Bekijk volle/desktop versie : Mannen & afstandelijk gedrag... advies graag



Pagina's : [1] 2

02-07-2012, 02:21
Mijn verloofde heeft bepaalde momenten waarop hij "afwezig" kan reageren. Als ik met hem in gesprek ga is hij dan kortaf en niet zo vrolijk, zoals ik hem ken. Ik weet wel dat hij "afstandelijk" kan reageren wanneer hij met een probleem of iets dergelijks zit, maar ik weet niet zo goed hoe ik dan moet reageren.

In het begin dacht ik dat ik wat verkeerds deed als hij dan zo reageerde. Ik wilde zo graag snappen waarom hij dit soort gedrag vertoonde en best ongeinteresseerd overkwam. Eén keer had ik hem zo ver gekregen dat hij vertelde dat hij met wat "problemen" zat. Hij wil dan bepaalde dingen proberen op te lossen. Hier is hij dan ongeveer 3 tot 5 dagen mee bezig en komt langzamerhand terug. Het contact verbreekt hij nooit, hij belt me wel af en toe, maar is kortaf. Ik kan begrijpen dat hij dan rust wilt en dat ik hem niet moet opzadelen met andere dingen.
Ik zou graag willen weten wat mannen willen als zij "afwezig" gedrag vertonen. Waar hebben mannen dan behoefte aan? Hoe kun je hier als vrouw hier het beste mee omgaan?

Voor mij en ik denk misschien ook voor andere vrouwen kan dit best frustrerend zijn. Herkent iemand zich in mijn verhaal? En mannen hebben jullie misschien advies? Hebben alle mannen zulke periodes?

02-07-2012, 02:23


hij heeft mischien moeite om emoties te uiten in het bijzijn van jou of tegen jou of wat dan ook

als ik vroeger wat probleempjes had dan durfde ik het ook niet te vertellen
dan deed ik opeens heel droog

02-07-2012, 02:30
dus als hy een probleempje heeft kryg jy een koude douche

hy moet leren zyn emoties te uiten ; je word zyn vrouw ; jy zult diegene zyn die hem die luisterend oor zal aanbieden & aan ze zyde zal staan voor hem ten alle tyden te steunen ; meer communiceren ; afwykend gedrag lost niets op ; integendeel ; dat zorgt juist voor meer afstand (tenzy hy ook echt afstand wilt)

02-07-2012, 02:30

Citaat door mocrogirl18:
Mijn verloofde heeft bepaalde momenten waarop hij "afwezig" kan reageren. Als ik met hem in gesprek ga is hij dan kortaf en niet zo vrolijk, zoals ik hem ken. Ik weet wel dat hij "afstandelijk" kan reageren wanneer hij met een probleem of iets dergelijks zit, maar ik weet niet zo goed hoe ik dan moet reageren.

In het begin dacht ik dat ik wat verkeerds deed als hij dan zo reageerde. Ik wilde zo graag snappen waarom hij dit soort gedrag vertoonde en best ongeinteresseerd overkwam. Eén keer had ik hem zo ver gekregen dat hij vertelde dat hij met wat "problemen" zat. Hij wil dan bepaalde dingen proberen op te lossen. Hier is hij dan ongeveer 3 tot 5 dagen mee bezig en komt langzamerhand terug. Het contact verbreekt hij nooit, hij belt me wel af en toe, maar is kortaf. Ik kan begrijpen dat hij dan rust wilt en dat ik hem niet moet opzadelen met andere dingen.
Ik zou graag willen weten wat mannen willen als zij "afwezig" gedrag vertonen. Waar hebben mannen dan behoefte aan? Hoe kun je hier als vrouw hier het beste mee omgaan?

Voor mij en ik denk misschien ook voor andere vrouwen kan dit best frustrerend zijn. Herkent iemand zich in mijn verhaal? En mannen hebben jullie misschien advies? Hebben alle mannen zulke periodes?
Mannen zijn niet net als vrouwen, wij praten niet graag over onze problemen net als vrouwen dat doen. Wij lossen problemen graag op, vrouwen praten alleen over hun problemen maar lossen ze niet op. Voor vrouwen is praten en emoties uiten al genoeg, mannen daarentegen zonderen zich af. Mannen hebben dan geen behoefte aan een vrouw, die een man probeert te begrijpen en met hem wilt praten dat is namelijk het laatste wat een man wilt. Hoe kan je het beste als vrouw zijnde ermee omgaan? Hem met rust laten, hij komt wel terug.

Psychologie 101.

02-07-2012, 02:30



Citaat door Sterveling:
" Als ik met hem in gesprek ga is hij dan kortaf en niet zo vrolijk, zoals ik hem ken."
Daar zit het probleem.
Wat bedoel je precies? Waarom zit daar het probleem?

02-07-2012, 02:30
vooral niet jezelf iets verwijten

02-07-2012, 02:33

Citaat door biznix:
Mannen zijn niet net als vrouwen, wij praten niet graag over onze problemen net als vrouwen dat doen. Wij lossen problemen graag op, vrouwen praten alleen over hun problemen maar lossen ze niet op. Voor vrouwen is praten en emoties uiten al genoeg, mannen daarentegen zonderen zich af. Mannen hebben dan geen behoefte aan een vrouw, die een man probeert te begrijpen en met hem wilt praten dat is namelijk het laatste wat een man wilt. Hoe kan je het beste als vrouw zijnde ermee omgaan? Hem met rust laten, hij komt wel terug.


Psychologie 101.
Hoe kan ik hem met rust laten? Hij wordt mijn man. Ik kan hem toch niet een week gaan negeren? Daarnaast probeer ik ook rekening met hem te houden en er voor hem te zijn door hem niet op te zadelen met mijn eigen dingen.

02-07-2012, 02:36

Citaat door StreetChic:
dus als hy een probleempje heeft kryg jy een koude douche

hy moet leren zyn emoties te uiten ; je word zyn vrouw ; jy zult diegene zyn die hem die luisterend oor zal aanbieden & aan ze zyde zal staan voor hem ten alle tyden te steunen ; meer communiceren ; afwykend gedrag lost niets op ; integendeel ; dat zorgt juist voor meer afstand (tenzy hy ook echt afstand wilt)
Nou, niet echt een koude douche. Hij verbreekt nooit contact, belt me wel. Hij is alleen wat kortaf, lijkt beetje afwezig.

02-07-2012, 02:39
wauw wat geven sommige mensen hier Kxx advies

02-07-2012, 02:44

Citaat door Sterveling:
Omdat jij niet kan realiseren dat mensen kunnen veranderen.
En in die tijd dat jij hem anders kenden, ik wil er niet veel over speculeren, maar volgens mij was dat niet veel halalcontact.
Waar slaat dit nou weer op? Kun jij ergens uit opmaken dat ik hem jarenlang ken? Nee toch.. waarom meteen conclusies trekken?

Hij is altijd al zo geweest, ik probeer alleen zijn gedrag te snappen en zijn verwachtingen van mijn kant...
Wat ik bedoelde met "zoals ik hem" = zoals hij zich 9 van de 10 x gedraagt!

02-07-2012, 02:47
Dat betekend gewoon dat je niet zoveel moet zeuren en niet overal wat achter moet zoeken.

02-07-2012, 02:49
wat verwacht je dan eigenlyk?


Citaat door mocrogirl18:
Nou, niet echt een koude douche. Hij verbreekt nooit contact, belt me wel. Hij is alleen wat kortaf, lijkt beetje afwezig.

02-07-2012, 02:53



Citaat door KILLUMINATIII:
hij heeft mischien moeite om emoties te uiten in het bijzijn van jou of tegen jou of wat dan ook

als ik vroeger wat probleempjes had dan durfde ik het ook niet te vertellen
dan deed ik opeens heel droog
Hij kan zijn emoties goed uiten, als hij soms met iets zit vertelt hij dat ook. Die "problemen" hebben te maken met bepaalde situaties, dat week ik. Voor bepaalde dingen heeft hij nog geen oplossing en daar zit hij mee.

Wat verwacht een man dan van een vrouw in zo'n situatie? Dat weet ik niet zo goed..

02-07-2012, 02:55

Citaat door Sterveling:
Altijd al zo geweest? Hoe lang ben je verloofd dan?
Ben al een tijdje verloofd.

02-07-2012, 02:58

Citaat door StreetChic:
wat verwacht je dan eigenlyk?
Ik heb niet echt verwachtingen, maar het is voor mij soms frustrerend omdat hij toch "afwezig" lijkt. Ik vraag me af hoe een vrouw hier het beste mee om kan gaan. Het gedrag negeren en zelf doen alsof er niks is en afwachten of...

Pagina's : [1] 2