Bekijk volle/desktop versie : DE PIL doorslikken tijdens de ramadan



Pagina's : [1] 2

03-07-2012, 10:50
[wie doet dit?]

03-07-2012, 10:53


waarom zou je dat doen? zodat je geen dagen hoeft in te halen? lijkt me niet zo logisch toch..of heb je een andere reden?

03-07-2012, 10:55
Volgens mij is het wel toegestaan.

Dan zou ik nu wel beginnen, maar ik slik de pil al in geen jaren meer

03-07-2012, 11:00
Ik slik hem de hele maand door, doe ik al jaren.
vorig jaar beviel ik in de ramadan en moest 10 dagen inhalen, ik haaat inhalen.

03-07-2012, 11:00


Maar dat is toch niet toegestaan?

03-07-2012, 11:01

Citaat door PureNatural:
Maar dat is toch niet toegestaan?
pil is sowiezo niet toegestaan, dus of je hem nu doorslikt of niet.

03-07-2012, 11:05

Citaat door Riannah:
pil is sowiezo niet toegestaan, dus of je hem nu doorslikt of niet.
lijkt mij dus gewoon zo niet logisch, omdat je menstruatie gewoon iets natuurlijks is en gewoon bij de vrouw hoort..ook hiervoor zullen wij onze hasanaath insjaAllah voor krijgen, voor de dagen die je erna inhaalt dan..

zoiezo vind ik de pil doorslikken zo ongezond..

03-07-2012, 11:07
Ik wil de pil nu met de ramadan doorslikken, maar daarna ook omdat ik dan ook vakantie ga.
Dit betekent dat ik het 2 maanden doorslik.
Wie heeft dit gedaan?
Hoe slecht is dit voor je?

03-07-2012, 11:17

Citaat door lala167:
lijkt mij dus gewoon zo niet logisch, omdat je menstruatie gewoon iets natuurlijks is en gewoon bij de vrouw hoort..ook hiervoor zullen wij onze hasanaath insjaAllah voor krijgen, voor de dagen die je erna inhaalt dan..

zoiezo vind ik de pil doorslikken zo ongezond..
meid, vrouwen die de pil slikken hebben geen natuurlijke menstruatie.
het is niet ongezond om de pil door te slikken, het is niet zo dan je een emmerje met bloed in je baarmoeder hebt die elke maand wordt omgekiept. en als je de pil doorslikt het emmertje gevuld blijft. en dus risico voor de gezondheid.
bloed wordt pas aangemaakt op het moment van stoppen met de pil, dus stop je niet dan wordt er ook geen bloed aangemaakt/vrijgemaakt.

03-07-2012, 11:21
Het is wel toegestaan, dacht eerst ook van niet.

03-07-2012, 11:23
Waarom een stopweek?
In de stopweek menstrueert een vrouw. Eigenlijk is deze menstruatie gemanipuleerd en geen echte menstruatie meer te noemen. Het is eigenlijk een bloeding die veroorzaakt wordt doordat de hormonen niet meer ingenomen worden. Deze ontrekkingsbloeding is vaak lichter en korter dan een gewone menstruatie. Dit komt doordat er maar een klein gedeelte baarmoederslijmvlies hoeft te worden afgescheiden. Het baarmoederslijmvlies wordt maar voor een klein gedeelte opgebouwd en blijft niet doorgroeien. Er wordt beweerd dat de stopweek slechts is ingevoerd omdat vrouwen het vroeger onnatuurlijk vonden om niet te ongesteld te worden. Dr. Steven Goldstein, arts aan de OB-GYN van de New York University School of Medicine zegt: “wetenschappers die de pil in de jaren ’50 uitgevonden hebben dachten dat vrouwen eerder aan de pil zouden gaan wanneer zij er een stopweek bij zouden doen.” Ze dachten dat dit de vrouwen een zekerder gevoel gaf, zo wist je immers zeker dat je niet zwanger was. Eigenlijk was het dus helemaal niet nodig een stopweek in te stellen.


De pil doorslikken, geen stopweek inlassen
Dokters raden vrouwen met ernstige menstruatieproblemen en vrouwen met PMS of endometriose al tijden aan de anticonceptiepil door te slikken en geen stopweek in te lassen. Wanneer een vrouw endometriose heeft groeit het baarmoederslijmvlies ook op plaatsen buiten de baarmoeder. Dit noemt men endometriosehaarden. Dit kan ernstige klachten veroorzaken. Het doorslikken van de pil kan de klachten van deze vrouwen met zowel endometriose, PMS of andere menstruatieproblemen verminderen. Soms kunnen endometriosehaarden geheel verdwijnen door het doorslikken van de pil. Dit doorslikken van de pil heeft geen enkel schadelijk gevolg voor je gezondheid, beweren veel artsen. Een onderzoek door Amerikaanse College van Obstetrici en Gynaecologen wijst uit dat zelfs 99 procent van de artsen zegt dat het doorslikken van de pil onschadelijk is.

03-07-2012, 11:24

Citaat door lala167:
lijkt mij dus gewoon zo niet logisch, omdat je menstruatie gewoon iets natuurlijks is en gewoon bij de vrouw hoort..ook hiervoor zullen wij onze hasanaath insjaAllah voor krijgen, voor de dagen die je erna inhaalt dan..

zoiezo vind ik de pil doorslikken zo ongezond..
Het is toegestaan en volgens de dokter is er ook niks ongezonds aan.
De vrouwen als ze op uhrmra gaan doen ze ook de pil door slikken

Pil is hoe dan ook troep misschien dat je dat bedoeld ?

03-07-2012, 11:32


bruidjejuni en als een vrouw op umrah gaat en nooit de pil geslikt heeft?
heeft er iemand een dliel voor me?? ik geloof dit niet zo

03-07-2012, 11:50

Citaat door 2011mama:
bruidjejuni en als een vrouw op umrah gaat en nooit de pil geslikt heeft?
heeft er iemand een dliel voor me?? ik geloof dit niet zo
Verschillende imams beweren dat het wel mag omdat je menstruatie uitstelt om mee te kunnen vasten of te bidden.
Ik heb verder geen bron voor jou misschien iemand ander.s

03-07-2012, 11:54
Vraag: Wat zegt het geloof over een vrouw die anticonceptiepillen neemt om te voorkomen dat ze haar maandstonden krijgt tijdens de maan Ramadan?

Antwoord: Het gebruik van anticonceptiepillen is toegestaan als ze geen schadelijke gevolgen hebben voor de gezondheid, en als de echtgenoot hiermee akkoord gaat. Maar bij mijn weten zijn deze pillen schadelijk voor de gezondheid van de vrouw, omdat het wegvloeien van menstruatiebloed een natuurlijk proces zich op een bepaald moment voordoet, dan heeft dit gevolgen voor het lichaam.

Een ander nadeel van deze pillen is dat ze de menstruatiecyclus ontregelen. Daardoor raakt de vrouw in de war, en is ze ongerust en onzeker over haar gebed, haar seksuele betrekkingen met haar man en andere zaken. Daarom zeg ik nog niet dat het gebruik van deze pillen onwettig is, maar ik raad het zeker niet aan. Ik vind dat de vrouw alles moet aanvraaden wat Allah voor haar heeft bepaald. Het bewijs hiervoor is dat de Profeet saw bij ‘A’isha binnengegaan is tijdens zijn afscheidsbedevaart. Ze had zich in gewijde staat gebracht om de umra te verrichten. Hij zei haar: “Wat scheelt er? Ben je misschien ongesteld geworden?” ze antwoordde: “Ja”. Toen zei hij haar: “Dat is iets wat Allah heeft bepaald voor de dochters van Adam”.

Ideaal gezien zou de vrouw geduldig moeten zijn en erop vertrouwen dat Allah haar zal belonen. Zelfs als ze omwille van haar maandstonden absoluut niet mag vasten of bidden, blijft de deur van de Dhikr nog altijd open. Ze kan dit tekort namelijk compenseren door Allah te gedenken, Zijn glorie te prijzen, aalmoezen te geven, enz. Dit behoort allemaal tot de meest verdienstelijke vormen van aanbidding.

Wa allahoe a3llem.

Pagina's : [1] 2