Bekijk volle/desktop versie : Advies gevraagd!



13-07-2012, 13:57
Salaam ervaren dames..

mijn kleine is bijna 2,5 maand oud.. hij drinkt nu 150 cc melk om de 3 a 4 uur..zit er soms tussenin..

wil nu wel weten wanneer jullie zijn begonnen met het geven van pap?? en hoeveel schepjes je in zijn flesje doet..?

Ik wilde met 3 maanden alvast beginnen aangezien ze eraan moeten wennen..

graag jullie advies en ervaringen pleaseee..

groetjess

13-07-2012, 14:05


Heey lieverd Selaam.
Ik ben sinds gister begonnen met pap.
Hij drinkt 180 cc + 6 schepjes en 2 schepjes pap.
Ik gebruik dezelfde lepel als die van melk. Ik was wel bang voor z'n darmpjes maar elhamdoulilah
Hij had gewoon een lekker stinkende volle luier vanochtend

En mischien begin ik volgende week aan fruit.

13-07-2012, 14:14

Citaat door Bent_Magribia:
Heey lieverd Selaam.
Ik ben sinds gister begonnen met pap.
Hij drinkt 180 cc + 6 schepjes en 2 schepjes pap.
Ik gebruik dezelfde lepel als die van melk. Ik was wel bang voor z'n darmpjes maar elhamdoulilah
Hij had gewoon een lekker stinkende volle luier vanochtend

En mischien begin ik volgende week aan fruit.
salaam meid..shokran voor je reactie.. je bent dus ook eerder dan 4maanden begonnen? hihii..

ik ga binnenkort ook maar pap uitproberen haha heb het idee dat ie soms behoefte heeft aan meer melk dus dan ga ik over op iets meer melk met pap.. hij heeft alhmd helemaal geen darmkrampjes gehad dus hoop niet dat het dan begint..

wanneer geef je m pap? savonds voor het slapen gaan schijnt toch goed te zijn aangezien ze dan langer doorslpen..

13-07-2012, 14:22

Citaat door Meiskee12:
salaam meid..shokran voor je reactie.. je bent dus ook eerder dan 4maanden begonnen? hihii..

ik ga binnenkort ook maar pap uitproberen haha heb het idee dat ie soms behoefte heeft aan meer melk dus dan ga ik over op iets meer melk met pap.. hij heeft alhmd helemaal geen darmkrampjes gehad dus hoop niet dat het dan begint..

wanneer geef je m pap? savonds voor het slapen gaan schijnt toch goed te zijn aangezien ze dan langer doorslpen..
Ja klopt ik merkte gewoon dat hij behoefte heeft aan meer...

En wat betreft darmkrampjes, mijn ventje heeft er ook nooit last van gehad.
Maar toch was het wel gokken. Aangezien pap toch wat anders is dan alleen melk.
Maar ik ga denk ik vanavond 3 schepjes pap doen.

Ja ik geef hem in de avond.

Wanneer wil je ongv gaan beginnen met fruit?

13-07-2012, 14:25


Ps mijn ventje moet vanaf vandaag meskin over naar speciale voeding.
Hij geeft teveel over en hij heeft droge en schrale plekken.
Zelfs 4 uur na zijn voeding geeft hij nog melk over.

Dus nu moeten we Nutramigen gaan geven.
Ik hoop dat het help inschaAllah

13-07-2012, 14:36

Citaat door Bent_Magribia:
Ps mijn ventje moet vanaf vandaag meskin over naar speciale voeding.
Hij geeft teveel over en hij heeft droge en schrale plekken.
Zelfs 4 uur na zijn voeding geeft hij nog melk over.

Dus nu moeten we Nutramigen gaan geven.
Ik hoop dat het help inschaAllah
de mijne geeft ook best veel over helaas.. het ene moment iets meer dan het ander.. hij groeit wel goed waardoor ze op consultatiebureau zeiden dat andere voeding misschien niet nodig is.. maar omdat ik het zelf verveld vind adviseerde ze me nutrilon te gebruiken die speciaal is voor spugende babys..en dan per voeding te mixen met de normale nutrilon..ik heb dit overigens nog niet gedaan hoor..wil het even de tijd geven en even aankijken hoe het loopt..

fruithapje ga ik denk ik gwn met 4 maanden mee beginnen..wil echt eerst alleen pap proberen, anders word het allemaal te veel en moet ie aan alles tegelijk wennen haha is zielig..

hoeveel weegt jouw kleine? en hoeveel komt ie ongeveer per maand aan?

13-07-2012, 19:43
Mijn baby is 6 weken en ze drinkt om de 3 uur 90 cc met 3 schepjes melk. Is dat goed?

13-07-2012, 23:05
U
Citaat door Meiskee12:
de mijne geeft ook best veel over helaas.. het ene moment iets meer dan het ander.. hij groeit wel goed waardoor ze op consultatiebureau zeiden dat andere voeding misschien niet nodig is.. maar omdat ik het zelf verveld vind adviseerde ze me nutrilon te gebruiken die speciaal is voor spugende babys..en dan per voeding te mixen met de normale nutrilon..ik heb dit overigens nog niet gedaan hoor..wil het even de tijd geven en even aankijken hoe het loopt..

fruithapje ga ik denk ik gwn met 4 maanden mee beginnen..wil echt eerst alleen pap proberen, anders word het allemaal te veel en moet ie aan alles tegelijk wennen haha is zielig..

hoeveel weegt jouw kleine? en hoeveel komt ie ongeveer per maand aan?
Ja dat heeft de cb mij ook vertelt.
Maar zowel mijn man en ik waren niet gerust. Dus vandaag even de ha gebeld en die zei gelijk dat hij Nutramigen moet drinken.
En maandag hebben we een afspraak om te zien of het verschil maakt.
Hij heeft nu 2 flesjes gedronken met Nutramigen maar meskin hij krijgt het met moeite binnen.
Het stinkt niet normaal!!!
Maar Gair inschaAllah zien we snel verandering.

Mijn ventje weegt nu 6100 gram en hij komt gemiddeld per maand tussen de 750 en 1000 gram aan.

En jou kleintje?

14-07-2012, 00:25
heey dames mijn zoontje is 2 maanden en 3 weekjes hij krijgt 120 cc nutrilon H.A en omdat ie altijd zijn hele flesje spuugde krijgt hij er een lepeltje Nutriton bij echt dames een uitvinding.. dan kan je zijn gewone voeding behouden en doe je er gewoon een lepeltje nutriton bij dat lijkt op pap en de melk verdikt zodat baby's het niet makkelijk kunnen overgeven... voor mij ging er echt een wereld open...

14-07-2012, 11:18
Geeft een fijn gevoel als ouder zijnde dat ze hun eten binnen houden.
Mijn ventje vindt de Nutramigen echt vies. Maar met doorzetten heeft hij al 4 flessen op.!!
Het stinkt niet normaal. Maar inschaAllah zal dit hem helpen