Bekijk volle/desktop versie : Drone-piloten krijgen mogelijk medaille voor moed



Pagina's : [1] 2

12-07-2012, 19:14
[Dronepiloten zitten niet in het toestel maar besturen op kilometers afstand van het slagveld]

The Pentagon is considering awarding a Distinguished Warfare Medal to drone pilots who work on military bases often far removed from the battlefield. . . .

[Army Institute of Heraldry chief Charles] Mugno said most combat decorations require “boots on the ground” in a combat zone, but he noted that “emerging technologies” such as drones and cyber combat missions are now handled by troops far removed from combat.

The Pentagon has not formally endorsed the medal, but Mugno’s institute has completed six alternate designs for commission approval. . . .

The proposed medal would rank between the Distinguished Flying Cross and the Soldier’s Medal for exceptional conduct outside a combat zone.

http://www.salon.com/2012/07/10/bravery_and_drone_pilots/


[video=youtube_share;mPFO-eufp1Y]http://youtu.be/mPFO-eufp1Y[/video]

12-07-2012, 19:27


Geen medaille voor moed. Een medaille voor bijzondere verrichtingen.

12-07-2012, 19:31
Medaille voor lafheid zou beter staan. Menselijke doelen worden "insecten" genoemd. De drempel om te moorden te plegen is nog nooit zo laag geweest.

12-07-2012, 19:47
Verschrikkelijk, ik word er misselijk van.

12-07-2012, 19:49



Citaat door misterXXX:
Verschrikkelijk, ik word er misselijk van.
Moderne oorlogsvoering.

12-07-2012, 19:54

Citaat door Caja:
walgelijk
Waarom? Zo voert men tegenwoordig oorlog en het gaat niet om moed.

12-07-2012, 19:57
Als er een oorlog is (hoe erg dat ook is), is het toch beter om te proberen met drones de leiders en commandanten uit te schakelen, dan complete steden te vernietigen om hetzelfde doel te bereiken?

12-07-2012, 20:00

Citaat door Globi:
Waarom? Zo voert men tegenwoordig oorlog en het gaat niet om moed.
ik vind dat je zoiets stil moet houden.
oorlog voeren is verschrikkelijk want er komen zoveel onschuldigen om het leven en amerikanen gaan er respectloos mee om. het is voor hun net een 'spelletje'

ik hou hier over op want ik word hier pissig om!

12-07-2012, 20:02

Citaat door Noorderlicht:
Als er een oorlog is (hoe erg dat ook is), is het toch beter om te proberen met drones de leiders en commandanten uit te schakelen, dan complete steden te vernietigen om hetzelfde doel te bereiken?
ik heb niet het hele filmpje gezien. ik laat het discussieren aan jullie over

12-07-2012, 20:02

Citaat door Caja:
ik vind dat je zoiets stil moet houden.
oorlog voeren is verschrikkelijk want er komen zoveel onschuldigen om het leven en amerikanen gaan er respectloos mee om. het is voor hun net een 'spelletje'

ik hou hier over op want ik word hier pissig om!
Dus stil houden maakt het minder erg? Dit is gewoon op moderne manier oorlog voeren. Het manschappen inzetten zal steeds minder worden. Logisch. In oorlog komen onschuldigen om. Dat is ook oorlog.

12-07-2012, 20:03

Citaat door Caja:
ik heb niet het hele filmpje gezien. ik laat het discussieren aan jullie over
Doe niet zo dramatisch. Dit gebeurt al jaren.

12-07-2012, 20:03

Citaat door Caja:
ik heb niet het hele filmpje gezien. ik laat het discussieren aan jullie over
Doe niet zo dramatisch. Dit gebeurt al jaren.

12-07-2012, 20:04



Citaat door Globi:
Doe niet zo dramatisch. Dit gebeurt al jaren.

12-07-2012, 20:06

Citaat door Noorderlicht:
Als er een oorlog is (hoe erg dat ook is), is het toch beter om te proberen met drones de leiders en commandanten uit te schakelen, dan complete steden te vernietigen om hetzelfde doel te bereiken?
Dat gebeurt dus want er komen ook nog steeds onschuldigen om. Militairen zien het als een oorlogsspel en beseffen niet dat je met een druk op de knop daadwerkelijk mensen vermoordt.

De drempel is enorm verlaagd met drones.

12-07-2012, 20:08

Citaat door Moker__Oujdi:
Dat gebeurt dus niet. Militairen zien het als een oorlogsspel en beseffen niet dat je met een druk op de knop daadwerkelijk mensen vermoordt.

De drempel is enorm verlaagd met drones.
Natuurlijk hebben die mensen dat wel door.

Pagina's : [1] 2