Bekijk volle/desktop versie : Soeb7anallah.... het leek net of Ramadan nog gisteren was en nu...



29-06-2012, 01:11
is het bijna weer Ramadan..

soeb7anallah

zal ik jullie wat vertellen wij mogen echt blij zijn dat wij het mogen mee maken, maar we zijn er nog niet alles kan nog gebeuren, maar wees blij als we het mogen mee maken

ik kwam een mooie stuk tegen en die wou ik met jullie delen

lees het en wees niet lui het is in je voordeel
luister dit tijdens het lezen het zal je motiveren
http://www.youtube.com/watch?v=YrWAK4ny0F8

De Ramadan is meer dan vasten

We weten dat het vasten tijdens de maand Ramadan verplicht is, maar het vasten is niet het enige wat ons bezig zou moeten houden tijdens deze prachtige maand. De voordelen die uit deze maand te halen zijn, zijn immers talrijk. Door alleen te vasten en voorbij te gaan aan andere voordelige aanbiddingen, doen we onszelf tekort. Let daarom op de volgende vormen van aanbidding, vooral tijdens deze maand.

Bereid je goed voor op de Ramadan

Goed voorbereiden op de Ramadan door goed te weten wat het vasten inhoudt, wat er van je verwacht wordt en wat de voorwaarden en verplichtingen zijn. Juiste kennis is noodzakelijk om goed te kunnen vasten. Lees er dus over of beluister lezingen en stel je doelen vast voor jezelf: wat wil jij deze Ramadan bereiken? Lees meer over het maken van een Ramadan planning.

Goede daden vermeerden, zonden verlaten en berouw tonen

Laat de maand Ramadan een maand zijn waarin je jouw goede daden vermeerdert en waarin je afstand neemt van zonden. Toon veelvoudig berouw en keer terug naar Allah. De poort tot berouw staat nog open, zolang je de dood nog niet in de ogen gekeken hebt en zolang de zon nog niet uit het westen opgekomen is. Laat het niet te laat zijn voor jou!

Verricht veel aanbidding

Er zijn vele soorten aanbidding die je kunt verrichten en die je helpen om in rang te stijgen bij Allah. Benut deze kansen die Allah je geschonken heeft om Hem te aanbidden om zo het eeuwige Paradijs te kunnen bereiken met Zijn Gunst. Vormen van aanbidding die je kunt verrichten, zijn:

Smeekbeden

Verplichte gebeden op tijd verrichten, zie hier de gebedstijden Ramadan
Optionele gebeden die bij verplichte gebeden horen
Het nachtgebed verrichten
Deelnemen aan het tarawih gebed in de moskee
Koran reciteren en memoriseren
De Koran minstens één keer uit lezen in de Ramadan
Het verrichten van de Umrah
Het gedenken van Allah, dhikhr
Nachtgebeden verrichten.
Lees onze Ramadan tips voor meer ideeën voor daden van aanbidding.

Pak jezelf aan

Blijf weg van slechte gewoonten tijdens de Ramadan, zoals de hele dag slapen of in de nacht zondigen. De Ramadan is het perfecte moment om jezelf aan te pakken. Immers, als je het eten en drinken kunt verlaten (de eerste levensbehoefte), dan kun je alles verlaten…



het gaat jullie goed de maand Ramadan inshallah
m3asalama

29-06-2012, 01:14


Inderdaad. Barakaloefeek voor het delen!

29-06-2012, 01:15

Citaat door Lady_Chahr:
Inderdaad. Barakaloefeek voor het delen!
wa i jakie zuster..

29-06-2012, 02:18
http://www.youtube.com/watch?v=YrWAK4ny0F8

29-06-2012, 02:42


baraaka allahoe fiek

29-06-2012, 02:43

Citaat door Fiducie:
baraaka allahoe fiek
Wa ieyakie zuster..
shokran

29-06-2012, 02:45
Barak Allah oe feek voor het plaatsen. Een eye opener voor vele hier. Moge Allah soubhana wa ta'alla je belonen.

29-06-2012, 02:46

Citaat door jajajaja:
Barak Allah oe feek voor het plaatsen. Een eye opener voor vele hier. Moge Allah soubhana wa ta'alla je belonen.
wa ieyakie zuster, amien moge allah ons allemaal belonen inshallah

29-06-2012, 02:55

Citaat door heertje-26:
wa ieyakie zuster, amien moge allah ons allemaal belonen inshallah
Ameen agie. Belangrijk om zulke topics te openen. Soms zijn we teveel met wereldse zaken bezig terwijl onze echte huis op ons zit te wachten. Moge Allah ons bijstaan, Ameen.

29-06-2012, 02:58

Citaat door jajajaja:
Ameen agie. Belangrijk om zulke topics te openen. Soms zijn we teveel met wereldse zaken bezig terwijl onze echte huis op ons zit te wachten. Moge Allah ons bijstaan, Ameen.
klopt helaas zijn we zwak geschapen
maar allah is gafoer oera7iem en dat moet je weten
ik was net filmpjes over de dood aan het kijken en het raakte me zo erg dat ik nu gewoon in een shcok zit
ik zit vol vrees..

ameen zuster moge allah ons bijstaan in zwakke periodes

29-06-2012, 03:02

Citaat door heertje-26:
klopt helaas zijn we zwak geschapen
maar allah is gafoer oera7iem en dat moet je weten
ik was net filmpjes over de dood aan het kijken en het raakte me zo erg dat ik nu gewoon in een shcok zit
ik zit vol vrees..

ameen zuster moge allah ons bijstaan in zwakke periodes
Ja, klopt. Alhamdoelilah 3ala xxxxxx 7aal.
Als we alleen aan de dood zouden denken zouden we niet eten noch slapen. Alleen maar bidden en huilen.
Wees blij dat je de dood vreest. Maakt je een mooiere moslim, Alhamdoelilah.

Ameen agie, jami3 moeslimeen

29-06-2012, 04:54
Barakallahoefiek voor het plaatsen.

Ik heb de afgelopen dagen ook veel nagedacht over de Ramadan. Ik heb er zin in, subhanallaah. Ben al begonnen met vasten. Heb mezelf beloofd Inshallah een volle week te vasten. Ben zondag begonnen en subhanallah we zijn al 5/6 dagen verder.

De tijd vliegt. En heer26 heeft gelijk. We mogen blij zijn dat we de ramadan nog Inshallah zullen meemaken. Alhoewel, nog een paar weken Inshallah. Ghair Inshallah.

Allemaal veel succes alvast. Allah i 3awnkoem insjallaah.

29-06-2012, 09:21


Baraka allahoe fiek