Bekijk volle/desktop versie : Imams moeten homohaat actief bestrijden



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

06-07-2012, 12:55
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1202732/imams-moeten-homohaat-actief-bestrijden.aspx

De imams moeten in de moskeeën duidelijk maken dat holebi's in België gelijke rechten hebben, ze moeten de homofobie actief bestrijden. Dat vindt Carim Bouzian (foto), zelf homo en moslimactivist.


Bouzian reageert hiermee op de nieuwe cijfers over de homohaat bij moslimjongeren die http://www.gva.be en http://www.hbvl.be gisteren bekend maakten. Die homohaat bij moslimjongeren nam de jongste jaren wel een klein beetje af, maar veel minder dan elders in de samenleving.

Bouzian verwierf nationale bekendheid toen hij in 2004 bij de groene partij Agalev een campagne wilde starten om de discussie over gelijke rechten voor holebi's binnen de islam aan te zwengelen. Hij wilde dat doen met een aantal foto's van zoenende moslims en moslima's. Bouzian: "Maar uiteindelijk zag Agalev de campagne niet zitten, de verkiezingen kwamen er aan en ze vreesden de electorale gevolgen. Mijn project werd wel in Nederland overgenomen. Daar zette de overheid de foto's in advertenties en in brochures die ze zelf verdeelde. Dat zou men hier natuurlijk ook kunnen doen".

Moslimexecutieve


Bouzian wil echter vooral zijn oproep tot alle verantwoordelijken in de islam herhalen, zeker nu de homofobie bij moslimjongens zo sterk en zo hardnekkig is. "Homoseksualiteit is nog een groot taboe bij moslims. Hoeft dat te verbazen als de Moslimexecutieve nog geen enkele keer tot meer respect en meer begrip voor holebi's heeft opgeroepen? Dat zou ze toch wel mogen doen".

Bouzian is verontwaardigd omdat moslims nog anoniem over hun homoseksualiteit moeten getuigen in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. "De relatie islam-homoseksualiteit moet in het onderwijs in positieve zin besproken kunnen worden. Wij moslims moeten immers de verworvenheden van de Belgische democratie aanvaarden".

Luchtbellenblazerij


"Sinds 2004 heb ik vooral veel luchtbellenblazerij ervaren. Zowel vanuit de politiek als vanuit de verenigingen. Ze beloofden om er iets aan te doen en sommige projecten zijn met goede bedoelingen gestart. Maar ze hadden geen enkel effect. Projecten waarbij homo's een thee gaan drinken bij een Marokkaans feestje lossen het probleem nu eenmaal niet op".

"Ik hoop dat de moslims zich niet vergissen. Onverdraagzaamheid leidt tot onverdraagzaamheid. Het laatste wat ik wil is dat de holebi's en de moslims elkaars vijanden worden en niet meer met elkaar willen discussiëren."

06-07-2012, 13:07


geweld is slecht.




maar homo zijn is niet normaal . man en vrouw is normaal .


je kan mij veel wijs maken maar niet dat homo zijn iets normaals is.



man en vrouw en niks anders! begrepen !! ?

06-07-2012, 13:09
Blablabla, alsof een knul die homo's voor rotte vis uitmaakt of in elkaar stampt zich ook maar iets aantrekt van een imam.

06-07-2012, 13:11

Citaat door Moonboi:
Blablabla, alsof een knul die homo's voor rotte vis uitmaakt of in elkaar stampt zich ook maar iets aantrekt van een imam.
Misschien kun je wel ouders bereiken die dat meegeven in de opvoeding.....

06-07-2012, 13:11


Wat is normaal ? Mocht u in God geloven dan zou u zich af kunnen vragen waarom God homoseksuelen heeft geschapen ? Blijkbaar maken zij deel uit van de schepping. Ik begrijp uw standpunt zeker maar is dat een reden om iemand te haten ?

06-07-2012, 13:11
imams moet nu niet gaan werken voor de staat om jongeren te hersenspoelen. dat is fout .

06-07-2012, 13:12

Citaat door Globibest:
Misschien kun je wel ouders bereiken die dat meegeven in de opvoeding.....
zolang jongeren geen geweld gebruiken heb jij en de staat niks te zeggen. als zij homo zijn niet normaal vinden is dat hun mening! begrepen!!!!!!!!!! ?

06-07-2012, 13:12

Citaat door pizatiee:
imams moet nu niet gaan werken voor de staat om jongeren te hersenspoelen. dat is fout .
Hersenspoeling maakt toch deel uit van de taken van een Imam ?

06-07-2012, 13:13

Citaat door pizatiee:
zolang jongeren geen geweld gebruiken heb jij en de staat niks te zeggen. als zij homo zijn niet normaal vinden is dat hun mening! begrepen!!!!!!!!!! ?
Dat ben ik met u eens.

06-07-2012, 13:14

Citaat door mrXalvador:
Hersenspoeling maakt toch deel uit van de taken van een Imam ?
nee. jongeren moeten zelf een mening hebben . dus imams moeten nu niet gaan zeggen dat homo zijn normaal is. de jongeren mogen zelf bepalen wat normaal is .



nogmaals zolang jongeren geen geweld gebruiken heb jij en de imams en de staat geen ruk te zeggen. heb jij dit goed begrepen ?

06-07-2012, 13:14

Citaat door pizatiee:
zolang jongeren geen geweld gebruiken heb jij en de staat niks te zeggen. als zij homo zijn niet normaal vinden is dat hun mening! begrepen!!!!!!!!!! ?
Het gaat om haatgevoelens indammen. Niets meer en niets minder. Net als goede voorlichting geven op scholen.

06-07-2012, 13:15

Citaat door pizatiee:
nee. jongeren moeten zelf een mening hebben . dus imams moeten nu niet gaan zeggen dat homo zijn normaal is. de jongeren mogen zelf bepalen wat normaal is .



nogmaals zolang jongeren geen geweld gebruiken heb jij en de imams en de staat geen ruk te zeggen. heb jij dit goed begrepen ?
Het zal u niet verbazen dat ik niet erg onder de indruk ben.

06-07-2012, 13:16



Citaat door mrXalvador:
Wat is normaal ? Mocht u in God geloven dan zou u zich af kunnen vragen waarom God homoseksuelen heeft geschapen ? Blijkbaar maken zij deel uit van de schepping. Ik begrijp uw standpunt zeker maar is dat een reden om iemand te haten ?
dat hoef ik er niet eens bij te halen.


zou ik geen christen geen jood geen moslim zijn. als nog zou ik er zo over denken. man en vrouw vind ik normaal . punt uit ! dwing me niet om iets te vinden anders klaag ik je aan . begrepen ? mrxalvador ?

06-07-2012, 13:17

Citaat door mrXalvador:
Het zal u niet verbazen dat ik niet erg onder de indruk ben.
ik probeer je alleen iets bij te leren. want jij komt niet echt slim over bij mij. heb jij je school afgemaakt ? .

06-07-2012, 13:18

Citaat door Globibest:
Het gaat om haatgevoelens indammen. Niets meer en niets minder. Net als goede voorlichting geven op scholen.
het heeft niks met haat te maken. de jongeren zie hun ouders en dat zijn echt man en vrouw. tuurlijk vind ze het gek als ze een man en man zien .



probeer het niet goed te praten globi ,

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17