Bekijk volle/desktop versie : Dit is liefde

25-03-2002, 16:26
Dit is liefde: opwieken naar de hemel,
elk moment een honderdtal sluiers stukrijten.
Eerst maak je je los van het zelf,
je eerste stap zet je zonder voeten -
deze wereld negeren en alleen zien wat U ziet.
Ik zei: `Gelukgewenst, mijn hart
dat je de kring van minnaars hebt betreden,
dat je verder kijkt dan het oog,
dat je het hartenlaantje inrent.'
Waar komt deze adem vandaan, mijn hart?
Waar komt dit bonzen vandaan, mijn hart?
Vogel, spreek de taal der vogels,
ik begrijp de geheime betekenis.
Het hart zei: `Ik was in de fabriek
waar het huis van water en klei stond te bakken.
Ik vloog bij de werkplaats vandaan
toen die in het leven werd geroepen.
Toen ik geen weerstand meer kon bieden,
sleepten ze me mee.
Wat moet ik daarover zeggen?

29-03-2002, 19:24

liefde, liefde doet pijn.

29-03-2002, 22:07
Liefde is het mooiste wat je maar kan krijgen rizlane............

29-03-2002, 22:22
een one-night stand? yek a leila??

29-03-2002, 22:43

Geloven jullie erin? Ik namelijk niet.
Het is zo dat je iemand als "de ware" ziet, pas zegt dat hij/zij "de ware" is nadat je hem ontmoet hebt. "De ware" is iemand pas als hij/zij voldoet aan jouw plaatje en eisen. Wat voor de een "de ware" is kan voor een ander een nietsnut zijn... Dus wat en wie is die "ware" eigenlijk?

Ik persoonlijk vind dit een moeilijk onderwerp. Misschien pas ik hier mijn eigen ervaringen bij toe waardoor ik zo mijn eigen persoonlijke mening heb gecrieerd. Velen van jullie zullen het ongetwijfeld oneens zijn met mijn stelling en gedachtengang...

Maar mensen, zolang niemand mij het tegendeel bewijst blijf ik bij mijn standpunt. SIMPEL... Ik kan hier echt dagenlang over discussieren maar dan moet ik een tegenstander hebben...

Elmoehim, voor degenen die erin geloven en ernaar smachten: ik wens jullie het allerbeste en het allermooiste toe!

Liefs,
Zonnetje

29-03-2002, 22:47
jammer dat je er niet in gelooft, waarschijnlijk dat je het nog niet hebt meegemaakt, maar geloof me, liefde is het mooiste wat er is!

29-03-2002, 22:55
Ik geloof je maar al te graag, en meemaken.... pfffff.... Laat me daar maar niks over zeggen. Het is juist hetgeen wat ik zie, hoor, voel en meemaak dat mij dit beeld, idee, gevoel en mening heeft gevormd.

Ik geloof je als je zegt dat het iets moois is wat je overkomen moet. Ik moet helaas zeggen dat ik er niet heilig in geloof... Want als ik 10 mensen vraag wat liefde betekent zal ik ongetwijfeld 10 verschillende antwoorden krijgen... Dat alleen omdat ieder daar zijn eigen verwoordingen voor heeft. Het is ook zo dat ieder daar anders tegenover staat. Maar goed.. Laat ik maar stoppen met moeilijk doen... Strax volgen jullie me niet meer...

Liefs,
Zonnetje

29-03-2002, 22:58
zonnetje...je hebt gelijk...

wat voor de ene liefde is, stelt voor de ander niks voor. maar ik denk dat dat juist het mooie is aan liefde. liefde is niet één begrip, liefde heeft voor iedereen een ander gezicht. maar als jij iets voelt wat jij ervaart als liefde, dan kun je zeggen dat dat liefde is.

29-03-2002, 23:15
Same here! Je bent de eerste die een beetje snapt wat ik probeer te zeggen... Vaak begrijpen mensen me niet zo goed als ik wat probeer duidelijk te maken...

Maar eehm... Wat heb ik hieraan toe te voegen? Zoals jij zegt, liefde heeft voor ieder een ander gezicht. Vanzelfsprekend.... Daarom ook dat vooorbeeld van 10 mensen en 10 antwoorden

Ik weet gewoon niet of ik nog zo een hart heb die ervoor open zal staan zoals ik dat een aantal jaar geleden deed...

Liefs,
Zonnetje

29-03-2002, 23:28
zonnetje, ik denk dat jij iets vervelends met de liefde hebt meegemaakt, klopt dat?

maar, ik kan je zeggen dat het wel bijna zeker is dat vroeg of laat je hart er weer open voor staat. liefde is aangeboren en NIEMAND kan dat wegnemen!!

wel is het zo dat na een vervelende ervaring je hart gaat afsluiten. maar op ieder een slot past een sleutel, anders had dat slot niet kunnen bestaan toch..? het kost alleen soms wel tijd om die sleutel te vinden...

29-03-2002, 23:35
Duhh duhhh duhhh... Dat is me bekend meissie...
Alleen is dat niet wat ik bedoel... (mocht je reactie op mij slaan).
Je hebt wel gelijk in dat stukje wat je geplaatst hebt hierboven...

Ik denk dat ik hier mijn vingers over moet thuishouden (typen). Ik zal dieper in gaan op bepaalde reacties waardoor ik jullie ga verwarren...

Liefs,
Zonnetje

29-03-2002, 23:38
het is moeilijk zonnetje...

maar ik denk niet dat je voor altijd gesloten wilt blijven toch?
ooit ga je de mensen weer vertrouwen, ooit zoek je niet meer overal wat achter...ooit...

het is iets wat je met jezelf moet uitvechten...mensen leren vertrouwen en niet denken dat alle mensen zijn zoals die ene die....

en hoe langer je daar mee wacht, hoe moeilijker het is het slot weer open te krijgen. het gaat roesten, je krijgt de sleutel niet soepel omgedraaid. en dan moet er iemand komen, die je wat olie brengt, waardoor het wordt versoepeld en langzaam, stapje voor stapje, de sleutel omdraait. en voor je het weet staat je deur weer wagenwijd open, bereid om mensen te ontvangen en te vertrouwen...

alles heeft tijd nodig...

30-03-2002, 07:31

salaam!!! allemaal!!!

wat ik al eerder las LIEFDE IS HET MOOISTE WAT ER IS!!!!
dat is waar maar liefde is ook heel vaak pijn lijden!!!!
het kan een tijdje goed gaan maar er komen ook zeker slechten tijden in voor en dat is wel jammer aan liefde!!!

echte liefde is elkaar gelukkig maken maar dan moet je eerst wel de juiste persoon voor vinden!!! en dat kan wel eens moeilijk worden!!!!

maar iedereen maakt het mee op zijn eigen manier!!!! de ene zegd lk geloof niet meer in de liefde!!! en de ander zegd weer van wel!!!

beslamma aleikum

30-03-2002, 10:05
ik weet dat liefde heel mooi kan zijn, totdat je hartje word gebroken.

03-06-2004, 23:07
liefde .. .liefde kan mooi zijn