Bekijk volle/desktop versie : Een nieuwbouw woning



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

07-07-2012, 16:56
Hee dames,
Mijn aaanstaande en ik hebben een nieuwbouw woning toegewezen gekregen
We zijn er erg blij mee, maar we horen steeds meer dat een nieuwbouw woning niet zo ideaal is als men denkt. Heb o.a. gehoord dat de muren kunnen scheuren ofzo en de muren vochtig zijn waardoor je meerdere keren moet verven!?

Wie heeft ook een nieuwbouw woning en kan mij hier meer over vertellen?

07-07-2012, 16:58


Elke nieuwbouwwoning is weer anders.

07-07-2012, 17:18
alles heeft wel een nadeel, een oudere huis heeft ook zo z'n mankementen. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat mensen een nieuwbouw woning tegen viel. Ik zelf heb ook in een nieuwbouw appartement gezeten en ik vond het heeeeerlijk, alles werkte perfect, alles was nieuw en eigenlijk alleen maar positief gevoel erover.

07-07-2012, 17:23
Hoi meid,

Wij hebben een woning van 2010 en zijn de eerste bewoners.
Het is echt super je moet blij zijn met een nieuwe woning.
In onze muren zitten ook scheuren dat is normaal bij nieuwbouw woningen.
Daar kan je niks aan doen dus wij moeten binnenkort al onze muren opnieuw doen.
Voor de rest is het een top woning lekker schoon en nieuw!

Wat willen jullie met de muren doen?

Liefs

07-07-2012, 17:26


Gefeliciteerd!

07-07-2012, 17:30

Citaat door peace2u:
alles heeft wel een nadeel, een oudere huis heeft ook zo z'n mankementen. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat mensen een nieuwbouw woning tegen viel. Ik zelf heb ook in een nieuwbouw appartement gezeten en ik vond het heeeeerlijk, alles werkte perfect, alles was nieuw en eigenlijk alleen maar positief gevoel erover.
Klinkt goed! Bedankt voor je reactie. Waar zijn jullie uiteindelijk verhuisd?

07-07-2012, 17:33

Citaat door z0uina:
Hoi meid,

Wij hebben een woning van 2010 en zijn de eerste bewoners.
Het is echt super je moet blij zijn met een nieuwe woning.
In onze muren zitten ook scheuren dat is normaal bij nieuwbouw woningen.
Daar kan je niks aan doen dus wij moeten binnenkort al onze muren opnieuw doen.
Voor de rest is het een top woning lekker schoon en nieuw!

Wat willen jullie met de muren doen?

Liefs
Hey meid,

Leuk om te horen! Die van ons wordt in mei 2013 opgeleverd, dus duurt nog even. Hebben ze bij jullie later opgeleverd dan gepland? Want wij kunnen nu ook de bruiloft gaan regelen, maar twijfelen een beetje over de maanden.
Hoe erg zijn de scheuren die je hebt? Zijn ze goed te zien?
Ik weet dus echt nog niet wat ik met de muren wil. Vind structuur op de muren wel erg mooi. Wat hebben jullie op de muren? En hebben jullie ook vloerverwarming?

07-07-2012, 17:33

Citaat door Xaviera:
Gefeliciteerd!
Thank you very much

07-07-2012, 17:41
Wij hadden ook in de zolder vochtvlekken omdat ze in de winter zijn gebouwd en wij er in maart in gingen. Toen hebben we een jaar gewacht met verven, dat hadden ze ons nl geadviseerd. Een nieuwbouwhuis is wel beter hoor vind ik zelf

07-07-2012, 17:42

Citaat door Bride2013:
Hey meid,

Leuk om te horen! Die van ons wordt in mei 2013 opgeleverd, dus duurt nog even. Hebben ze bij jullie later opgeleverd dan gepland? Want wij kunnen nu ook de bruiloft gaan regelen, maar twijfelen een beetje over de maanden.
Hoe erg zijn de scheuren die je hebt? Zijn ze goed te zien?
Ik weet dus echt nog niet wat ik met de muren wil. Vind structuur op de muren wel erg mooi. Wat hebben jullie op de muren? En hebben jullie ook vloerverwarming?
Insa allah, ja wij zouden de woning in maart 2010 krijgen maar dat werd dus sep 2010 en twee weken later was de bruiloft.
We hadden gelukkig al onze meubels en witgoed al besteld.
Maar mijn man heeft alles met veel haast moeten regelen echt erg was dat pff.

We hebben de scheuren alleen in de slaapkamers en douche ze zijn goed te zien ja! De stukadoor komt Insa allah alles in de ramadan doen we hebben er bewust mee gewacht omdat we bang waren voor meer scheuren
We hebben toen alles glad laten stucen en nu wil ik wat anders Insa allah.
Ja wij hebben vloerverwarming, jullie ook?

07-07-2012, 17:46

Citaat door misssNaoual:
Wij hadden ook in de zolder vochtvlekken omdat ze in de winter zijn gebouwd en wij er in maart in gingen. Toen hebben we een jaar gewacht met verven, dat hadden ze ons nl geadviseerd. Een nieuwbouwhuis is wel beter hoor vind ik zelf
Ohja oke, het is ook niet zo erg om een jaar te wachten voordat je het kunt verven, vooral niet omdat het bij jullie de zolder was. Wie zie dat nou..

07-07-2012, 17:48

Citaat door z0uina:
Insa allah, ja wij zouden de woning in maart 2010 krijgen maar dat werd dus sep 2010 en twee weken later was de bruiloft.
We hadden gelukkig al onze meubels en witgoed al besteld.
Maar mijn man heeft alles met veel haast moeten regelen echt erg was dat pff.

We hebben de scheuren alleen in de slaapkamers en douche ze zijn goed te zien ja! De stukadoor komt Insa allah alles in de ramadan doen we hebben er bewust mee gewacht omdat we bang waren voor meer scheuren
We hebben toen alles glad laten stucen en nu wil ik wat anders Insa allah.
Ja wij hebben vloerverwarming, jullie ook?
Oh my god wat erg! Dat is gewoon een half jaar later!? Hoe kwam dat? Omdat onze woning InshAllah in mei klaar is, wilden wij naar de ramadan (augustus) gaan trouwen, maar ik weet niet of dat erin zit.
Jammer dat het zo te zien, maar je kunt het gelukkig laten fixen. Wat wil je nu op de muren doen? Heb je ook ergens behang of is alles geverfd? Ja, wij hebben ook vloerverwarming. Hoe bevalt het je? En welke vloer heb je erop? Het schijnt dat niet alle vloeren geschikt zijn voor op een vloerverwarming..

07-07-2012, 18:06



Citaat door Bride2013:
Oh my god wat erg! Dat is gewoon een half jaar later!? Hoe kwam dat? Omdat onze woning InshAllah in mei klaar is, wilden wij naar de ramadan (augustus) gaan trouwen, maar ik weet niet of dat erin zit.
Jammer dat het zo te zien, maar je kunt het gelukkig laten fixen. Wat wil je nu op de muren doen? Heb je ook ergens behang of is alles geverfd? Ja, wij hebben ook vloerverwarming. Hoe bevalt het je? En welke vloer heb je erop? Het schijnt dat niet alle vloeren geschikt zijn voor op een vloerverwarming..
Insa allah is jullie huisje op tijd af, Allah i kemel bel Gair Insa allah.
Ja ik vind het niet eens erg over een maand zijn al mijn muren weer mooi .
Ik heb in mijn woonkamer en slaapkamer een muurtje met behang. Die van mijn slaapkamer gaat eraf.
In de woonkamer laat ik het wel want is leuk om elke jaar bijvoorbeeld nieuwe behang te doen voor een andere sfeer.
Wij hebben plavuizen maar die gaan er ook uit Insa allah het is zo vermoeiend ben alleen maar bezig met de vloer.
We willen voor parket gaan alleen ben ik er nog niet uit.
We hebben nu een donkere vloer en een donkere muur in de woonkamer maar Insa allah gaan we nu voor licht
Waar willen jullie voor gaan?

07-07-2012, 18:20

Citaat door z0uina:
Insa allah is jullie huisje op tijd af, Allah i kemel bel Gair Insa allah.
Ja ik vind het niet eens erg over een maand zijn al mijn muren weer mooi .
Ik heb in mijn woonkamer en slaapkamer een muurtje met behang. Die van mijn slaapkamer gaat eraf.
In de woonkamer laat ik het wel want is leuk om elke jaar bijvoorbeeld nieuwe behang te doen voor een andere sfeer.
Wij hebben plavuizen maar die gaan er ook uit Insa allah het is zo vermoeiend ben alleen maar bezig met de vloer.
We willen voor parket gaan alleen ben ik er nog niet uit.
We hebben nu een donkere vloer en een donkere muur in de woonkamer maar Insa allah gaan we nu voor licht
Waar willen jullie voor gaan?
Eén wand behang is inderdaad erg leuk en kun je gemakkelijk veranderen als je het even zat bent. Ik denk dat ik zoiets wil, een rustige inrichting zodat je af en toe een muur anders kunt doen. Plavuizen, wauw!! Ik vind dat zo mooi. Ik denk dat ik dat ook wil en dan inderdaad wel een lichte kleur. Ik hou totaal niet van donkere kleuren, word er depressief van, haha. Ik vind het wel moeilijk om na te denken over hoe ik het wil inrichten omdat ik het nog niet kan zien. Wij hebben de plattegronden wel, maar ja, in het echt is het toch anders. Hoe groot is jullie woning en hoeveel slaapkamers heb je?
Wij hebben een ruime zolder en daar weet ik ook nog niet wat ik ermee ga doen. Ik zag op internet dit en dat vind ik wel erg mooi:



Een soort van tweede woonkamer voor bezoek ofzo, want wij krijgen een open keuken en die wil ik niet afsluiten.

07-07-2012, 18:58

Citaat door Bride2013:
Eén wand behang is inderdaad erg leuk en kun je gemakkelijk veranderen als je het even zat bent. Ik denk dat ik zoiets wil, een rustige inrichting zodat je af en toe een muur anders kunt doen. Plavuizen, wauw!! Ik vind dat zo mooi. Ik denk dat ik dat ook wil en dan inderdaad wel een lichte kleur. Ik hou totaal niet van donkere kleuren, word er depressief van, haha. Ik vind het wel moeilijk om na te denken over hoe ik het wil inrichten omdat ik het nog niet kan zien. Wij hebben de plattegronden wel, maar ja, in het echt is het toch anders. Hoe groot is jullie woning en hoeveel slaapkamers heb je?
Wij hebben een ruime zolder en daar weet ik ook nog niet wat ik ermee ga doen. Ik zag op internet dit en dat vind ik wel erg mooi:



Een soort van tweede woonkamer voor bezoek ofzo, want wij krijgen een open keuken en die wil ik niet afsluiten.
Ik had al snel spijt van de donkere vloer . Vond het zonde om het zo snel te veranderen want iedereen vind het heel erg mooi. Ik ben alleen maar bezig met de vloer schoon houden alles is erop te zien drama.
We gaan nu voor een super lichte vloer naar wit toe Insa allah.
Mijn meubels zijn gelukkig wel wit .

Heel veel vonden het zonde dat we een open keuken hebben nou ik vind het wat hebben hoor dus hou het zo.
Wij wonen in een appartement van 100 vierkante meter, we hebben 3 slaapkamers.
Het is een grote woning. Hoe groot is die van jullie?

Je moet gewoon goed nadenken hoe je het wilt hebben komt Insa allah goed.
Ik heb in 1 kamer onze klerenkast en ook zo een bank met allemaal kussens. (heb er een kleedruimte van gemaakt).

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8