Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel vakantiedagen bij uwv uitkering?



29-06-2012, 15:34
Salamarlikoum,

Ik ontvang een wv uitkering van maart 2012 tot januari 2013 en wil in augustus voor 4 weken op vakantie, mag dat?
Ik heb wel een bijbaantje (2 uurtjes)en die uitkering is(was) voor mijn 2de werk.
Ik weet wel dat je 20 dagen dus 4 weken per jaar mag maar ik ontvang een uitkering sinds maart en ga dus binnenkort op vakantie ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen ik heb allang geboekt voor dat ik de uitkering krijg.
Dus wie kan me helpen?

29-06-2012, 18:27


Je moet het wel doorgeven dat je gaat. Ik ben 2x tien dagen geweest (medische redenen) naar Marokko en ik heb daar geen problemen mee gehad.

29-06-2012, 18:28
volgens mij mag je gewoon 4 weken op vakantie als je het maar meld. maar je kan ook op hun site kijken daar vind je vast wel antwoord op je vraag

29-06-2012, 18:38

Citaat door MoSaMoSa:
Je moet het wel doorgeven dat je gaat. Ik ben 2x tien dagen geweest (medische redenen) naar Marokko en ik heb daar geen problemen mee gehad.
Ok maar weet je ben bang dat ze nee gaan zeggen.
Ik weet dat je per jaar 20 dagen mag maar ik heb alleen maar 10 maanden uitkering dus geen volle jaar.

29-06-2012, 18:39



Citaat door gewoonik82:
volgens mij mag je gewoon 4 weken op vakantie als je het maar meld. maar je kan ook op hun site kijken daar vind je vast wel antwoord op je vraag
Klopt ik zag het op de website van hun dat ik het moet aanmelden en dat ik moest bellen om te weten hoeveel recht dagen vakantie ik heb maar omdat ik alleen maar 10 maanden uitkering krijg dus geen volle jaar gaan ze moeilijk doen? Ik durf niet te bellen.

29-06-2012, 18:47
Je geeft aan hen aan dmv formulier dat je op vakantie gaat. Je mag maximaal 4 weken en geen dag langer.

Gr

29-06-2012, 19:05

Citaat door LaghGirl:
Je geeft aan hen aan dmv formulier dat je op vakantie gaat. Je mag maximaal 4 weken en geen dag langer.

Gr
Ook al je geen volle jaar uitkering krijg?

29-06-2012, 19:17

Citaat door Haalima:
Ook al je geen volle jaar uitkering krijg?
De eerste keer dat ik ging zat in een maand in de uitkering en de tweede keer een half jaar.

29-06-2012, 19:23

Citaat door MoSaMoSa:
De eerste keer dat ik ging zat in een maand in de uitkering en de tweede keer een half jaar.
Oh dus het kan.
Thanks!