Bekijk volle/desktop versie : Het eten van vlees leidt zelden of nooit tot spirituele groei.



Pagina's : [1] 2 3 4

28-06-2012, 19:39
Omdat bloedvergieten niet behoort tot de essentie van de Ziel. Bloedvergieten in welke vorm dan ook druist in tegen elk goddelijk plan.

Wie dus vlees eet, is medeschuldig aan het lijden van Gods schepping.
Daarom is het uitgesloten dat dierlijke offers of besnijdenissen - die uit devotie gedaan worden om een god te behagen - nooit en te nimmer het Goddelijk-Zijn bereiken. Omdat deze vorm van devotie niet het karakter weerspiegelt van de mens-god, maar van de dier-mens. Vandaar dat de dier-mens agressief van karakter is, terwijl de mens-god nobel en zachtaardig van aard is. De dier-mens weerspiegelt het karakter van het dier, terwijl de mens-god het karakter weerspiegelt van het Goddelijk Bewustzijn.

Ik ben er stellig van overtuigd dat deze stelling op waarheid berust.

Wie is het wel of niet met mijn stelling eens?
Motiveer je antwoord, graag.

28-06-2012, 19:40


Eh.

Dit heb ik nooit eerder gehoord.

28-06-2012, 19:41

Citaat door Just_Hannah:
Eh.

Dit heb ik nooit eerder gehoord.
Believe me, this is de truth.

28-06-2012, 19:43

Citaat door Verrijking:
Believe me, this is de truth.
Waarom is er dan uberhaupt een hele ritueel beschreven in de Koraan omtrent het slachten van een dier?

28-06-2012, 19:45


Circle of life, eh socrates. Circle of life.

28-06-2012, 19:47

Citaat door Verrijking:
Omdat bloedvergieten niet behoort tot de essentie van de Ziel. Bloedvergieten in welke vorm dan ook druist in tegen elk goddelijk plan.

Wie dus vlees eet, is medeschuldig aan het lijden van Gods schepping.
Daarom is het uitgesloten dat dierlijke offers of besnijdenissen - die uit devotie gedaan worden om een god te behagen - nooit en te nimmer het Goddelijk-Zijn bereiken. Omdat deze vorm van devotie niet het karakter weerspiegelt van de mens-god, maar van de dier-mens. Vandaar dat de dier-mens agressief van karakter is, terwijl de mens-god nobel en zachtaardig van aard is. De dier-mens weerspiegelt het karakter van het dier, terwijl de mens-god het karakter weerspiegelt van het Goddelijk Bewustzijn.

Ik ben er stellig van overtuigd dat deze stelling op waarheid berust.

Wie is het wel of niet met mijn stelling eens?
Motiveer je antwoord, graag.
ik zal je een geheimpje vertellen... na de besnijdenis wordt het voorhuidje niet op de barbeque gegooid en opgegeten ...meneer "Het eten van vlees leidt zelden of nooit tot spirituele groei."

28-06-2012, 19:49

Citaat door Just_Hannah:
Waarom is er dan uberhaupt een hele ritueel beschreven in de Koraan omtrent het slachten van een dier?
ik vind dat ie eerst maar eens duidelijk moet maken wat hij verstaat onder "spirituele groei"

28-06-2012, 19:49

Citaat door Just_Hannah:
Waarom is er dan uberhaupt een hele ritueel beschreven in de Koraan omtrent het slachten van een dier?
Het had niet zo mogen zijn. Wij hebben de joden nageaapt.
De soefies, de mystieke tak van de islam, doen dat niet.

28-06-2012, 19:51

Citaat door Verrijking:
Het had niet zo mogen zijn. Wij hebben de joden nageaapt.
De soefies, de mystieke tak van de islam, doen dat niet.
Waar heb jij het nou weer over?


Citaat:

O gij die gelooft

eet van de deugdelijke dingen

die Wij u

als levensonderhoud gegeven hebben

en brengt aan God dank

indien Hij het is die gij dient.

Hij heeft slechts voor u

verboden gemaakt

het verstorvene, bloed,

zwijnevlees

en wat geslacht is met een

aanroep

die niet tot God was (..).


28-06-2012, 19:52

Citaat door Disser:
ik zal je een geheimpje vertellen... na de besnijdenis wordt het voorhuidje niet op de barbeque gegooid en opgegeten ...meneer "Het eten van vlees leidt zelden of nooit tot spirituele groei."
Dat is kindermishandeling. Ik keur het niet goed als God dit zou goedkeuren.

28-06-2012, 19:56

Citaat door Just_Hannah:
Waar heb jij het nou weer over?
Hij heeft slechts voor u

verboden gemaakt

het verstorvene, bloed,

zwijnevlees

en wat geslacht is met een

aanroep

die niet tot God was (..).

Bloed en lijden behoort niet tot het goddelijk welzijn.

28-06-2012, 19:59

Citaat door Disser:
ik vind dat ie eerst maar eens duidelijk moet maken wat hij verstaat onder "spirituele groei"
De mens die spirituele vorderingen maakt, is zachtaardig, medelevend en begripvol, niet alleen tegen de mens, maar ook tegen elk wezen.

28-06-2012, 20:00



Citaat door Verrijking:
Dat is kindermishandeling. Ik keur het niet goed als God dit zou goedkeuren.
als arts, ja ja ik gebruik mijn autoriteit hierin heb er voor gestudeerd, stimuleren wij mannen vooral te besnijden omdat:
-bewezen minder kans op SOA
-minder kans op balanitis en dergelijke schimmel- en bacteriele infectie
-minder kans op phimosis, vernauwing...

tenzij jij het dragen van SOA's, schimmelinfecties en een pijnlijke spaanse kraag om je eikel ziet als spirituele groei... raad ik je uit medische gronden toch echt aan om te besnijden... god even buiten gelaten

28-06-2012, 20:02

Citaat door Verrijking:
Dat is kindermishandeling. Ik keur het niet goed als God dit zou goedkeuren.
Nieuwe uitspraak door een Duitse rechtbank deze week, he. Het kind heeft zogenoemd recht op lichamelijke onschendbaarheid. Maar er wordt vergeten dat besneden mannen 15% minder kans op prostaatkanker hebben, 60% minder kans hebben op SOA's en ook hun partners hebben veel minder kans op baarmoederhalskanker.


Citaat door Verrijking:
Hij heeft slechts voor u

verboden gemaakt

het verstorvene, bloed,

zwijnevlees

en wat geslacht is met een

aanroep

die niet tot God was (..).

Bloed en lijden behoort niet tot het goddelijk welzijn.
Kom op. Op verschillende plekken in de Koraan kun je lezen dat alleen het vlees van zwijnen en carnivoren onrein is. Doodgevonden dieren zijn onrein, tamme ezels, haaien, zeehonden/leeuwen etc. Rest niet.

Of probeer je gewoon grappig te doen?

28-06-2012, 20:04

Citaat door Verrijking:
De mens die spirituele vorderingen maakt, is zachtaardig, medelevend en begripvol, niet alleen tegen de mens, maar ook tegen elk wezen.
ik vrees dat jij nog erg jong en naief bent

spirituele groei en karakterontwikkeling maak je mee tijdens zware tijden, waar je jezelf leert kennen...


ritueel slachten is in het leven geroepen uit respect voor de dieren... ze een zo pijnloos mogelijk dood te laten sterven, dankbaarheid betuigen aan de schepper... met op de voorgrond nederigheid.

Pagina's : [1] 2 3 4