Bekijk volle/desktop versie : pizza...

Pagina's : [1] 2

18-01-2003, 15:06
hallo, allemaal
ik heb een vraagje over zelfgemaakte pizza...
ik heb dat eens bij iemand gegeten en dat was echt lekker.. vooral dat deeg; heel anders dan in de winkel.....
heeft misschien iemand zo'n zelf-recept??
alvast hartelijk bedankt!!!!!
beslama, sanae xxx

19-01-2003, 16:38

Citaat:
Origineel gepost door sanae84
niemand?
mijn moeder maakt het altijd, ik vraag haar wel wat het recept is...

19-01-2003, 16:45

Citaat:
Origineel gepost door wafa_armani
mijn moeder maakt het altijd, ik vraag haar wel wat het recept is...

ooh dankje schat... is het lekker? nou ik hoop het wel; want die pizza die ik had gegeten was echt zooo lekker, maar ik kan nergens zo'n recept vinden...
bedankt vast, meid doei sanae xxx

19-01-2003, 17:01

Citaat:
ooh dankje schat... is het lekker? nou ik hoop het wel; want die pizza die ik had gegeten was echt zooo lekker, maar ik kan nergens zo'n recept vinden...
bedankt vast, meid doei sanae xxx
ik vind em heerlijk, alleen mijn ouders zijn nu niet thuis, dus ik kan het pas later op de avond aan mijn moeder vragen ...maar beter laat dan nooit..

22-01-2003, 20:34

oo dankje pricilla, dat is inderdaad een goede tip! ga ik zaterdag wel ff proberen... doe je er alleen gehakt en wat voor groenten op?

23-01-2003, 20:22
dank je wel, meid!

26-01-2003, 15:40
PIZZAAAAAAAAAA

oke deeg:

1 ei
1 kilo meel
gist
zout
1 kleine glas melk
en water om mee te kneden

wat je boven op de pizza doet ...wat jij wilt

tomatensaus, champions, vlees, paprika, pizza kruiden, zout, suiker, olijfolie, prei, halve ui, etc

26-01-2003, 15:41
ps het deeg moet je goed laten rijzen...maar k dr vanuit dat je wel weet hoe t ong moet

28-01-2003, 21:26
dank je goudengidsje!
ik ga het proberen!

29-01-2003, 16:32

Citaat:
hallo, allemaal
ik heb een vraagje over zelfgemaakte pizza...
ik heb dat eens bij iemand gegeten en dat was echt lekker.. vooral dat deeg; heel anders dan in de winkel.....
heeft misschien iemand zo'n zelf-recept??
alvast hartelijk bedankt!!!!!
beslama, sanae xxx
IK MAAK VAAK PIZZA THUIS, ERG LEKKER JE KRIJGT STRAKS VAN MIJ HET RECEPT. IK BEN NU EVEN AAN HET KOKEN, MIJN MAN KOMT ZO THUIS NAMELIJK

29-01-2003, 20:28

Citaat:
Origineel gepost door faissal11
IK MAAK VAAK PIZZA THUIS, ERG LEKKER JE KRIJGT STRAKS VAN MIJ HET RECEPT. IK BEN NU EVEN AAN HET KOKEN, MIJN MAN KOMT ZO THUIS NAMELIJK
ooh ook jij dank je vast!

04-02-2003, 21:42

Citaat:
Origineel gepost door GoudenGids
PIZZAAAAAAAAAA

oke deeg:

1 ei
1 kilo meel
gist
zout
1 kleine glas melk
en water om mee te kneden

wat je boven op de pizza doet ...wat jij wilt

tomatensaus, champions, vlees, paprika, pizza kruiden, zout, suiker, olijfolie, prei, halve ui, etc
MIJN MOEDER MAAKT HET IETS ANDERS , MAAR OOK ERG LEKKER

1 EI
1KILO MEEL
GIST
ZOUT
1 ZAKJE BAKPOEDER
EN DAN WARM JE MELK OP OM MEE TE KNEDEN

HET IS BIJNA HETZELFDE !!!!!

07-02-2003, 19:53

dankje wel lekker hoor ik ga het nu eindelijk eens proberen jullie horen het wel!
beslamma xxxxx

09-02-2003, 22:50
Slm

Ik maak de deeg nog anders, misschien vind je het ook lekker.

deeg (voor 2 pizza's)
600 gram bloem
3 grote eetlepels boter
1 zakje gist (je kent da wel zoals een zakje vanillesuiker)
1 theelepel zout
water naar gelang het deeg, niet teveel want wordt het te plakkerig anders doe je nog wat bloem bij.
Eerst de bloem samen mengen met het gist en zout. Dan doe je de boter bij; meng het goed (het deeg is nog korrelig) doe dan de water bij.
Laat het 1 uurtje rijzen.

07-04-2003, 17:07
Hier een aparte recept voor pizza!!

Pizza voor 4 personen

Benodigdheden

anderhalf kop zelfrijzend bakmeel
30 g boter
1,25 dl melk
1/2 portie pizzasaus (1 portie is: 1 eetlepel olijfolie, 1 middelgrote gesnipperde ui, 2 geperste teentjes knoflook, 425 g geprakte tomaten uit blik, 1 theelepel basilicum, 1 theelepel oregano, 1 theelepel suiker, zout en peper...dit alles goed bakken en doorkoken)

1/2 kop geraspte mozzarella (of een andere kaassoort)
150 g gebakte kipfilet in blokjes
225 g ananasschijven

Bereidingswijze

Oven voorverwarmen op 210 graden Celsius. Pizzavorm (30 cm) invetten met olie. Zelfrijzend bakmeel en boter kneden totdat het een kruimelig mengsel is. Melk toevoegen en roeren tot er een samenhangend mengsel ontstaat. Deeg op een met bloem bestoven werkvlak leggen en 1 minuut kneden tot het soepel is. Uitrollen tot een ronde lap van 30 cm. Pizzavorm ermee bekleden en uiteinden naar binnen vouwen om een rand te vormen.
De bodem met pizzasaus bestrijken en 1 kop mozzarella erover strooien. Ananas in stukjes snijden en samen met de blokjes kipfilet over de mozzarella op de pizza verdelen. Bedekken met de rest van de kaas.
In 25 minuten goudbruin bakken.

Pagina's : [1] 2