan krijgt”, zei me vader. Ik glimlachte en ging aan tafel zitten. Ik had niet zo een trek om te eten maar toch moest ik wat eten voordat ik naar het gesprek ging.

Ik at een boterham met kaas en liep naar boven richting de douch. Snel douchte en ik en zocht kleren die ik moest aandoen. Ik trok een pantalon aan met een witte blouse en een jasje. Ik stopte mouse in mijn mooie zwarte krullen en maakte me licht op. Om 1 uur verliet in het huis richting de rechtbank. Om kwart voor 2 kwam ik aan en melde me bij de balie. Die vrouw verzocht mij te gaan zitten. 10 minuten later werd ik opgehaald door mevrouw de Jong. “ Goedendag mevrouw Soebratie loopt u maar met mij mee”. “ Dank u wel”. “ Zo heeft u het makkelijk kunnen vinden”? “ Jawel ben met de auto dus was wel makkelijk”. “ Mooi zo wilt u misschien wat drinken”? “ Nee hoor dank u wel heb net een uitgebreide ontbijt gehad”. “ Haha dat is mooi, neemt u maar plaats”.

“ Zo zou je willen beginnen met iets over jezelf te vertellen”? Ik begon de standaard dingen eigenlijk te vertellen aan mevrouw de Jong. “ Dat klinkt allemaal interessant, je ziet er goed uit en ook erg gemotiveerd en dat is erg belangrijk voor ons”. “ Ja ik wil het heel graag”. “ Nou dit neem ik mee in de keuze die ik ga maken en morgen laat ik je weten wat het is geworden”. “ Dat is goed, bedankt voor het gesprek mevrouw”. “ Graag gedaan je hoort morgen van me”. Ik gaf mevrouw de Jong en had en verliet de kamer.

28-07-2012, 01:21
UP!
gaaa verder, heerlijk verhaal!

06-06-2014, 21:14
Ik weet dat deze verhaal een paar jaartjes geleden is maar als je nog schrijft wil k vragen om door te geen vind het een leuk verhaal xx