Bekijk volle/desktop versie : Zwanger en schildklierafwijking



10-07-2012, 11:56
Wie is er zwanger (geweest) en heeft een schildklierafwijking? Mijn eerste zwangerschap is geeindigd in een miskraam en ben nu weer zwanger alhamdolillah.

10-07-2012, 12:07


Ik ken iemand die dat heeft en ze heeft een goede zwangerschap achter de rug. Geen probleem mee hoor. Wel vermoeiend.

10-07-2012, 15:25
Salaam wa3alaikom meid, mabrouk met je zwangerschap & allah ikemel bel ghair incha' allah. Ik heb een traag werkende schildklier en had alhamdoulah geen problemen ondervonden tijdens de zwangerschap. Wel is het zo dat je dan onder controle bent bij de gynaecoloog en niet bij de verloskundige. Je tsh waardes moeten extra goed in de gaten worden gehouden daarom. Maak je niet te veel zorgen, incha' allah ya rab zal alles goed gaan.

10-07-2012, 15:36
Mabrouk met je zwangerschap meid !

Alhamdoulilah ! Allah i chafiek ....

10-07-2012, 16:00



Citaat door benverliefd:
Wie is er zwanger (geweest) en heeft een schildklierafwijking? Mijn eerste zwangerschap is geeindigd in een miskraam en ben nu weer zwanger alhamdolillah.
hoeveel wkn was je toen je een mk kreeg?

10-07-2012, 16:01
en heb je een snel werkende schildklier of juist niet?
Hoe zijn jouw TSH waarden? en t4?

10-07-2012, 16:03

Citaat door rimonki:
salaam,

ben nu 23 weken zwanger en heb deze week te horen gekregen dat ik een trage schildklier heb.
meteen doorverwezen naar n internist,heb medicijnen gekregen (thyrax)moet ze gedurende zwangerschap slikken,bloed geprikt en over 5weken weer langs bij de internist om de tsh waarde te kijken en krijg te horen of het chronisch is (dus mijn hele leven medicijnen slikken) of gwn tijdelijk.Maak me enorm zorgen om me babytje.

hoop dat alles goed komt met de wil van alla swt.


groetjes
wat waren jouw schildklierwaarden?
er wordt aangegeven dat het van invloed is op de ontwikkeling van het kind...

10-07-2012, 16:49
IS goed gegaan hamdoulilah. Kon bij vk blijven, wel een keer bij gyn geweest. Dosis thyrax werd af en toe verhoogd. Meteen na bevalling moest ik weer minderen.