Bekijk volle/desktop versie : Het Arabische Bruid.



09-07-2012, 01:08

Het Arabische Bruid .
Personages
Dalila 21 moeder karima vader zahir beste vriendin ikrame 18
2 zussen en 1 zusje : salima 27 ( niet getrouwd ) dounia (25) verloofd en khadiya 15 tiener .
Samir 25 moeder fatma vader jamal .
2 broertjes en 1 zusje : mohamed 16 badr 17 soumiya 14[/SIZE][/FONT]
[FONT=Georgia][SIZE=3]
Stukje inhoud :
Dalila werd op een dag hand gevraagd door een jongen waar ze jaren verliefd op was , ze dacht dat hij haar niet zag staan of nou ja hij probeerde vaak om met haar te flirten maar dalila dacht dat het gewoon niet serieus was verder waren ze hele goeie vrienden sinds ze elkaar hebben ontmoet 1e ROC Amsterdam , ze was in die tijd zo zeker dat hij haar niks vond en zag haar alleen als een goeie vriendin maar schijnbedrieg haar droomprins is naar haar toegekomen en uit z’n gevoelens gekomen , ze kon haar oren niet geloven was dit nou een droom ? , hierbij vroeg hij haar gelijk of ze met hem wouden trouwen , ze schreeuwde van geluk ja en liet een traan vallen , ze kon niet wachten tot haar ouders ervan weten en de hele buurt , vrienden en familie , hij zou mijn man worden , de man waar ik al jaren goed mee kon vinden en stiekem een oogje op hem had mijn Samir .

09-07-2012, 01:11


Het Verhaal ‘ het Arabische bruid ‘ .
Salam , ik ben Dalila een Arabische meisje en ben 21 jaar , ik zit nog op school samen met mijn beste vriendin Ikrame (18) wij willen heel graag leraressen worden ,nog 2 jaartjes en ik ben klaar met me opleiding dan zal ik les geven voor de klas , toen ik nog klein was kon ik nog goed herinneren dat ik een haat had aan leraressen ik kon ze niet weerstaan ze gaven me elke dag een heleboel huiswerk en moest altijd na hun saaie lessen luisteren ik noemden ze misgunners en nu wil ik zelf een lerares worden ? , had ik nooit van mezelf verwacht , ook in die tijd tijdens me opleiding was er ook een jongen in me klas hij stond altijd klaar voor mij hij was zo lief en aardig we waren bhel goeie vrienden maar had nooit verwacht dat er een dag was dat hij naar me kwam en mij ten huwelijk vroeg , op die dag veranderen er alles , me ouders stemde toe ze vonden het goed aangezien hij al een baan heeft en goed verdiend dus ook ons dochter kan onderhouden zoals het hoort in de islam en het allerbelangrijkste een goeie man zal zijn voor dalila , onze verlovingsfeest was succesvol afgehandeld , twee dagen later was het henna-dag :
[/FONT]
[FONT=Georgia][SIZE=3]‘ Dalila a benthi roepte haar moeder , ja wat is er mama ? ketlie wat is er zei salima (zus) vandaag is hennadag a benthi no3di we hebben veel te doen vandaag , dalila schrokte en was er ff niet bij bewust dat vandaag haar henna dag was en morgen haar bruiloft de mooiste dag van haar leven brak bijna aan , ik stond zo snel mogelijk op en ging me toilettasje pakken en nam een heerlijke douche , ga je douchen zei salima . ja dat zie je toch ? aangezien ik en mijn zus nooit kunnen opschieten praten we wel nooit tegen elkaar ze is 27 en was ooit verloofd geweest maar ging met een andere jongen naar bed en hadden seks , die jongen had het stiekem gefilmd en liet het videobandje via post naar haar verloofde sturen waardoor haar verloofde zo snel mogelijk hun verloving verbrak en mij ouders hadden ingelicht , het was 5 jaar geleden een grootte schande was het voor de familie vooral onze ouders ze hadden het niet van haar verwacht mijn vader Woude haar nooit meer zien en bedreigen haar als zij ooit hier terugkomt afgemaakt zal worden, sindsdien was zij 2 jaar spoorloos verdwenen tot op een dag ik me moeder huilend in haar kamer bevond , ik vroeg wat er aan de hand was ze zei dat ze mijn zus heel erg miste en wat ze had gedaan niet goed was maar spijt had dat ze tegen haar hadden gezegd dat ze hun haar nooit wouden zien het is en blijft mijn dochter zei mij moeder en ging als een huilend baby verder huilen ik kon haar vedriet niet aanzien totdat ik besloot om haar terug te vinden voor mijn moeder , wat de reactie van mij vader zal zijn wou ik er niet aan denken hij wilde haar nooit meer zien en daar bleef het ook bij , mijn moeder miste haar zo erg dat ik haar wel moest vinden tenslotte ze is ook me zus en al geef ik toe dat ze een slecht iemand is mis ik haar wel ze woonden samen met een vriendin in een huis die vriendin van haar was 2 x gescheiden omdat ze ook vreemd ging dus ik snap wel waarom ze zo goed konden opschieten allebei hetzelfde , soort zoekt soort ik heb haar met moeite naar me huis gebracht omdat ze nooit zal vergeten wat de woorden van ons ouders haar deden ‘ pijn ‘ maar wat zij deed was ook niet goed jou ouders deden je pijn met hun woorden maar zij deed haar verloofde pijn door vreemd te gaan met een andere jongen , ik onder de douch denkend naaral die jaren terug ……. Nee wat doe ik dit is mijn henna dag ik moet niet gaan denken aan problemen van mijn zus of van iemand anders dit is mijn dag en ik moet ervan genieten inplaats van zitten stressen wat jaren geleden was gebeurd , ik deed de kraan uit en liep met omgewikkeld doek uit de douche ik had me ondergoed , bh , en soort van nachtjapon vergeten wachtend tot de opmaakster komt met mijn jurk op mijn bruiloft komt er een echte neggafa snel liep ik naar me kamer en terug na de douche om me om te kleden , ff snel afdrogen onderbroek aan bh aan en nachtjapon aan kamde me haren heel goed heb gelovend lang zwart haar deed een beetje crème op me gezicht , tandengepoetst en hoppa klaar was ik er werd hard aan de deur geklopt me kleine zusje khadiya ‘ hee zus de opmaakster is er met je jurk en sieraden en schoenen ‘ is goed lieverd ik kom eraan ‘ jippie dacht ik eindelijk ze is t’er ik zou benieuwd zijn hoe ik er uit zal zien………., kom je nog ? jaa ik kom er al ! hahahaha khadiya altijd zo’n vluchtkindje alles moet snel zijn bij haar maar wel een schat van een kind zij is de enige bij ons huis die een hijab draagt zelfs mijn moeder draagt geen hjjab , ik wil ook inshallah een hoofddoek dragen alles op zijn tijd , ik kwam zo snel mogelijk uit de douche en ging naar me kamer waar de opmaakster op me zat te wachten het was een egyptische opmaakster ‘ asalam eilkum ‘ wa eiluk salam zei ik met een glimlach , dus jij bent de toekomstige bruidje ? ja haha morgen al ! oh echt waar ? nou inshallah krijg je een leuke bruiloft en wens ik je het allerbeste toe met je man in het leven inshallah ! inshallah shokran , geen dank schat ga maar zitten op een stoel dan kan ik alvast beginnen met het opmaken van jou gezicht , ja is goed zei ik en zat op me stoel ik hoorde de bel beneden afgaan wie zal het nou weer zijn? Ik hoorde dat me toekomstige schoonouders waren , trouwens me vader was ff naar zaal om te kijken of alles goed in orde was , wat wil je voor kleur lippen ? euhmm ….. lichtroze ,de opmaakster keek haar aan en zei ‘ weetje wat ik heb een betere idee ik laat je voorbeeldingen zien en kijken welke jij het mooiste vind ze pakte haar tas en had een boek met foto’s van vrouwen als voorbeeld hoe je eruit wilt zien op een henna dag ik koos voor zo’n foto met licht getint mekup ik hou niet van dat clown mekup vooral hoe die neggafa’s het doen GRUWELIJK ik zal het haar morgen ook aangeven dat ik het niet wil , dadelijk herkent mijn eigen toekomstige man niet wie ik ben door al die clown spul op mijn gezicht , wat is je naam vroeg de opmaakster aan haar , mijn naam is Dalila wat is jou naam ? wat een prachtig naam mashallah mijn naam is touriya , dankje jou naam is ook prachtig , haha geen dank bruidje ga maar rustig zitten en ik ga beginnen met het opmaken , is goed ik ben er klaar voor zei ik , [/SIZE" -->

09-07-2012, 01:11

09-07-2012, 01:12

09-07-2012, 01:12



09-07-2012, 01:13

20-07-2012, 16:02
Volgens mij ga je deze ook niet afmake :/

22-07-2012, 00:37
Ga je nog verder? x

15-08-2012, 14:00
Nieuwe fannetje meld zich.. Up!