Bekijk volle/desktop versie : Superleuke vacature in Marokko (op de Nederlandse Ambassade)

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

17-07-2012, 21:55

Citaat door Nemesis030:
Ja dus? Dan is 1500 een goed bedrag om mee te beginnen. Je bent de ambassadeur niet. Dit gaat gewoon via de salarisschaal van NL. Er zijn soms ook functies bij ambassades die wel lokaal gaan en dan krijg je zelfs lokaal salaris.Dus 1500 is redelijk, netto.
ja dus moet je het vergelijken met wat de mensen hier verdienen en niet daar

17-07-2012, 21:58

Citaat door faraha:
ja dus moet je het vergelijken met wat de mensen hier verdienen en niet daar
Het gaat op basis van de schalen hier dus. En van dat bedrag kun je heel goed leven dus dan snap ik het probleem niet. Je groeit vast door.. 1500 euro is in NL ook een normaal salaris hoor, netto, dat betekent bruto 1800 a 1900? En er staat ook afhankelijk van de gezinssituatie..dus stel je gaat met kids enz is het vast meer. Ik snap je wel maar dit is wel een goede deal voor in Marokko, ook al is het de Nederlandse ambassade.

Er is nu ook een vacature in de Nederlandse ambassade in Cairo. Ik had gereageerd en bleek het een lokale functie te zijn met lokaal salaris, vanaf 900 euro. Dus ja dan is dit heel redelijk

17-07-2012, 22:05
Klinkt goed, ik heb alleen hier al een goede start gemaakt qua baan/salaris anders had ik zeker gereageerd.

17-07-2012, 22:06

Citaat door Nemesis030:
Het gaat op basis van de schalen hier dus. En van dat bedrag kun je heel goed leven dus dan snap ik het probleem niet. Je groeit vast door.. 1500 euro is in NL ook een normaal salaris hoor, netto, dat betekent bruto 1800 a 1900? En er staat ook afhankelijk van de gezinssituatie..dus stel je gaat met kids enz is het vast meer. Ik snap je wel maar dit is wel een goede deal voor in Marokko, ook al is het de Nederlandse ambassade.

Er is nu ook een vacature in de Nederlandse ambassade in Cairo. Ik had gereageerd en bleek het een lokale functie te zijn met lokaal salaris, vanaf 900 euro. Dus ja dan is dit heel redelijk
nou als je geen huisvesting hebt en ook nog huur moet betalen e.d. dan wordt het al een stuk minder
tuurlijk kun je daar van 1500 netto per maand prima leven, maar blijf het aan de magere kant vinden vwb primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden

anyways doe wel stoer met wat ik er van vind, maar ben niet eens van plan te reageren dus never mind wat ik er van vind

hoop wel dat iemand die er wel op gaat reageren en aangenomen wordt een leuke tijd tegemoet gaat en lekker veel ervaring opdoet en kan opklimmen (ja zo zijn we dan ook wel weer)

ok dat van Cairo is echt weinig, dan valt deze nog wel mee (in vergelijking dan)

17-07-2012, 22:20

ik vind de salaris wel ERG LAAG!!!

17-07-2012, 22:22

Citaat door faraha:
echt he !

maar voor iemand die al huisvesting daar in de buurt heeft en nog aan het begin van zijn of haar carriere staat is het een prima opstapje en kun je goed rondkomen van dat salaris
beetje goed netwerken en je hebt zo je volgende baan binnen met betere voorwaarden
heel veel betere banen dan dit ga je niet echt krijgen in Marokko. tenzij je als zelfstandig ondernemer aan de slag gaat, dan wel.

17-07-2012, 22:23
Overigens is dit denk ik wel een zelfde soort geval als in Cairo...

je moet hierbij ook zelf je huisvesting en alles regelen, je eigen vervoer. Dan is het toch een soort lokale vacature. Je word namelijk niet vanuit NL uitgezonden met alles derop en deraan...dus 1500 is wel goed hoor

17-07-2012, 22:24
Je moet het Frans wel beheersen. Wie van ons doet dat?

17-07-2012, 22:26

Citaat door Nemesis030:

Dit is helaas niet waar. Het salaris is juist volgens Marokkaanse normen, NIET volgens een Nederlandse salarisschaal. Je bent een LOKALE medewerker, en niet zoals de andere Nederlanders die er werken en uitgezonden zijn door Buza. Deze functie valt in de hoogst mogelijke schaal die er mogelijk is op de Ambassade, dat is schaal 8. Er zijn geen hogere schalen. Ze zult in de schaal zelf nog wel iets omhoog kunnen, maar je kunt geen schaal hoger. Dit is voor Marokkaanse begrippen een riant salaris, je verdient nergens anders in loondienst meer.

17-07-2012, 22:31

Citaat door JesM:
heel veel betere banen dan dit ga je niet echt krijgen in Marokko. tenzij je als zelfstandig ondernemer aan de slag gaat, dan wel.
waarom niet ? als je goed kan netwerken en een commerciele inslag hebt moet het wel lukken bij een internationaal bedrijf oid
maar netwerken is dan ook letterlijk, walloe zonder de juiste mensen op de juiste plekken daar

17-07-2012, 22:34

Citaat door faraha:
waarom niet ? als je goed kan netwerken en een commerciele inslag hebt moet het wel lukken bij een internationaal bedrijf oid
maar netwerken is dan ook letterlijk, walloe zonder de juiste mensen op de juiste plekken daar
nee, ook bij een internationaal bedrijf verdien je zeker niet meer. Alleen als je voor dat bedrijf in Nederland werkt en uitgezonden wordt naar bijvoorbeeld Marokko, ja dan verdien je veel. Maar als lokale medewerker bij een internationaal bedrijf werken, nee, dan verdien je minder.

17-07-2012, 22:38
Wat een gemiep om het salaris. Het is voor marokkaanse maatstaven meer dan riant, hoef ik niemand te vertellen. Heb het net mn man laten lezen, maar die neemt me niet serieus. Is Frans een harde eis? Ik beheers het niet super. Heb hem ook maar aan iemand doorgestuurd.

17-07-2012, 22:43

Citaat door JesM:
Dit is helaas niet waar. Het salaris is juist volgens Marokkaanse normen, NIET volgens een Nederlandse salarisschaal. Je bent een LOKALE medewerker, en niet zoals de andere Nederlanders die er werken en uitgezonden zijn door Buza. Deze functie valt in de hoogst mogelijke schaal die er mogelijk is op de Ambassade, dat is schaal 8. Er zijn geen hogere schalen. Ze zult in de schaal zelf nog wel iets omhoog kunnen, maar je kunt geen schaal hoger. Dit is voor Marokkaanse begrippen een riant salaris, je verdient nergens anders in loondienst meer.
wat bedoel je hiermee ?

17-07-2012, 22:43

Citaat door juno:
Wat een gemiep om het salaris. Het is voor marokkaanse maatstaven meer dan riant, hoef ik niemand te vertellen. Heb het net mn man laten lezen, maar die neemt me niet serieus. Is Frans een harde eis? Ik beheers het niet super. Heb hem ook maar aan iemand doorgestuurd.
Ja, Frans moet zeer goed zijn, het is de voertaal op de Ambassade en daarbuiten...

17-07-2012, 22:44

Citaat door faraha:
wat bedoel je hiermee ?
Eh, zoals het er staat. Je zult geen baan in loondienst vinden in Marokko waar je meer verdientdan 22.000 dirham bruto.

Pagina's : 1 2 [3] 4 5