Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er ervaring om te bevallen op ene baarkruk of wat vinden jullie ervan?



10-07-2012, 15:43
Salaamou 3aleikoum,

Ik ben nu een beetje opzoek na beste houding om te bevallen en de baarkruk spreekt me heel erg aan welke zusters/moeders hebben hier ervaring mee.Of wat vinden jullie ervan doen of niet.

Een kleine stuk over baarkruk zodat jullie een beeld krijgen als je niet weet wat een baarkruk is:

Pershouding: De baarkruk

Ook de baarkruk is een populaire houding. Het voordeel van deze houding is dat de zwaartekracht je meehelpt het kindje naar beneden te krijgen, hierdoor kan het persen wat sneller gaan dan in een liggende houding. Wanneer je start met persen zal de verloskundige op een krukje naast je gaan zitten om je te ondersteunen bij het persen. Je partner kan achter je op een stoel gaan zitten om jou optimaal te kunnen steunen. In een weeënpauze kan je tegen je partner achterover leunen. Tijdens het persen kun je in een spiegeltje meekijken als je dat wilt, waardoor je je kindje geboren ziet worden. Wanneer het kindje er bijna is zal de verloskundige voor je op de grond gaan zitten en zo jouw kindje aanpakken. Als je wilt kan je je kindje van haar aanpakken. Er ligt altijd een kussen onder je wanneer je op de baarkruk bevalt. De verloskundige kan je kindje daar ook op leggen, zodat je je kindje goed kunt bekijken. Alle verloskundigen hebben een baarkruk bij zich. Wanneer je er voor je bevalling niet aan hebt gedacht om aan je verloskundige door te geven dat je op de baarkruk wilt is dit dus geen probleem.

10-07-2012, 15:52


ik denk hier ook aan, dus ben ook benieuwd naar de dames die ervaring hebben met op deze manier bevallen

10-07-2012, 15:55
Ja hahah even afwachten.Waarom ben jij er aan over aan het na denken wat spreekt je aan

10-07-2012, 16:16
wel meer kans op uitscheuren heb ik gehoord omdat je dan neigt te persen van achter

10-07-2012, 16:21


Nou ik las dus door de zwartekracht dat je juist minder kans hebt in uitscheuren en dat best vele vrouwen niet uitscheuren.Walahou a3lem

10-07-2012, 16:30
Nou meiden, ik heb m'n eerste bevalling achter de rug, alhmdl.
K had geen idee van de baarkruk, maar zo ben ik wel bevallen. Want liggen of staan is echt niet te doen.
En t is precies gegaan zoals hierboven staat. Man zat achter mij, was zo fijn om tegen hem aan te leunen en hoe hij mij opving!
En verloskundige voor me, dat was ook fijn. Af en toe was het knijpen in haar schouders. Maar goed.

Ik heb verder geen andere ervaringen dus kan het niet vergelijken. Maar ik weet wel, een volgende keer ook zo inschallah!
En trouwens, ben niet uitgescheurd, en ben ook niet gehecht alhmdl. Maar ik heb dan ook goed geluisterd naar de vk, dat kreeg ik mee van iedereen!

Succes dames!

10-07-2012, 20:34
een tip om uitscheuren zo min mogelijk te hebben, lang van te voren beginnen met daaronder in te smeren met tarwekiemolie, wordt de huid soepel van omdat het vol zit met vitamine E

waqfa sahla dames

11-07-2012, 08:57
Ik wil een bad bevalling doen. Iemand daarmee ervaring?

11-07-2012, 19:19

Citaat door miss_recht:
Nou meiden, ik heb m'n eerste bevalling achter de rug, alhmdl.
K had geen idee van de baarkruk, maar zo ben ik wel bevallen. Want liggen of staan is echt niet te doen.
En t is precies gegaan zoals hierboven staat. Man zat achter mij, was zo fijn om tegen hem aan te leunen en hoe hij mij opving!
En verloskundige voor me, dat was ook fijn. Af en toe was het knijpen in haar schouders. Maar goed.

Ik heb verder geen andere ervaringen dus kan het niet vergelijken. Maar ik weet wel, een volgende keer ook zo inschallah!
En trouwens, ben niet uitgescheurd, en ben ook niet gehecht alhmdl. Maar ik heb dan ook goed geluisterd naar de vk, dat kreeg ik mee van iedereen!

Succes dames!
Masha-allah allahouma bareek.Inshallah gaat alles goed met jou en de kleintje. Wat waren de punten wara je goed na geluisterd hebt om niet in te scheuren kan je voorbeelden geven.Barakallahou feeky

11-07-2012, 21:58

Citaat door taourirtia:
Masha-allah allahouma bareek.Inshallah gaat alles goed met jou en de kleintje. Wat waren de punten wara je goed na geluisterd hebt om niet in te scheuren kan je voorbeelden geven.Barakallahou feeky
Allahiebarfiek! Soekran meid!
Alles gaat goed alhmdl.
Alles wat ze zei heb ik opgevolgd. Vooral op het laatst bij het persen wanneer de kleine er bijna uitkomt, zal zij instructies geven en dat het belangrijk is om deze te volgen. Pers wanneer zij dat zegt, en wanneer zij zegt niet meer persen, dan ook dus niet meer persen!

Zoals ik al zei, k kreeg dit als tip mee om uitscheuren te voorkomen, en alhmdl is t ook niet gebeurd.
Ik zal je eerlijk zeggen, op dat moment dacht ik echt niet k moet goed luisteren. Ik had wel andere dingen aan m'n hoofd. Maar omdat ik zo bang was en onervaren vond ik het prettig naar haar te luisteren en ik heb gewoon super veel aan haar gehad.

Inschallah zal je alles als fijn ervaren! En zal alles goed gaan.

11-07-2012, 23:10
Inshallah.Goed om te horen dat alles goed gaat met jou en de kleine elhamdoulilah.Ja inderdaad ik hoor inderdaad van veel zusters dat wanneer het hoofdje eruit gaat komen dat je dan goed moet luisteren maar veel doen dat niet want het doet pijn en je wilt snel verlost raken en je hebt weeen die er oook nog eens zijn dus dan ga je gewoon persen en dan scheur je inderdaad door.Ik hoop echt dat het niet gebeurd. Ik moet nog wel ene paar weken nog ben nu pas 25 weken hahah dus heb nog lang om na te denken maar weinig die hiermee ervaring hebben jammer genoeg.

11-07-2012, 23:17
Ik ben van mijn eerste thuis bevallen maar zit er nu aan te denken om Incha 'ALLAH in het ziekenhuis te bevallen.
Hier ga ik als het bijna zover is over nadenken.

17-07-2012, 18:32


Ook ik zit te denken om gebruik te maken van een baarkruk.
Dit ook omdat ik het een prettigere houding vind dan liggend op bed.

Zijn er meiden met ervaring?