Bekijk volle/desktop versie : Mannen kunnen er ook wat van...



Pagina's : [1] 2

30-06-2012, 11:42
Het is algemeen bekend dat vrouwen alles, maar dan ook alles zeggen ook al kennen ze de persoon niet in kwestie, vertellen ze maar hun levensverhaal wat ze wel allemaal niet hebben meegemaakt…

Walakeen gisteren ben ik naar Brussel gegaan, voor mijn uitslag en voor mijn USB een medestudent heeft ’t bij iemand gelaten die op kot woont. Ik moest hem contacteren en mijn USB-stick nemen en naar huis safe. Er was een hele miserie, maar enfin al bij al heb ik hem toch kunnen bereiken heeft hij mijn stick gegeven, maar dan sprak hij met mij een vertelde gewoon alles. Das dus de eerste keer in mijn leven dat een wild vreemde jongen gewoon spontaan alles zei, maar echt van A tot Z ….

Ik vind het heel vreemd, want de mannen zijn meestal heel gesloten. Ook heel spijtig jullie mannen hé jullie kunnen ook echt heel blind zijn door de liefde.

Trouwen is niet alleen vlindertjes hebben in de buik en heel verliefd zijn. Trouwen moet je zowel met het hart als hersenen doen en zien waarom je trouwt en met wie en niet, omdat je verliefd bent en allerlei problemen meemaken, maar alsnog niet door de ogen kunnen zien van “hey dit kan niet”!! Ja, in de films gebeurt het wel eens dat je sterker dan ooit het huwelijk kan binnen treden, maar de kans is ook heel klein. Ik zeg altijd ga voor de zekere dan voor de onzekere

Dus mensen AUB weet waarom je trouwt. Als je al zie van begin dat hij/zij u niet aanstaat of er zijn wat punten waarbij hij/zij moet veranderen niet denkend van ik ga hem/haar kunnen veranderen, want de kans is heel minimaal 0.5/10 dat hij/zij gaat veranderen. Een trouw niet zomaar… Op de dag van vandaag gebeuren er al te veel scheidingen, pas getrouwde als degene met kinderen… Doe de kinderen dit niet aan, het is heel moeilijk. Een kind heeft zowel een mama- als papa figuur nodig in zijn/haar leven. Een kind heeft beide ouders nodig!!

Moge Allah soubhana wa ta°ala ons behoeden om zoiets mee te maken en ons het juiste te schenken.


A voila dus dat, nu ga ik eens lekker ontbijten, wat kamers dweilen en ff de winkels in. Het is mijn laatste dag hier in "H"Antwerpen.

30-06-2012, 11:48


"Ik zeg altijd ga voor de zekere dan voor de onzekere"

Maar in 't leven is niets zeker, enkel dat je belasting moet betalen en dat je dood gaat op een gegeven moment.

30-06-2012, 12:00
Dank je voor het verdedigen van de kinderrechten

natuurlijk zijn mannen ook mensen ..ik denk ook wel dat we ons <mannen/vrouwen>mensen kennis zwaar overschatten zowel voor diegene die achteraf scheiden als diegene die denken scheidingen te kunnen voorkomen door slechts iemand te nemen die in het begin aan alle voorwaarden voldoet. _glimlach_

30-06-2012, 13:37

Citaat door antigay:
"Ik zeg altijd ga voor de zekere dan voor de onzekere"

Maar in 't leven is niets zeker, enkel dat je belasting moet betalen en dat je dood gaat op een gegeven moment.
Wat ik daarmee bedoel =

Vb: ik val op een jongen, jongen is goed, maar verkoopt drugs hé. en is soms agressief. Ik zeg ik ga er toch mee huwen, misschien dat hij gaat stoppen/veranderen----- Hier ga voor de onzekere inplaats voor de zekere---> verstaan?

Of je wilt met een meisje huwen, maar zij verteld allerlei leugentjes en je pakt haar daar ook mee, aar alsnog vergeef je het haar. Zij doet dan kortaf, maar dat deert u niet. Je bent zo verliefd dat je toch met haar wilt huwen. Je zit met duizend en één vagen, maar alsnog wil je met haar huwen.....

Als het al zo begint, waarom ga je huwen? Denk je nu werkelijk echt da het afloopt als op films??

Je hebt idd niet het zekere in je leven, maar je hebt wel zeggen over bepaalde dinges. Zowel in het goede als ze de slechte....

Wij zeggen wel het is mekteb, maar wij hebben een Wil en daar maken wij keuzen. Wij zijn dan zelf verantwoordelijk voor de fouten die wij maken.

30-06-2012, 13:44



Citaat door iwasaafi:
Dank je voor het verdedigen van de kinderrechten

natuurlijk zijn mannen ook mensen ..ik denk ook wel dat we ons <mannen/vrouwen>mensen kennis zwaar overschatten zowel voor diegene die achteraf scheiden als diegene die denken scheidingen te kunnen voorkomen door slechts iemand te nemen die in het begin aan alle voorwaarden voldoet. _glimlach_
Graag gedaan! Ik vind echt als je gaat trouwen dat je moet denken aan je nakomelingen, waar ze terecht komen, bij welke familie, omgeving, bij de mama en papa.

Jah, ik weet, maar het is de eerste keer dat ik het meemaak, ik heb heel wat dames gehoord, maar nooit een man die spontaan zijn verhaaltje zei en zeker niet voor iemand die hij nog nooit van zijn leven heeft gezien.

Wij kunnen het proberen te voorkomen, ik bedoel leren van andersman fouten. Zowel voor de vrouw als de man.

30-06-2012, 14:37

Citaat door justmimz:
Wat ik daarmee bedoel =

Vb: ik val op een jongen, jongen is goed, maar verkoopt drugs hé. en is soms agressief. Ik zeg ik ga er toch mee huwen, misschien dat hij gaat stoppen/veranderen----- Hier ga voor de onzekere inplaats voor de zekere---> verstaan?

[COLOR="#FF0000"]Of je wilt met een meisje huwen, maar zij verteld allerlei leugentjes en je pakt haar daar ook mee, aar alsnog vergeef je het haar. Zij doet dan kortaf, maar dat deert u niet. Je bent zo verliefd dat je toch met haar wilt huwen. Je zit met duizend en één vagen, maar alsnog wil je met haar huwen.....

Als het al zo begint, waarom ga je huwen? Denk je nu werkelijk echt da het afloopt als op films??

Je hebt idd niet het zekere in je leven, maar je hebt wel zeggen over bepaalde dinges. Zowel in het goede als ze de slechte....

Wij zeggen wel het is mekteb, maar wij hebben een Wil en daar maken wij keuzen. Wij zijn dan zelf verantwoordelijk voor de fouten die wij maken.[/COLOR]
Daarom zegt men altijd alles in Mekthab, want als we op alles gaan letten en alles nauwkeurig gaan afwegen dan zal niemand (vroeg) trouwen, daar schieten we ook niets mee op.

Maar dat hele trouwen gedoe is echt lastig tegenwoordig, we hebben 't daar heel vaak over met broeders, mensen zijn niet te vertrouwen en mensen gunnen niet echt iets. Allahoe almoesta3aan.

01-07-2012, 00:15

Citaat door justmimz:
Graag gedaan! Ik vind echt als je gaat trouwen dat je moet denken aan je nakomelingen, waar ze terecht komen, bij welke familie, omgeving, bij de mama en papa.

Jah, ik weet, maar het is de eerste keer dat ik het meemaak, ik heb heel wat dames gehoord, maar nooit een man die spontaan zijn verhaaltje zei en zeker niet voor iemand die hij nog nooit van zijn leven heeft gezien.

Wij kunnen het proberen te voorkomen, ik bedoel leren van andersman fouten. Zowel voor de vrouw als de man.
mensen vertellen vaker heel intieme dingen aan vreemden soms omdat ze je daarna nooit meer hoeven te zien of omdat je niet alles zal doorvertellen aan hun vriendenkring.....

klopt van proberen is nooit iemand doodgegaan _glimlach_het vreemde is dat ook toeval<mektab> een rol speelt ..veel dingen die je in het begin onmogelijk kan zien aankomen<ziekte/rijkdom/andere samenstelling van jullie ouderlijke gezin/nieuwe vrienden of vriendinnen etc..> kunnen later of in je voordeel of nadeel uitvallen......en vergeet ook niet dat je allebei nog groeiende bent....stel dat je trouwt als je 23 jaar bent na jaren en jaren en jaren kan je ook veranderen en hetzelfde geld ook voor hem .....of je huwelijk wel of niet slaagt hangt echt van heel veel factoren af en het hangt ook van hoe hard je allebei kunt incasseren en hoe bereid je samen bent om wat van te maken ...het laatste zal jullie stimuleren om door te zetten en om dingen uit jullie bootje te gooien zodat jullie samen niet zinken en soms zal je ook waardevolle dingen moeten weggooien ....dan is het of DAT of jullie bootje die gaat zinken.

01-07-2012, 00:25

Citaat door antigay:
Daarom zegt men altijd alles in Mekthab, want als we op alles gaan letten en alles nauwkeurig gaan afwegen dan zal niemand (vroeg) trouwen, daar schieten we ook niets mee op.

Maar dat hele trouwen gedoe is echt lastig tegenwoordig, we hebben 't daar heel vaak over met broeders, mensen zijn niet te vertrouwen en mensen gunnen niet echt iets. Allahoe almoesta3aan.
hahah klopt.

ja ik doe ook mijn best om de constatering te onderdrukken dat mensen minder te vertrouwen lijken dan twintig jaar geleden maar als je om je heen kijkt dan lijkt het wel steeds meer daarop helaas ....mischien is vrtrouwen niet eens het goede woord ,ik zou liever het woord KRANKZINNIGER dan vroeger willen gebruiken

01-07-2012, 02:10
Mannen ik wil zo graag erop antwoorden, walakeen ik ben echt doodop :/

Ik wil wel slapen, maar zij gaan mij toch rond 3u wakker maken, dus jah slapen of niet slapen?

01-07-2012, 09:24
Klopt Mimz..je kunt iemand niet veranderen als hij/zij dat zelf niet wil,dat moet uit iemand zelf komen.

01-07-2012, 10:37

Citaat door justmimz:
Mannen ik wil zo graag erop antwoorden, walakeen ik ben echt doodop :/

Ik wil wel slapen, maar zij gaan mij toch rond 3u wakker maken, dus jah slapen of niet slapen?
wij mannen zien een vrouw liever zwijgen als we net iets gezegd hebben .

01-07-2012, 10:39

Citaat door habibaziz:
Klopt Mimz..je kunt iemand niet veranderen als hij/zij dat zelf niet wil,dat moet uit iemand zelf komen.
soms kan je de ander na een tijdje proberen pas kneden maar is niet raadzaam omdat je teveel op het spel zal moeten zetten ;tijd en energie.

01-07-2012, 10:42



Citaat door iwasaafi:
Dank je voor het verdedigen van de kinderrechten

natuurlijk zijn mannen ook mensen ..ik denk ook wel dat we ons <mannen/vrouwen>mensen kennis zwaar overschatten zowel voor diegene die achteraf scheiden als diegene die denken scheidingen te kunnen voorkomen door slechts iemand te nemen die in het begin aan alle voorwaarden voldoet. _glimlach_
jij glimlacht altijd op het laatst als je zo doorgaat dan krijg je altijd rood van mij

01-07-2012, 10:43

Citaat door habibaziz:
Klopt Mimz..je kunt iemand niet veranderen als hij/zij dat zelf niet wil,dat moet uit iemand zelf komen.
habibaziz ben je verliefd, begrijp ik dat goed uit je ot i am so happy for you

01-07-2012, 11:58

Citaat door iwasaafi:
soms kan je de ander na een tijdje proberen pas kneden maar is niet raadzaam omdat je teveel op het spel zal moeten zetten ;tijd en energie.

Ik kijk voordat ik ja zeg,of iemand aan iets wil werken..niet alleen voor mij,maar ook voor/uit zichzelf..iemand hoeft niet perfect te zijn en helemaal te worden zoals jij wenst..dat krijgt hij omgekeerd ook niet voor elkaar,maar bepaalde dingen accepteer je of niet..als die ander jou belangrijk genoeg vindt dan doet hij/zij dat -uiteraard zonder tegen zichzelf in te gaan..

Citaat door basilicum:
habibaziz ben je verliefd, begrijp ik dat goed uit je ot i am so happy for you
Ja..beetje wel Dankje meid

Pagina's : [1] 2