Bekijk volle/desktop versie : Even jullie mening aub



01-07-2012, 14:14
Lieve dames,

sinds kort werk ik in een kdv.
Vraag me niet hoe het komt maar mijn dochter van 8 maanden mocht gewoon met mij in dezelfde kdv.

Er is wel een babyhoek en peuterhoek maa die is niet gescheiden, je kan elkaar gewoon zien.
De scheiding is dmv boxen en een deurhekje.

Nu zit het zo dat mijn dochter heel de dag aandacht opeist, al is het niet van mij is het van mijn collega.
Ze wil niet bij de baby's of wat dan ook, het liefst bij iemand op de schoot of stoel maar heel dicht bij ons...

Ik kan het niet aan, vooral niet als ze gaat krijsen, haar gezicht staat helemaal op ontploffen en ze zweet dan heel hard.

Wat zouden jullie doen?
Jullie kind bij jullie houden of toch naar een andere kdv. Al weet je dat ze daar ook zo zal krijsen?

Alvast bedankt

01-07-2012, 14:22


he meid,
Ik werk zelf ook op een kdv, en eerlijk gezegd zou het voor mijn het veiligst voelen om mijn zoon bij ons op het kdv te zetten. Dit kan bij ons makkelijk omdat er verschillende groepen in het gebouw zitten.. Maar mijn verstand zegt dat als ik mijn zoon ooit op een kdv moet zetten ik hem dan wel op een ander dagverblijf zou zetten. Puur omdat ik weet dat het voor hem beter is, voor mijn beter is en ook voor mijn collega's beter is.. Hoe je het ook went of keert je zal altijd meer betrokken zijn bij je eigen kind dan bij een ander kind, en dat geld precies zo voor je dochtertje... Je bent haar mama, logisch dat ze alleen maar naar jou toe wilt en de aandacht op deze manier opvraagt.. je zult een groot verschil zien als je je dochter laat overplaatsen,natuurlijk zal het voor haar en voor jou even moeilijk zijn, maar kinderen zijn heel slim, ze weten precies hoe ze iets voor elkaar kunnen krijgen. Je weet zelf uit ervaring dat kindjes heel snel gewend zijn aan het dagverblijf. Maar nogmaals het is een heel dubbel gevoel en ik ben ook echt ontzettend blij dat ik die beslissing nog niet heb hoeven nemen.. succes ermee.. p.s. bij ons mogen onze eigen kindjes ook mee naar het kdv maar dan wel in een andere groep, net zoals bij jullie, alleen bij jullie is het dus niet goed afgeschermd.

01-07-2012, 14:58
Je bent erg bedankt voor je reactie!

De eigenares van het kdv heeft er 3, waar ik sta staan we met 2 personen voormiddag en id namiddag komt er een derde persoon en vertrekt degene die de vroege heeft gedaan.
MAAR het is niet zo dat ieder in een groep staat. Het is gewoon gemengd, dus als mijn collega bezig is moet ik dan naar de baby's en omgekeerd.

Je kan je gevoelens niet veranderen hoor, het is en blijft je kind en je wil er gewoon snel bij zijn.
Ik denk dat het niet goed is voor ons beiden zoals je al zei, ze ziet me de ganse dag..
Als ik naar huis ga ben ik emotioneel zo geladen dat ik zin heb om alles stop te zetten.

Nou ik bekijk het nog even denk ik, het wordt nu de derde week.
Ben gewoon bang dat ze niet de nodige aandacht zou krijgen omdat ik zelf als moeder weet wat ze wanneer wil.
Zeer moeilijk maar ik denk dat ik dan toch maar de stap zal moeten zetten en haar om de hoek breng.
Ze zal er met de tijd wel aan wennen he.

02-07-2012, 09:30
meid hoe moeilijk het is voor jullie beiden.
je kind zal er aan wennen.
ik had ook een collega van mij die haar kind bij mij op de groep had, de eerste keer krijste het kind keihard, maar na een tijdje wende het kind er aan was de moeder ook meer gerust

02-07-2012, 21:34



Citaat door _Lelie__:
Je bent erg bedankt voor je reactie!

De eigenares van het kdv heeft er 3, waar ik sta staan we met 2 personen voormiddag en id namiddag komt er een derde persoon en vertrekt degene die de vroege heeft gedaan.
MAAR het is niet zo dat ieder in een groep staat. Het is gewoon gemengd, dus als mijn collega bezig is moet ik dan naar de baby's en omgekeerd.

Je kan je gevoelens niet veranderen hoor, het is en blijft je kind en je wil er gewoon snel bij zijn.
Ik denk dat het niet goed is voor ons beiden zoals je al zei, ze ziet me de ganse dag..
Als ik naar huis ga ben ik emotioneel zo geladen dat ik zin heb om alles stop te zetten.

Nou ik bekijk het nog even denk ik, het wordt nu de derde week.
Ben gewoon bang dat ze niet de nodige aandacht zou krijgen omdat ik zelf als moeder weet wat ze wanneer wil.
Zeer moeilijk maar ik denk dat ik dan toch maar de stap zal moeten zetten en haar om de hoek breng.
Ze zal er met de tijd wel aan wennen he.
Ik snap je helemaal meid, maar hoe hard het eigenlijk ook klinkt, een kind past zich op een gegeven moment ook aan de situatie aan. Kijk jij weet precies wanneer ze wat wil, je collega's waarschijnlijk niet, maar op een gegegven moment gaat jouw dochtertje door krijgen dat ze niet bij mama is en dat het op de creche anders gaat dan bij mama en papa. Ze gaat zich daar echt wel op aanpassen geloof me.. je dochtertje is 8 maanden toch? Het is ook wel een rotleeftijd om je kindje weg te brengen, ze zit nu echt in de mama fase en waarschijnlijk wordt ze ook al eenkening, dat maakt het voor jou er ook niet makkelijker op. Ik zou het inderdaad gewoon aankijken, het is voor jou ook niet fijn dat je elke keer zo gestresst terug komt van werk.. Succes ermee lieverd..